2008-12-02, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DukeStreetKing
Eller lyckas i ett VM utan profiler

Riquelme: Klart man kan hylla Barca, tycker också de spelar fantastiskt bra och har många spelare jag gillar. Är bara lite tröttsamt när nästan varje tråd ska vinklas in på temat "Barca är bättre än X", "Ett skämt att ni hyllar Gerrard så, Xavi är 1000ggr bättre" och liknande.

Och snälla kom inte med det tröttsamma "var har jag påstått det. blablabla". Andemeningen är densamma i nästan varje inlägg.
Framförallt reagerar jag då jag inte tycker att du varit så här tidigare. En idiot kan man ju ignorera, nu blir jag mer fundersam?

Ok, kanske blivit lite väl dryg på sistone. Svårt att låta bli dock när Barca lirar som de gör... Ska försöka tona ner mig en smula.

Dock komiskt att alla här sågar min lista, men likfan har ingen kommit med förslag på vilka som varit bättre...Väntar med spänning.

Kan dock utveckla den ytterligare och peta in plats 6-10

6. Rooney
PL:s bästa spelare i höst, lysande i ett haltande United.
7. Del Piero
Gammal är äldst. De stora matchernas man.
8. Gerrard
Tycker inte han varit så briljant spelmässigt men gör sina mål och leder PL:s ledarlag
9. Alonso
Fantastisk bra iår. Lysande passningsspelare
10. Zlatan
Världsbäst var tredje match. Dock alldeles för ojämn.
8.
Citera
2008-12-02, 17:27
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Ok, kanske blivit lite väl dryg på sistone. Svårt att låta bli dock när Barca lirar som de gör... Ska försöka tona ner mig en smula.

Dock komiskt att alla här sågar min lista, men likfan har ingen kommit med förslag på vilka som varit bättre...Väntar med spänning.

Kan dock utveckla den ytterligare och peta in plats 6-10

6. Rooney
PL:s bästa spelare i höst, lysande i ett haltande United.
7. Del Piero
Gammal är äldst. De stora matchernas man.
8. Gerrard
Tycker inte han varit så briljant spelmässigt men gör sina mål och leder PL:s ledarlag
9. Alonso
Fantastisk bra iår. Lysande passningsspelare
10. Zlatan
Världsbäst var tredje match. Dock alldeles för ojämn.
8.
Glömde Del Piero. Han skall utan tvekan vara med på top 5. Det är viktigt att också ha i åtanke hur mycket en spelare betyder för ett lag. I mitt tycke är det endast Messi som Barca inte klarar sig utan. Dom kan vinna utan Xavi, Iniesta och Eto'o. Men utan Messi får dom svårt i många matcher.
Citera
2008-12-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Zarate? Robin van Persie? Rooney? Zlatan? P. Cannavaro? Lampard? Det är många som har varit bra och definitivt bättre än Iniesta. Eto'o har gjort många enkla mål. RvN t.ex. gjorde mål från ingenting innan han blev skadad.

du glömmer så lätt Brulla. Ineista var magisk tills han blev skadan. Hade inte bytt ut honom mot någon av de du räknat upp där, det kan jag lova.
Citera
2008-12-02, 17:28
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mthrfckr.
Har man hittat Benzemas röster ännu?
Det är ju den enda rimliga förklaringen, eller hur?! Att de försvunnit...

Njaa.. Det finns 2 goda förklaringar. 1, han spelar i franska ligan, 2, Domenech suger röv.
Citera
2008-12-02, 17:29
Medlem
Brullas avatar
Citat:
du glömmer så lätt Brulla. Ineista var magisk tills han blev skadan. Hade inte bytt ut honom mot någon av de du räknat upp där, det kan jag lova.

Det beror på att du är enögd. Barca spelar nästan lika bra utan honom. Flera av spelarna jag nämnde betydligt viktigare för sina respektive lag.
Citera
2008-12-02, 17:32
Medlem
Citat:
Det beror på att du är enögd. Barca spelar nästan lika bra utan honom. Flera av spelarna jag nämnde betydligt viktigare för sina respektive lag.

jomen det är ju pga att Barca är ett bättre lag. Sätt Iniesta i Arsenal, Juve eller Lazio och jag lovar att han hade rådominerat.
Citera
2008-12-02, 17:35
Medlem
Brullas avatar
Citat:
jomen det är ju pga att Barca är ett bättre lag. Sätt Iniesta i Arsenal, Juve eller Lazio och jag lovar att han hade rådominerat.

Iniesta hade inte petat Cesc så han hade fått spela på kanten. Tror knappast att han hade rådominerat.
Citera
2008-12-02, 17:37
Medlem
Citat:
Iniesta hade inte petat Cesc så han hade fått spela på kanten. Tror knappast att han hade rådominerat.

han spelar på kanten såväl i Barca som i landslaget numera, det hade nog gått bra. Om inte rådominerat så hade han lätt tillsammans med Cesc ganska snabbt utvecklats till Arsenals viktigaste spelare...
Citera
2008-12-02, 17:42
Medlem
Pumpkings avatar
Skitsvårt, men vi gör ett försök

1. Messi
2. Del Piero
3. Gerrard
4. Ribéry
5. Zlatte

Här har vi nånting utav vilka som är bäst just nu. Fick till en ganska bra mix också med spelare ifrån 4 olika ligor
Citera
2008-12-02, 17:43
Medlem
Brullas avatar
Citat:
han spelar på kanten såväl i Barca som i landslaget numera, det hade nog gått bra. Om inte rådominerat så hade han lätt tillsammans med Cesc ganska snabbt utvecklats till Arsenals viktigaste spelare...

Det är nog för att Arsenal och Barca i grund och botten spelar samma fotboll. Dock tror jag att Adebayor eller Van Persie är lika viktiga för att få ett fungerande lag.
I en topp 5 vill jag också ha en back och jag skulle säga att Terry har varit bäst hittills tillsammans med Samuel. Chelsea har inte släppt in många mål och beror mycket på att Terry har spelat bättre än på länge. Dessutom har han gjort en del viktiga mål. Samuel har kommit in och styrt upp Inters annars lite förvirrade försvar.
Citera
2008-12-02, 17:46
Medlem
Så här skulle min lista sett ut om jag hade röstat:

1. Cristina
2. Messi
3. Xavi
4. Torres
5. Casillas (han har startat dåligt, men va kung i Em och förra säsongen)
Citera
2008-12-02, 17:46
Medlem
Quorthons avatar
Tror också att Nasri ganska snabbt visat sig förtjäna en plats före Iniesta. Arsenal har verkligen inget behov av Iniesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in