2024-11-04, 21:50
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Varje gång jag ser honom klurar jag på vad alla snygga kvinnor sett hos honom
De tyckte väl att han hade en djurisk utstrålning? Maskulin, lång, dominant, fysiskt kraftfull, passionerad, intensiv, arrogant, "farlig blick", "spännande" osv.

Teaterscenens kvinnor (och inte bara de) dras förmodligen mer till såna män än till manliga lokalvårdare, undersköterskor, bagare, banktjänstemän, pappersvändare på någon myndighet etc..
Citera
2024-11-04, 22:08
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Johannes Brost var 1.83 ditt kioskmongo. Inte för att det gör det ok nånstans men tramsa inte.
Han var så fan. Möjligen sträckte han sig till 175 cm och 70 kg, jag har bara höftat, inte mätt. Möjligen var 183 cm hans önskelängd.

Ditt sätt att bemöta sakargument med oförskämdheter, bara för att du är anonym, går för övrigt hand i hand med ditt användande av punkt som decimalkomma.
Citera
2024-11-04, 22:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Varje gång jag ser honom klurar jag på vad alla snygga kvinnor sett hos honom
Han såg väldigt bra ut som ung. Som alla psykopater så var han säkert supertrevlig ifrån början. När han sedan hade dom fast då visade han sin rätta sida.
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jo, han spöade upp 172 cm 65 kg Johannes Brost. En utpräglad fegis och en usling.
Lite fel om Brost längd, han var 183 cm enligt google men såg kortare ut, men Ramberg var 1.88 och betydligt biffigare.
Brost skrev en bok. Dö inte nyfiken.
Framför allt går han hårt åt skådespelarkollegan Örjan Ramberg som anklagas för att ha misshandlat Brost grovt på en krog i Stockholm under den andra hälften av 1980-talet.
Efter lite småprat small det, enligt Brost som beskriver misshandeln som det värsta han varit med om.
”Jag såg hur stolar och glas bara flög omkring mig och hur några gäster stirrade chockerat när slag efter slag träffade mitt ansikte och min kropp”, skriver han.
”Sjuk jävel”
Händelsen polisanmäldes aldrig och Brost skriver att han sedan dess undviker skådespelaren som i boken beskrivs som en ”sjuk jävel”.

Det var många fler Ramberg spöade. När det gäller misshandeln av Brost så var det troligen som han sa i intervjun...

Från en intervju
Örjan Ramberg pratar Ingmar Bergman och förklarar vad en dansk skalle är för något.
Anledningen till detta är att Örjan, under en repetition, skallade ned en regissör (tillika Robyns farsa) på Dramaten i Stockholm för några år sedan.
https://youtu.be/oGFo0ULDm94?si=A8F40Fq4SQcceZvv

Rambergs attityd under intervjun äcklar mig och det han svarar på frågan... -Varför slåss man när är full?
Fan stå här och ödsla tid och snacka med dig. En smäll ska du ha.

Kommentarerna till klippet är rätt eniga...
Citera
2024-11-04, 22:35
Avslutad
Citat:
Han var så fan. Möjligen sträckte han sig till 175 cm och 70 kg, jag har bara höftat, inte mätt. Möjligen var 183 cm hans önskelängd.

Ditt sätt att bemöta sakargument med oförskämdheter, bara för att du är anonym, går för övrigt hand i hand med ditt användande av punkt som decimalkomma.

Det var som fan. Källor till att han var 1PUNKT83 finns i flertal på nätet. Vad är din källa till att han var nästintill dvärg dvs 1.72?

En annan sak i ämnet är att hur jag än letar hittar jag inga uppgifter om den groteska misshandeln mer än från Brost själv, som naturligtvis inte heller anmälde detta grova brott märkligt nog.

Jag säger inte att det inte hänt men man kanske ska ha lite mer på fötterna innan man försöker starta en lynchmobb?

Att benämna dig kioskmongo är icke oförskämt, det är bara konstaterande av fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
De tyckte väl att han hade en djurisk utstrålning? Maskulin, lång, dominant, fysiskt kraftfull, passionerad, intensiv, arrogant, "farlig blick", "spännande" osv.

Teaterscenens kvinnor (och inte bara de) dras förmodligen mer till såna män än till manliga lokalvårdare, undersköterskor, bagare, banktjänstemän, pappersvändare på någon myndighet etc..

Är ju bara att kolla det sanslöst gryniga klippet som är länkat här ovan. De kvinnliga programledarna fnittrar på sig av kättja när det är dags för Örjan och det ena våpet kläcker ur sig; "Många tror att han är farlig, men jag vet att innerst inne är hans hjärta fyllt av vispgrädde"

I övrigt verkar kommentarsfältet vara fyllt av samma sorts kissbyxor som denna tråd.

Som sagt, gå och säg det till Örjan face to face eller håll käft. Har han nu bensår och sitter i rullstol kanske ni kan våga om ni är 7-8 stycken? Fast det är nog säkrast för er att vänta tills han är död och sen smyga och pissa på hans grav.
Senast redigerad av PhilipsDP18 2024-11-04 kl. 22:47.
Citera
2024-11-04, 22:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Det var som fan. Källor till att han var 1PUNKT83 finns i flertal på nätet. Vad är din källa till att han var nästintill dvärg dvs 1.72?

En annan sak i ämnet är att hur jag än letar hittar jag inga uppgifter om den groteska misshandeln mer än från Brost själv, som naturligtvis inte heller anmälde detta grova brott märkligt nog.

Jag säger inte att det inte hänt men man kanske ska ha lite mer på fötterna innan man försöker starta en lynchmobb?

