2010-12-06, 13:26
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Det här var tråkiga nyheter då jag hoppades på Snejder skulle vinna. Höll tummarna in i det sista att CL vinsten skulle väga över men tydligen var inte det fallet. Trött jag blir på barca och spanjorer.
Citera
2010-12-06, 13:28
Medlem
Smerchs avatar
Då vinner väl förmodligen Iniesta, eftersom de som förutspådde storslam för Barcelona på pallen trodde på honom som vinnare.

Iniesta gör sällan en dålig match, inte heller förra säsongen, men han glänste inte lika mycket som vanligt och han var skadad en hel del. Ifall det varit någon annan som avgjort finalen för Spanien hade garanterat Xavi vunnit.

Jag tycker inte att Sneijder var speciellt bra i VM, men om man kollar på vilka som vunnit tidigare så är jag överraskad över att han inte tog hem det i år, han var trots allt viktigaste spelaren i två lag som överpresterade och vann så gott som allt. Kul att det istället går till en spelare som faktiskt är bland de bästa i världen på riktigt, Sneijder passar in på en sån lista ungefär lika mycket som Owen.
Citera
2010-12-06, 13:37
Medlem
Fotzens avatar
Nu när FIFA är med och bestämmer blir det lätt pajas varning på priset.
Citera
2010-12-06, 13:39
Medlem
Ferry31s avatar
I och för sig hade Sneijder ingen speciellt bra höst så är egentligen inte speciellt förvånad.

Xavi vore mest rättvist, men Iniesta vinner.
Citera
2010-12-06, 14:05
Medlem
Xavi:
Säsong 2008/09: 34 assist och 16 mål
Säsong 2009/10: 19 assist och 6 mål

Sneijder:
Säsong 2008/09: 6 assist och 7 mål
Säsong 2009/10: 9 assist och 12 mål

Messi:
2008/09: 18 assister och 42 mål
2009/10: 11 assister och 49 mål

Klassskillnad.
http://www.youtube.com/watch?v=4sjmEfM1c88
Tror aldrig Sneijder kommer dominera ett mittfält så som Xavi gör. Sneijder är överskattad, oftast osynlig större delen av matchen medan Xavi deltar i Barcelonas flesta anfall. Sluta försöka att få det att se ut som om Inters framgångar förra året var Sneijders förtjänst. Det var ett bra lag- och tränar insats.

Messi 47 mål:
http://www.youtube.com/watch?v=Xndnf27AU2I

Själv tycker jag att Xavi förtjänar det eftersom jag tror detta är ett av hans sista chanser för priset. Medan Iniesta och Messi som är yngre kommer få flera chanser i framtiden, särskilt om Barcelona fortsätter att dominera.
Citera
2010-12-06, 14:07
Medlem
Quorthons avatar
Iniesta förtjänar verkligen inte att vara med bland de tre främsta efter senaste säsongen. De två övriga är däremot odiskutabla. Mycket låg trovärdighet om priset går till Iniesta.

Stor komik att jämföra Sneijders fotbollskunskaper med Owens förresten.
Citera
2010-12-06, 14:18
Medlem
Jahauuss avatar
Tycker att Cristiano Ronaldo förtjänar den, tror dock på messi
Citera
2010-12-06, 14:28
Medlem
Iniesta är en bättre fotbollsspelare än Sneijder och hade han spelat i CL-semifinalerna hade Barcelona givetvis gått till final. Barcelona fungerar jävligt mycket bättre med Iniesta på plan. Dessutom är Andres alltid som bäst när det gäller som mest.

Han har även varit magisk under hösten nu, och var kanske Spaniens bästa spelare under VM.

Dock så har han väl varit skadad lite för mycket under förra säsongen för att kunna få det här priset. Sneijder var trots allt jävligt framträdande i laget som tog trippeln. Det går inte att snacka bort. Hade också ett helt ok VM även om hans prestation där överhajpats nåt enormt. Hade han tagit Iniestas plats i topp 3 hade inte jag protesterat.

