2020-03-14, 17:31
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Han har dåligt ölsinne och skriker och gapar muckar med folk. Slåss ganska ofta också om han blir motsagd. Ingen man vill supa tillsammans med, har själv lämnat Operabaren flera gånger när han suttit och gapat.

Minns flera tillfällen som han fullständigt rasade (inte ovanligt öht) mot Johannes Brost. Denne så fantastiske godhjärtade människa och kollega t ÖR som dessvärre inte finns med oss längre.
Detta gjordes i media men också på lokal, tillfälliga gemensamma arbetsplatser, där det säkert finns ett antal mindre smickrande händelser som var orsakade av ÖR obehärskade lynne.
ÖR avskydde verkligen Brost m fl. och de hängde ju back in the days på samma hak.
Och den som vet, den vet; hur kunde man stöta sig med Johannes Brost?

Citera
2020-03-14, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Minns flera tillfällen som han fullständigt rasade (inte ovanligt öht) mot Johannes Brost. Denne så fantastiske godhjärtade människa och kollega t ÖR som dessvärre inte finns med oss längre.
Detta gjordes i media men också på lokal, tillfälliga gemensamma arbetsplatser, där det säkert finns ett antal mindre smickrande händelser som var orsakade av ÖR obehärskade lynne.
ÖR avskydde verkligen Brost m fl. och de hängde ju back in the days på samma hak.

Ja för fan håller med även om det är OT att JB var en skön typ och vi stötte ihop ibland på nämnda bar.

Har funderat på varför Örjan är så arg på allt och alla när han fyllnar till men inte klurat ut nåt svar.
Citera
2020-03-15, 15:04
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hans beteende och handlingar är hans eget ansvar och de fel han begår det ansvaret är bara
hans . Förklaringen finns väl att söka i hans uppväxt och i relationen till den första kvinnan i hans liv, dvs mamman.
Men ansvaret i hur han behandlat o betett sig mot sina älskarinnor är bara hans eget.
Han är trots allt en gubbe på 70 år.
Sant men om jag fick knulla snygga brudar varje gång jag sparkade någon på kuken så skulle mina fötter vara trasiga..
Citera
2020-03-15, 15:15
Medlem
När jag var liten , då var ÖR mest känd som Harry Friberg, fotografen, sinnebilden för en gentleman. Tråkigt måste man säga, hur alla ens illusioner blir krossade med tiden!
Citera
2020-03-15, 16:15
Medlem
KalleJulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Varför är det tragiskt? Han har ställt till med tillräckligt med helvete för sin omgivning och nu får han känna på karma
Överdrivet. Varför detta behov av att bidra till en fortsatt svartmålning av Örjan Ramberg?
Citat:
Tilde hade tidigare rätt många offentliga bilder på sin pappa på facebook men alla har dolts och ligger kanske bara för vänner nu. Hon är nog inte så pigg på att visa upp honom längre.
Så kan det vara.
Citat:
Sitt och ruttna nu Örjan i din ensamhet. Bara rätt åt dig
Svagbegåvad åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Visst har han det men han har ju uppmuntrats till det på sätt och vis, män som honom får knulla och dom blir populära så vems är felet?
Ja, det finns med också - det verkar framför allt kvinnor i diskussionen och skvallret om Ramberg glömma.
Citat:
Han har dåligt ölsinne och skriker och gapar muckar med folk. Slåss ganska ofta också om han blir motsagd. Ingen man vill supa tillsammans med, har själv lämnat Operabaren flera gånger när han suttit och gapat.
Citat:
Har funderat på varför Örjan är så arg på allt och alla när han fyllnar till men inte klurat ut nåt svar.
Inte alls representativt detta, och delvis en svartmålning på gränsen till ren lögn. Jag har sett och ibland varit i umgängen där Ramberg varit och det mest vanliga har alltid varit att han varit lugn och trevlig och inte det du i din iver svamlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
När jag var liten , då var ÖR mest känd som Harry Friberg, fotografen, sinnebilden för en gentleman. Tråkigt måste man säga, hur alla ens illusioner blir krossade med tiden!
Tråkigt att du tycks låta dig förledas av allt snack (varav det mesta är ren gallimatias) om Örjan. Jag vill minnas och minns Örjan som en briljant skådespelare och en huvudsakligen trevlig person.
Citera
2020-03-15, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KalleJulle
Inte alls representativt detta, och delvis en svartmålning på gränsen till ren lögn. Jag har sett och ibland varit i umgängen där Ramberg varit och det mest vanliga har alltid varit att han varit lugn och trevlig och inte det du i din iver svamlar om.