Att benämna dig kioskmongo är icke oförskämt, det är bara konstaterande av fakta.
Du har nät-"källor", jag talar om den verkliga världen. Att födas 1946 och bli 172-175 cm lång har ingenting med dvärgväxt att göra, det var helt normalt, om än något under snittet. Brost var proportinerligt sett långbent, så jag kanske inte ska döma dig alltför hårt för att du okritiskt godtar en skådespelares PR-data. Han kunde se lång ut på film, dock ej i verkligheten.
Citera
2024-11-04, 23:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Han såg väldigt bra ut som ung. Som alla psykopater så var han säkert supertrevlig ifrån början. När han sedan hade dom fast då visade han sin rätta sida.

Lite fel om Brost längd, han var 183 cm enligt google men såg kortare ut, men Ramberg var 1.88 och betydligt biffigare.
Brost skrev en bok. Dö inte nyfiken.
Framför allt går han hårt åt skådespelarkollegan Örjan Ramberg som anklagas för att ha misshandlat Brost grovt på en krog i Stockholm under den andra hälften av 1980-talet.
Efter lite småprat small det, enligt Brost som beskriver misshandeln som det värsta han varit med om.
”Jag såg hur stolar och glas bara flög omkring mig och hur några gäster stirrade chockerat när slag efter slag träffade mitt ansikte och min kropp”, skriver han.
”Sjuk jävel”
Händelsen polisanmäldes aldrig och Brost skriver att han sedan dess undviker skådespelaren som i boken beskrivs som en ”sjuk jävel”.

Det var många fler Ramberg spöade. När det gäller misshandeln av Brost så var det troligen som han sa i intervjun...

Från en intervju
Örjan Ramberg pratar Ingmar Bergman och förklarar vad en dansk skalle är för något.
Anledningen till detta är att Örjan, under en repetition, skallade ned en regissör (tillika Robyns farsa) på Dramaten i Stockholm för några år sedan.
https://youtu.be/oGFo0ULDm94?si=A8F40Fq4SQcceZvv

Rambergs attityd under intervjun äcklar mig och det han svarar på frågan... -Varför slåss man när är full?
Fan stå här och ödsla tid och snacka med dig. En smäll ska du ha.

Kommentarerna till klippet är rätt eniga...
Bra inlägg men:

Nej, Brost var i verkligheten 172-175 cm lång, det var och är min bedömning efter flerfaldig okulärbesiktning. Ramberg har tydligen brett på rejält i PR-sammanhang också. Jag ger honom 183 cm, och då är jag generös, och innan eventuell amputation av de nedre extremiteterna.
Citera
2024-11-04, 23:13
Avslutad
Citat:
Bra inlägg men:

Nej, Brost var i verkligheten 172-175 cm lång, det var och är min bedömning efter flerfaldig okulärbesiktning. Ramberg har tydligen brett på rejält i PR-sammanhang också. Jag ger honom 183 cm, och då är jag generös, och innan eventuell amputation av de nedre extremiteterna.

Men har du stämplat ur fullständigt karljävel? Det är väl bara att kolla på honom i valfri produktion och jämföra med andra skådisar eller fasta inventarier för att lätt inse att han var längre än 175 cm? Du har nu bevisat dig vara fullständigt från vettet så dig ignorerar jag fr.o.m. nu.
Citera
2024-11-04, 23:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Bra inlägg men:

Skådespelare över lag brukar överdriva sin längd så jag tror dig.
Tom Cruise är bara 168 cm men har inlägg i skorna så han ska se längre ut.
Katie är 175 cm och dom är lika långa på bilder.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/a2J66M/kolla-tom-har-vuxit
Stolligast är nog ändå när Tom när han var gift med Nicole Kidman som är 180 cm.
https://www.newsweek.com/nicole-kidman-mocks-tom-cruise-height-following-breakup-resurfaced-letterman-clip-1732454

Mycket av Rambergs attityd och beteende bottnar troligen i att han tycker det är manligt att vara en gris.
Han är så överdriven och har Dramaten manér vid intervjuer.
Att han är psykopat råder ingen tvekan om från mig och många andra.
Citera
2024-11-04, 23:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Men har du stämplat ur fullständigt karljävel? Det är väl bara att kolla på honom i valfri produktion och jämföra med andra skådisar eller fasta inventarier för att lätt inse att han var längre än 175 cm? Du har nu bevisat dig vara fullständigt från vettet så dig ignorerar jag fr.o.m. nu.
Man mäter väl inte kroppsdata via TV-produktioner? Hur är du skapt, vad har man gjort med dig?
Citera
2024-11-04, 23:26
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Han var åtminstone ett huvud längre än Magnus Uggla, men det är ingen bedrift. Hur lång Sofia Ledarp och Gunnel Fred är vet jag inte men misstänker på att dom inte är så långa.

Enligt min uppskattning utifrån bilden så skulle jag säga att han var ca 180 Cm

Edit: glömde länka bilden: https://kulturbloggen.com/?p=106691
Senast redigerad av trickydick 2024-11-04 kl. 23:32.
Citera
2024-11-04, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Han var åtminstone ett huvud längre än Magnus Uggla, men det är ingen bedrift. Hur lång Sofia Ledarp och Gunnel Fred är vet jag inte men misstänker på att dom inte är så långa.

Enligt min uppskattning utifrån bilden så skulle jag säga att han var ca 180 Cm

Det kan jag absolut köpa.
Citera
2024-11-04, 23:36
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Det kan jag absolut köpa.
Men ingen av er har träffat honom i verkligheten. Ändå ska ni försöka förhandla om hans kroppslängd, som om ni skulle kunna avgöra den genom diskussion ...

Som om det vore viktigt. Min poäng var att han var en utpräglad lättviktare. Ramberg å sin sida hade tillgång till Dramatens gym, vilket han (slarvigt visserligen) utnyttjade. Han var en ganska grov karl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in