2008-11-29, 19:00
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Men jag jämför ju inte PL och Ukrainska ligan, det hade ju varit ett skämt. Jag jämför vad deras länder presterat i större mästerskap.. Eller i detta fallet, att varken Ukraina eller England deltog i sommarens EM-slutspel och att Rooney därför inte skulle vara något alternativ.. Men att Sheva å andra sidan, vann samma pris, utan att Ukraina var med EM/VM under den tiden han vann.

Det är väl ingen som förväntar sig stordåd av Ukraina direkt? England har underpresterat väldigt länge och Rooney har knappast varit fantastisk i landslaget (helt okej, dock) samtidigt Sheva har lyft Ukrainas landslag och varit både den viktigaste och bästa spelaren där.
Citera
2008-11-29, 19:16
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det är väl ingen som förväntar sig stordåd av Ukraina direkt? England har underpresterat väldigt länge och Rooney har knappast varit fantastisk i landslaget (helt okej, dock) samtidigt Sheva har lyft Ukrainas landslag och varit både den viktigaste och bästa spelaren där.

Äh, dehär blev bara missuppfattat ifrån början.

Påstående:
"Jag tror att Rooney kan överraska och vinna guldbollen"

Svar:
"I ett land som inte ens når EM? Skulle inte tro det.."
"Visserligen har ju Sheva vunnit priset, utan att hans landslag deltagit i slutspel kring den tiden han vann."

Menat med detta:
Ja, det går att vinna priset, trots att du tillhör Bulgarien, Ukraina eller Liberia. Men, då Rooney är engelsman, och som du säger, att England har underpresterat en hel del, de borde ju helt enkelt ha kvalat in till EM! Så anser jag inte att Rooney är värd något pris, då han knappast bidragit med vad han egentligen borde, i landslaget.
Citera
2008-11-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla

Tycker inte England har underpresterat alls. De har inte tillräckligt bra spelare för att gå längre än vad de gör.

Tycker de har överpresterat med Sven göran eriksson och nu tack vare Capello har de en lite större chans att lyckas.
Citera
2008-11-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Tycker inte England har underpresterat alls. De har inte tillräckligt bra spelare för att gå längre än vad de gör.

Tycker de har överpresterat med Sven göran eriksson, och nu tack vare Capello har de en lite större chans att lyckas.

Jag menar att SV-eriksson gjorde ett bra jobb, och gjorde England bättre än vad dem egentligen var, samma nu med Capello.
Citera
2008-11-29, 19:39
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift

Tycker de har överpresterat med Sven göran eriksson och nu tack vare Capello har de en lite större chans att lyckas.

Med spelare som Rooney, Colex2, Lampard, Gerrard, Ferdinand osv har man helt klart ett tillräckligt bra lag för att gå längre. Handlar väl mer om att få spelarna att dra åt samma håll, vilket är managerns uppgift.
Citera
2008-11-30, 03:07
Bannlyst
Citat:
Men jag jämför ju inte PL och Ukrainska ligan, det hade ju varit ett skämt. Jag jämför vad deras länder presterat i större mästerskap.. Eller i detta fallet, att varken Ukraina eller England deltog i sommarens EM-slutspel och att Rooney därför inte skulle vara något alternativ.. Men att Sheva å andra sidan, vann samma pris, utan att Ukraina var med EM/VM under den tiden han vann.

Så om Messi t.ex. var alban och leder Albanien till en semifinal i VM är det inte mer imponerande än om t.ex. Rooney ledde England till semifinal?

Du kan inte jämföra England och Ukraina, meriterna du nämner är stora misslyckanden för England samtidigt som Ukrainas är skrällar. Du måste inse att Rooney och Sheva inte har samma förutsättningar!
Citera
2008-11-30, 12:11
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjanic
Så om Messi t.ex. var alban och leder Albanien till en semifinal i VM är det inte mer imponerande än om t.ex. Rooney ledde England till semifinal?

Du kan inte jämföra England och Ukraina, meriterna du nämner är stora misslyckanden för England samtidigt som Ukrainas är skrällar. Du måste inse att Rooney och Sheva inte har samma förutsättningar!

Varför svarar du på det gamla inlägget och använder i princip mina egna argument mot mig själv?

Testa att läsa allt jag skrivit, så kanske tom du förstår.
Citera
2008-12-01, 18:50
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article3890101.ab
Citera
2008-12-01, 18:53
Medlem
Hoppas att underbarnet Messi får den men är 100 på att Ronaldo kommer att få den. Och det borde han ju också med tanke på det han utförde under förra säsongen. Och det går ju inte på dagsform för då hade Messi vunnit med hästlängder.

Man får hoppas Messi tar det nästa år.
Citera
2008-12-01, 19:35
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjanic
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article3890101.ab

Haha, han säger det Kenta sa för ett halvår sen :P "CR är världens bästa fotbollsspelare, men Rooney är Uniteds bästa fotbollsspelare." Och det kan man väl nästan hålla med om, även om jag anser att Messi är bäst just nu.
Citera
2008-12-01, 19:37
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrOlsson
Hoppas att underbarnet Messi får den men är 100 på att Ronaldo kommer att få den. Och det borde han ju också med tanke på det han utförde under förra säsongen. Och det går ju inte på dagsform för då hade Messi vunnit med hästlängder.

Man får hoppas Messi tar det nästa år.

Oj, 100% säker? Tror ändå att CRs chanser är väldigt stora, även om jag inte har några problem med att Messi vinner redan i år. Skulle väl säga att det är 65% chans att CR vinner ändå. 33% chans att Messi vinner, och övriga 2% till övriga i listan
Citera
2008-12-01, 20:44
Medlem
Citat:
Haha, han säger det Kenta sa för ett halvår sen :P "CR är världens bästa fotbollsspelare, men Rooney är Uniteds bästa fotbollsspelare." Och det kan man väl nästan hålla med om, även om jag anser att Messi är bäst just nu.

Du kommer aldrig mer få se Ronaldo vara världens bästa spelare. Messi är bättre nu och har egentligen alltid varit det, Ronaldo har nått sin peak och har inte ens hälften av Messis kapacitet. Dessutom var Ronaldo förra året inte alls lika rådominant som Messi är för tillfället. Känns som att bara skador kan hindra Leo från att prenumerera på guldbollen de kommande 10 åren minst. Låt Ronaldo få den nu så han kan hålla käften, sen kan han försvinna från toppen och bli den parantes i fotbollshistorien som han kommer bli ihågkommen som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in