2019-06-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om Örjan Ramberg får skadestånd är det våra skattemedel som bekostar detta och han lär då bli ännu mer hatad.

Märkligt resonemang. Varför skulle inte Ramberg ha samma rättigheter som du och jag ? Varför ska man hata någon som står upp för sig själv när han känner att han blivit uthängd på ett missvisande sätt som orsakat ett drev av idioter som vill ta lagen i egna händer utan något som helst intresse om vad som är sant eller inte.

Om han skulle bli tilldelad skadestånd vid ev anmälan så är saken avgjord. Bara att tugga i sig oavsett vad man anser om det. Finns behov av att hata så kan du ju rikta den mot SVT som lever på folkets miljardavgifter och som i brist på kompetens eller ointresse ger Ramberg möjlighet att anmäla.
Citera
2019-06-30, 16:58
Medlem
Varför skulle inte släkt och vänner få prata om upplevelser en människa som är död? Varför ska skadestånd utdelas till någon för att de pratar om upplevelser?
Citera
2019-06-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Varför ska man önska honom det?
För att han och hans pundarbrud bråkade för 20år sen?

Nu har han ju pucklat på rätt många av sina partners så ditt resonemang håller inte. Eller anser du att Lena Olin är en pundarbrud? Eva Fröling?
Citera
2019-06-30, 17:27
Medlem
zxcvb45s avatar
Tror ni han blir ”Timellad” dvs helt bortstött från allt i film/teater kretsar eller tror ni han kan göra en Virtanen och försöka smyga in med nån bok/podd?
Citera
2019-06-30, 17:29
Medlem
DrLECTERs avatar
Örjan Ramberg måtte ha fått mycket pryl som barn. Jag hoppas verkligen att han har det att fösvara sig med. Eller som GW sa i TV4. Monstret får inslaget i SVT fällt.
Är det någon som vill se herr Rambergs början på kariär så gå in på filmen REPMÅNAD. Där har han ett par sekunde som han anlitas på bland annat repliken JA JAG VET ATT DET HETER KLART SLUT.
Efter detta inslag gick kariären rakt ner och honom med det.
Att tillhöra Dramaten är ungefär som att för vissa sitta inlåst på dårhus.
Senast redigerad av DrLECTER 2019-06-30 kl. 17:32.
Citera
2019-06-30, 17:33
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Tror ni han blir ”Timellad” dvs helt bortstött från allt i film/teater kretsar eller tror ni han kan göra en Virtanen och försöka smyga in med nån bok/podd?
Jag vet inte vad han mer ska förlora - Som jag skrev innan. För vissa är Drameten ett skyddat dårhus.
Citera
2019-06-30, 17:34
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är nog inte helt otroligt att det blir så, faktiskt.
Ett billigt sätt att sätta dit en skitstövel.
Citera
2019-06-30, 17:35
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Märkligt resonemang. Varför skulle inte Ramberg ha samma rättigheter som du och jag ? Varför ska man hata någon som står upp för sig själv när han känner att han blivit uthängd på ett missvisande sätt som orsakat ett drev av idioter som vill ta lagen i egna händer utan något som helst intresse om vad som är sant eller inte.

Om han skulle bli tilldelad skadestånd vid ev anmälan så är saken avgjord. Bara att tugga i sig oavsett vad man anser om det. Finns behov av att hata så kan du ju rikta den mot SVT som lever på folkets miljardavgifter och som i brist på kompetens eller ointresse ger Ramberg möjlighet att anmäla.

Visst ska han ha samma rättigheter som oss andra. Kanske speciellt eftersom han inte gav Josefin det.

Dock får moraliskt vrak som Örjan vilken misshandlat sig fram i livet numer finna sig i att bli avslöjade i dagens medielandskap. Ge honom 50 k och lås publicera Fup från speciellt Tr så resten av svenska folket blir varse Örjans fula tryne han lyckats mörka.

Många liksom Örjan har tidigare smygit under radarn pga av ett impotent rättsystem. Slut med det. Örjan hade med visshet dömt till fängelse i dags dato. Sen är det så, som han är ett bra exempel på, att man kan bete sig som ett svin utan att man blir lagförd för gärningarna

Örjan Ramberg är avslöjad och kommer ALDRIG tas till nåder igen efter hur många vunna granskningsnämnds ärenden som helst..
För nytillkomna medlemmar finns undertill både Trs och Hrs domar vilka ger fog för mina adjektiv. Ta fram näsduken ty är lätt att bli tårögd å Josefine vägnar.

TR- och Hovrättens-dom: https://minfil.com/Y4pdM4T5m0
Citera
2019-06-30, 17:36
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp

Örjan Ramberg och en hel del med honom anser sig ju stå ovanför vanilgt bondfolk. De tillhör ju den berömda Dramaten. Vi som vet mer vet också att för vissa i det ett skyddat dårhus.
Citera
2019-06-30, 17:37
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Vi får hoppas att det inte är fallet när det kommer till Örjan. 70 årig föredetting med våldsproblematik. Inte så hett...
Ja verkligen - Undrar om Dramten har en vindsvång för en totalt urdankad figur som Ramberg. Jag menar man måste ju ta hand om de sina
Citera
2019-06-30, 17:50
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Örjan Ramberg måtte ha fått mycket pryl som barn. Jag hoppas verkligen att han har det att fösvara sig med. Eller som GW sa i TV4. Monstret får inslaget i SVT fällt.
Är det någon som vill se herr Rambergs början på kariär så gå in på filmen REPMÅNAD. Där har han ett par sekunde som han anlitas på bland annat repliken JA JAG VET ATT DET HETER KLART SLUT.
Efter detta inslag gick kariären rakt ner och honom med det.
Att tillhöra Dramaten är ungefär som att för vissa sitta inlåst på dårhus.

Han har ju en huvudroll i filmen Jack från 1977, efter Ulf Lundells succéroman från året innan. Faktum är att Ramberg är lysande i rollen, det är även Kjell Bergqvist. Sämst är tveklöst Göran Stangertz som Jack, en rätt kass skådis överlag.
Citera
2019-06-30, 20:06
Moderator
Schlesiens avatar
Ju fler offentliga turer saker tar runt Örjan Ramberg desto mer sannolikt att Ewa Fröling eller Lena Olin ger ut självbiografi med sin egen berättelse om kampen med Örjan?

Lena Nilsson är inte så offentlig numera att hon skulle ge ut en bok tänker jag, även om hon säkert har sin historia att berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in