Citat:
Ursprungligen postat av
VolleybollMolly66
Varje gång jag ser honom klurar jag på vad alla snygga kvinnor sett hos honom
Han såg väldigt bra ut som ung. Som alla psykopater så var han säkert supertrevlig ifrån början. När han sedan hade dom fast då visade han sin rätta sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sven-Gustaf
Jo, han spöade upp 172 cm 65 kg Johannes Brost. En utpräglad fegis och en usling.
Lite fel om Brost längd, han var 183 cm enligt google men såg kortare ut, men Ramberg var 1.88 och betydligt biffigare.
Brost skrev en bok. Dö inte nyfiken.
Framför allt går han hårt åt skådespelarkollegan Örjan Ramberg som anklagas för att ha misshandlat Brost grovt på en krog i Stockholm under den andra hälften av 1980-talet.
Efter lite småprat small det, enligt Brost som beskriver misshandeln som det värsta han varit med om.
”Jag såg hur stolar och glas bara flög omkring mig och hur några gäster stirrade chockerat när slag efter slag träffade mitt ansikte och min kropp”, skriver han.
”Sjuk jävel”
Händelsen polisanmäldes aldrig och Brost skriver att han sedan dess undviker skådespelaren som i boken beskrivs som en ”sjuk jävel”.
Det var många fler Ramberg spöade. När det gäller misshandeln av Brost så var det troligen som han sa i intervjun...
Från en intervju
Örjan Ramberg pratar Ingmar Bergman och förklarar vad en dansk skalle är för något.
Anledningen till detta är att Örjan, under en repetition, skallade ned en regissör (tillika Robyns farsa) på Dramaten i Stockholm för några år sedan.
https://youtu.be/oGFo0ULDm94?si=A8F40Fq4SQcceZvv
Rambergs attityd under intervjun äcklar mig och det han svarar på frågan... -Varför slåss man när är full?
Fan stå här och ödsla tid och snacka med dig. En smäll ska du ha.
Kommentarerna till klippet är rätt eniga...