Skriver bara det jag sett med egna ögon. Svartmåla inte mig i din iver att beslå mig med lögn. Ditt massiva försvar av en lumpen fyllskalle som inte kan uppföra sig i möblerade rum är löjeväckande. Vem försöker du lura
Citera
2020-03-15, 21:29
Medlem
KalleJulles avatar
Citat:
Skriver bara det jag sett med egna ögon. Svartmåla inte mig i din iver att beslå mig med lögn. Ditt massiva försvar av en lumpen fyllskalle som inte kan uppföra sig i möblerade rum är löjeväckande. Vem försöker du lura
Du är oseriös rörande skvaller om Örjan Ramberg. Saken är ju den att Örjan inte är någon "lumpen fyllskalle" (hur gärna du än verkar vilja ha det så). Tar vi den absolut senaste tiden - jag har idag varit i kontakt med en person som känner Örjan nära och pratat med honom och så under senare tid - är han över huvud taget inte i närheten av det du försöker vanrykta honom med.
Citera
2020-03-16, 09:34
Bannlyst
Nu har jag ingen lust att sitta och tjafsa med dig men vanryktet har han skaffat sig på egen hand och det vet alla. Spöar upp tjejer osv. Du får ha din åsikt och jag har min
Citera
2020-03-16, 13:46
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch

Jag minns honom som ”Bart” i filmatiseringen av Ulf Lundells bok ”Jack”.
Jack spelad, av en för tidigt avliden Göran Stangertz, och i filmen bästa vän med Bart.
Regi, Janne Halldoff. En skön film då det begav sig. Och även idag pga nostalgi.
Och där och då hade jag inga som helst problem med ”Bart”, dvs ÖR. Skön ”konstnär” i filmen.

Men tidevarv komma och med det Dramaten 100, vilket medför en förmäten världsfrånvänd arselhjärna på köpet.

Citera
2020-03-27, 20:02
Medlem
Citat:

Åh! Äntligen fler som backar upp Brost ❤❤❤ han var ju så fin och bra!!! Ö satt ju o pratade skit om han i Nemo möterpodcastavsnitt bara någon månad efter Johannes dött. FUCK OFF Ö!!!

Johannes har dessutom hela tiden stått upp emot sådana män han var en riktig förebild ❤
Citera
2020-03-27, 20:05
Medlem
Citat:

Ps: flera tillfällen?? Vilka fler tillfällen har Ö vart taskig mot Johannes mär än det Brosten berättat i sin bok? 🤬❤ OM Johannes varit vän med Dragomir Mrsic... ❤❤❤❤ då hade han fått skydd ❤
Citera
2020-03-27, 21:37
Medlem
KalleJulles avatar
Örjan Ramberg - en av Sveriges bästa skådespelare de senaste 50 åren - bor på Värtavägen i Stockholm, i samma lägenhet finns en kvinna skriven (med initialerna SH). Hon är född 1953, alltså 5 år yngre än Örjan. Ramberg, en lady's man sedan många många decennnier.
Vad har hon för koppling till Ramberg? Sambo? Älskarinna? Kompis? Någon Örjan är inneboende hos, eller är hon inneboende hos honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in