2026-08-16, 20:55
Medlem
godboys avatar
Hoppas fanskapet dog mycket plågsamt.
Citera
2026-08-16, 21:04
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Ja verkligen. Man behlver nog vara lite svinig för att göra den rollen. Som Thorsten och han bankrånaren. Kult film!
Tänk om världen var full av kränkta bögar som kallis.
Hur fan hade världen sett ut då.

Han har inte våldtagit barn eller dödat någon.
Han var en svensk kultur stjärna.
Sen hade han problem med ilskan.
Inget nytt under solen.
Jag såg även Örjan Ramberg i en teaterupsättning av boken Gökboet av Ken Kesey, där hade man en del av scenerna som deletats i Milos Formans film (att det var borttagna scener fattade jag först flera år senare), Ramberg spelade (såklart) Randle McMurphy.. Hade det som VHS-video.
Citera
2026-08-16, 21:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det bekräftat att det var han som "stökade" på cafeet (anmälan misshandel)
Nu får tjejerna tänka efter om de inte kunde förstå att han var sjuk
Ja det är bekräftat och det finns en fup. Varför ska dom tänka efter för något som hände förra våren?
Misshandeln på caféet inträffade 2025-05-13 och då var han inte döende eller troligen inte ens sjuk.
Alltså för att förtydliga, 1 år och 3 månader sedan bar Ramberg sig åt som det svin han var.

Fick han cancer kan det gå otroligt snabbt.
Citera
2026-08-16, 21:13
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Lena Olin såg sig nödsakad att fly Sverige med sonen på grund av Örjan.
Hon flyttade till maken Lasse Hallström som redan hade en karriär i USA där Lenas filmkarriär tog fart
Citera
2026-08-16, 21:20
Medlem
Pillerburks avatar
Han spelade en egagerad rektor i filmen Sökarna. Det var nog bl.a den filmrollen som satte fart på hans skådespelarkarriär. En mysgubbe som levde sig in i rollerna.
Citera
2026-08-16, 21:26
Medlem
snigel1s avatar
Så lik dottern är pappa. Hoppas bara inte till sättet.
Citera
2026-08-16, 21:51
Medlem
LA8PVs avatar
Svårsmält att Ewa Fröling valt att lägga sig för denna prins.
Dåligt omdöme?
Klen tröst att ÖR satt på allt och alla.
Och även påkommen hållit näsan högt. Förgäves.
Borde inte varningsklockorna i Sverige klingat högt?

Kulturarbetare kräver en ormgrop som längre inte finns.
metoo 0.0

Det går än i denna dag inte att utesluta att underlivet används som verktyg för avans.
Senast redigerad av LA8PV 2026-08-16 kl. 22:13.
Citera
2026-08-16, 21:54
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Jag menar att han utmålas som den värsta sorten vilket han inte var.
Nu är han död och jag tycker detta drev räcker nu.

Han uttalade sig klart och tydligt om detta i media på ett logiskt sansat vis.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Qoa8nP/hur-lange-ska-jag-straffas-for-mitt-brott

"I slutet på nittiotalet dömdes jag av Svea hovrätt för att jag gjort mig skyldig till misshandel. Efter en konflikt i min bostad sparkar jag min dåvarande flickvän i magen en gång med smärta och ömhet som följd. Varken under rättsprocessen eller i läkarkontakt har det påståtts eller ens antytts att hon åsamkades permanenta fysiska skador. Inget våld skedde mot ryggraden eller orsakade bestående kroppsliga men. Jag har aldrig hört min dåvarande flickvän eller närstående till henne påstå att det skulle skett, varken under eller efter vår relation."
"Det var fel av mig och rättssamhället lagförde och straffade mig för det jag gjorde för över två decennier sedan. Men i dokumentären utmålas jag som någon som orsakat en folkkär sångerskas död. För det brottet finns ingen nåd eller förlåtelse hos allmänheten. "

Logiskt och sansat, ok men ingen sparkar sin flickvän i magen, han verkade inte fatta hur jävla sjukt.sen ska man medge att det ändå är skillnad om det blev bestående skador som orsakade JNs död eller inte. Klart att det då borde kunnat visas i dokumentären om det fanns i läkarjournaler. jag tycker inte man ska hylla en misshandlare ens om han är en bra skådespelare. Men det kan ha varit sakligt fel i dokumentären, alla fattade vem han var. Och påståendet att det var den fysiska misshandeln som gav bestående men och tog hennes liv. Inte att hon bröts ner främst psykiskt pga misshandeln.Minns inte om det fälldes för osaklighet.
Citera
2026-08-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Misshandel av Josefin: https://www.newst.se/orjan-ramberg-misshandel/

Krogbråk: https://stoppapressarna.se/svenskt/jakten-pa-orjan-ramberg-polisens-insats/

En rumlare, suput och kvinnomisshandlare, kort sagt.

Tack!
Citera
2026-08-16, 22:36
Medlem
Citat:
Jag menar att han utmålas som den värsta sorten vilket han inte var.
Nu är han död och jag tycker detta drev räcker nu.

Han uttalade sig klart och tydligt om detta i media på ett logiskt sansat vis.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Qoa8nP/hur-lange-ska-jag-straffas-for-mitt-brott

"I slutet på nittiotalet dömdes jag av Svea hovrätt för att jag gjort mig skyldig till misshandel. Efter en konflikt i min bostad sparkar jag min dåvarande flickvän i magen en gång med smärta och ömhet som följd. Varken under rättsprocessen eller i läkarkontakt har det påståtts eller ens antytts att hon åsamkades permanenta fysiska skador. Inget våld skedde mot ryggraden eller orsakade bestående kroppsliga men. Jag har aldrig hört min dåvarande flickvän eller närstående till henne påstå att det skulle skett, varken under eller efter vår relation."
"Det var fel av mig och rättssamhället lagförde och straffade mig för det jag gjorde för över två decennier sedan. Men i dokumentären utmålas jag som någon som orsakat en folkkär sångerskas död. För det brottet finns ingen nåd eller förlåtelse hos allmänheten. "

I min värld är avsaknaden av permanenta ryggradsskador inte så relevant i samanhanget, att sparka sin sambo i magen är tillräckligt för att anses vara ett jävla svin.
Citera
2026-08-16, 23:58
Medlem
Vad dog han av?
Något dödsorsak har inte framkommit mer än att han dog på hospice. Cancer?
Citera
Igår, 00:33
Medlem
SmartSkalles avatar
Lena Ohlin verkade ju vara en vettig person men nog fan knullade hon hejvilt med denna person...fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in