2019-12-10, 02:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag undrar varför Ramberg frågas av Dina Pengar. Är det Leif Brännström som har tumme med Ramberg eller vad?
Ja det var lite underligt men det kanske handlar om att han kanske ska stämma någon och då kommer han att yrka på skadestånd. Pengar lär han ju behöva nu när han inte jobbar längre.
Tror inte Örjan är någon som har sparat för framtiden.

"Nu ska han diskutera med sin advokat om de ska gå vidare med någon form av stämning."
Citera
2020-01-04, 21:21
Medlem
peder_asts avatar
Är det Ramberg som Dufvenius pratade om i Stjärnorna... ikväll? Som skällde ut henne när hon ifrågasatte varför hennes pjäs skulle läggas ner till förmån för en pjäs om två män? Och som gjorde att hon behövde eskorteras till och från scen/loge efter metoo?
Citera
2020-01-04, 22:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peder_ast
Är det Ramberg som Dufvenius pratade om i Stjärnorna... ikväll? Som skällde ut henne när hon ifrågasatte varför hennes pjäs skulle läggas ner till förmån för en pjäs om två män? Och som gjorde att hon behövde eskorteras till och från scen/loge efter metoo?
Vet inte om det är Örjan som skällde ut henne men det har framkommit tidigare att det var Örjans agerande som gjorde att hon behövde eskort.

Julia Dufvenius nya kritik mot Dramaten: ”Bisarr värld”
Publicerad 10 aug 2019
Dramaten-skådespelaren Julia Dufvenius var en av dem som skrev under uppropet – och fick uppleva konsekvenserna av detta.

Enligt henne kände en av skådespelarna igen sig i en av berättelserna. Han trodde att det var Dufvenius som var källan till den, och det ledde till att den kvinnliga skådespelerskan tvingades att skydda sig från den manliga kollegan.

Skådespelaren förnekade till anklagelserna
Som Expressen tidigare berättat var det Örjan Ramberg som kände igen sig i Julia Dufvenius berättelse. Han förnekade då att han skulle ha varit hotfull mot henne på något sätt.
https://www.expressen.se/noje/julia-dufvenius-nya-kritik-mot-dramaten-bisarr-varld/

Örjan ljuger ju som vanligt och har tappat minnet...
Det är ju underligt ändå att han kände igen sig i berättelsen... för det gör man ju inte om det inte har hänt.
Citera
2020-01-04, 23:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peder_ast
Ja, det handlar om Örjan.
Intressant att den förra Dramatenchefen Marie-Louise Ekman inte ens nämns. Örjan Ramberg var hennes favoritskådespelare på teatern och han fick göra som han ville med hennes goda minne. Utan M-L och hennes man Gösta hade Örjan inte klarat sig så här länge, vill jag påstå.
Citera
2020-03-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, det handlar om Örjan.
Intressant att den förra Dramatenchefen Marie-Louise Ekman inte ens nämns. Örjan Ramberg var hennes favoritskådespelare på teatern och han fick göra som han ville med hennes goda minne. Utan M-L och hennes man Gösta hade Örjan inte klarat sig så här länge, vill jag påstå.
Du har så klart rätt.
Marie-louise hade inte förmågan att se gränslösheten, hon var ju uppväxt med en far som betedde sig lika sjukt. Utbrott, lynnighet, våld och fylla, var normalt för henne.
Citera
2020-03-12, 17:01
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du har så klart rätt.
Marie-louise hade inte förmågan att se gränslösheten, hon var ju uppväxt med en far som betedde sig lika sjukt. Utbrott, lynnighet, våld och fylla, var normalt för henne.

Är Ö Ramberg idag annars en övergiven själ?
Vände sig etablissemanget, inkl alla gamla rävar, honom ryggen?
Eller har han, som man vet, någon/några partners in crime kvar?
Dottern Tilde har ju en nära familjerelation men mamma till Tilde, Eva Fröling, hur är det där?

Citera
2020-03-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Dottern Tilde har ju en nära familjerelation men mamma till Tilde, Eva Fröling, hur är det där?