Dock är det i mina ögon uppenbart att konkurrensen borde stå mellan Xavi och Messi. Xavi, för att han är den finaste mittfältaren vi sett sedan Zidane, och den passningsskickligaste jag någonsin sett. Messi för att han är så jävla överlägsen. Sen hade det inte spelat någon roll vem av dessa som vunnit.
Senast redigerad av riquelme 2010-12-06 kl. 14:50.
Citera
2010-12-06, 14:43
Medlem
Jag tycker att milito, inzaghi eller zlatan
Citera
2010-12-06, 14:48
Medlem
4522s avatar
Lite löjligt att folk gör historiska tillbakablickar när det gäller bäst 2009/2010.
Citera
2010-12-06, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Tycker att Cristiano Ronaldo förtjänar den, tror dock på messi

Han har varit bra men inte vunnit något.
Citera
2010-12-06, 14:53
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharabirasak
Xavi:
Säsong 2008/09: 34 assist och 16 mål
Säsong 2009/10: 19 assist och 6 mål

Sneijder:
Säsong 2008/09: 6 assist och 7 mål
Säsong 2009/10: 9 assist och 12 mål

Messi:
2008/09: 18 assister och 42 mål
2009/10: 11 assister och 49 mål

Klassskillnad.
http://www.youtube.com/watch?v=4sjmEfM1c88
Tror aldrig Sneijder kommer dominera ett mittfält så som Xavi gör. Sneijder är överskattad, oftast osynlig större delen av matchen medan Xavi deltar i Barcelonas flesta anfall. Sluta försöka att få det att se ut som om Inters framgångar förra året var Sneijders förtjänst. Det var ett bra lag- och tränar insats.

Messi 47 mål:
http://www.youtube.com/watch?v=Xndnf27AU2I

Själv tycker jag att Xavi förtjänar det eftersom jag tror detta är ett av hans sista chanser för priset. Medan Iniesta och Messi som är yngre kommer få flera chanser i framtiden, särskilt om Barcelona fortsätter att dominera.

Jag vet inte var du hittade dom siffrorna men dom stämmer delvis inte. Orkar bara anmärka på att Messi säsongen 08/09 gjorde 38 mål och inte 42 mål. Säsongen 09/10 gjorde han 47 mål och inte 49 mål. Assist osv. har jag ingen koll på så här på rak arm.

För att återgå till nomineringarna och en eventuell vinnare så ska alla vara medvetna om att detta priset är för kalenderåret 2010. Alltså är inte hösten 2009 inräknad rent officiellt även om dom som röstar(kaptener&förbundskaptener) säkerligen har med det i sina omdömen.

Sneijder är en väldigt duktig spelare, det vet alla. Men ingen här inne kan påstå att han faktiskt är i klass med Xavi, Iniesta eller Messi? Han vann trippeln med Inter och gick till final i VM. Bra gjort, mycket bra gjort.
Enligt mig var han inte den viktigaste spelaren i Inter utan en av 3-4 st viktiga spelare i Inter. Han var en spelare som överpresterade i ett starkt kollektiv. Han gjorde inget magiskt eller prestationer som bör uppmärksammas med priset världens bästa spelare.
Hade inte Holland gått till final i VM hade Sneijder inte äns varit med i diskussionerna. Och Holland vann inte äns VM. Det gjorde Spanien och där var Iniesta och Xavi kanske dom två viktigaste spelarna för Spanien. Iniesta avgör. Hade en halvdan säsong i Barça.

För mig är Xavi den rättvisa vinnaren i år. Han har i många år varit Barças viktigaste pjäs, Spaniens viktigaste pjäs och vunnit de senaste åren EM, CL och VM. Det är ofrånkomligt vad han gjort. Vad har Sneijder gjort föregående säsonger och i höst? Nu säger jag inte att det skall vara eller är med i bedömnigarna om nomineringarna men bara för att ge Er ett perspektiv på vem som är den rättvisa vinnaren av Guldbollen i år.

Det stavas Xavi. För hans prestationer år 2010 helt enkelt. Den viktigaste spelaren i dom två absoluta bästa fotbollslagen i världen. Att han sedan dominerat mittfältet i snart 3 år är kuriosa som ingen annan spelare kan uppvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in