Känner inte den mannen, men har träffat honom. Min uppfattning om honom 'är mkt negativ, jag brukar inte döma folk som jag inte känner. Men ja stackars kvinnor..
har nu läst Marie Nilssons bok om systern Josefin.
Josefin har fört dagboksanteckningar om sina dagar med Ö.R.
Systern har nog gallrat klokt bland Josefins kvarlämnade anteckningar.
Men det är tydligt att Ö.R har komplicerat förhållande till sin mor,
Josefin har beskrivit ett julaftonfirande tillsammans med Ö hans mamma,
och det får en att förstå att Ö nog inte haft så lätt barndom o uppväxt.
Kanske är hans mamma avliden nu
Ö är ju 70 år, och kanske vågar han skriva en biografi,
det vore klokt om han gör så, för det kommer nog förklara hans märkliga liv o leverne.
Hans syster bor i Skåne, så han har nära släkt kvar i livet,
och så klart hans egna barn.
Boken om Josefin är inget frossande i rättegången el den fysiska misshandeln,
men det är tydligt att Josefin knäcktes av deras relation.
Ö verkar ha behov att forma Josefin genom sin lynnighet och dominans.

Män som saknar självkänsla behöver visa makt och dominans
så är det.
Senast redigerad av moshes 2020-03-13 kl. 16:31.
Citera
2020-03-14, 02:51
Medlem
KalleJulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Han verkar ha övergivits. Tragiskt.
Vilken kontakt Tilde har med Örjan (eller inte) vore intressant att veta.

Jag brukade se honom från och till tidigare men det var ett tag sen nu. Undrar vilket skick han är i, hur han mår.
Citera
2020-03-14, 03:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleJulle
Han verkar ha övergivits. Tragiskt.
Vilken kontakt Tilde har med Örjan (eller inte) vore intressant att veta.

Jag brukade se honom från och till tidigare men det var ett tag sen nu. Undrar vilket skick han är i, hur han mår.
Varför är det tragiskt? Han har ställt till med tillräckligt med helvete för sin omgivning och nu får han känna på karma

Tilde hade tidigare rätt många offentliga bilder på sin pappa på facebook men alla har dolts och ligger kanske bara för vänner nu. Hon är nog inte så pigg på att visa upp honom längre.

Undrar om hennes mamma har berättat för Tilde nu vad hon fick gå igenom med Örjan när dom hade ett förhållande?
Det måste ha blivit många frågor från Tilde när hon fick se att flera kvinnor vittnade om hans våldsamhet. Hade jag varit dottern där hade jag velat veta.

Sitt och ruttna nu Örjan i din ensamhet. Bara rätt åt dig
Citera
2020-03-14, 09:02
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Varför är det tragiskt? Han har ställt till med tillräckligt med helvete för sin omgivning och nu får han känna på karma

Tilde hade tidigare rätt många offentliga bilder på sin pappa på facebook men alla har dolts och ligger kanske bara för vänner nu. Hon är nog inte så pigg på att visa upp honom längre.

Undrar om hennes mamma har berättat för Tilde nu vad hon fick gå igenom med Örjan när dom hade ett förhållande?
Det måste ha blivit många frågor från Tilde när hon fick se att flera kvinnor vittnade om hans våldsamhet. Hade jag varit dottern där hade jag velat veta.

Sitt och ruttna nu Örjan i din ensamhet. Bara rätt åt dig
Visst har han det men han har ju uppmuntrats till det på sätt och vis, män som honom får knulla och dom blir populära så vems är felet?
Citera
2020-03-14, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Vad vet ni om Ramberg? Han verkar inte ha någon egen tråd men torde vara kvalificerad för en. Är han fälld för kvinnomisshandel? Att han har fällts för misshandel minst en gång vet jag, likaså att han verkar skäligen enfaldig.

Hans eventuella kvinnomisshandel aktualiserades av frågan om det fanns några fall som var jämförbara med Papa Dee.
Han har dåligt ölsinne och skriker och gapar muckar med folk. Slåss ganska ofta också om han blir motsagd. Ingen man vill supa tillsammans med, har själv lämnat Operabaren flera gånger när han suttit och gapat.
Citera
2020-03-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Visst har han det men han har ju uppmuntrats till det på sätt och vis, män som honom får knulla och dom blir populära så vems är felet?
Hans beteende och handlingar är hans eget ansvar och de fel han begår det ansvaret är bara
hans . Förklaringen finns väl att söka i hans uppväxt och i relationen till den första kvinnan i hans liv, dvs mamman.
Men ansvaret i hur han behandlat o betett sig mot sina älskarinnor är bara hans eget.
Han är trots allt en gubbe på 70 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in