• 1
  • 2
2008-10-19, 02:19
Medlem
Hej hej. Någon som har ett hett tips på ett gratis eller "gratis" program som man kan lagra typ lösenord och kontonummer och sånt där i? Så att man smidigt kan "komma ihåg" alla lösenord och användarnamn till e-postadresser och liknande.
Citera
2008-10-19, 02:22
Medlem
berntzies avatar
notepad är ett hett tips, sen döljer du bara filen någonstans på ett bra ställe i datorn!
Citera
2008-10-19, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berntzie
notepad är ett hett tips, sen döljer du bara filen någonstans på ett bra ställe i datorn!

:P lite mer avancerat än så tänkte jag mig. Jag vill gärna att man ska kunna låsa programmet med ett sorts huvudlösenord, och kunna söka efter inlägg och lite mer finurliga finesser. Jag vet att det finns sådana program men jag har ingen erfarenhet och vet inte heller vad de heter.
Citera
2008-10-19, 02:24
Medlem
micaeles avatar
Halvätet äppel-program eller PC?
Citera
2008-10-19, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Halvätet äppel-program eller PC?

Halvätet McIntosh-äpple.
Citera
2008-10-19, 02:37
Medlem
Buta divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etabeeta
Hej hej. Någon som har ett hett tips på ett gratis eller "gratis" program som man kan lagra typ lösenord och kontonummer och sånt där i? Så att man smidigt kan "komma ihåg" alla lösenord och användarnamn till e-postadresser och liknande.
Jag använder Apimac Secret Folder
http://www.apimac.com/secret_folder/

Har lagt en textfil med alla lösenord i en mapp som jag sedan gör osynlig med programmet. Krävs lösenord för att visa mappen igen.
Citera
2008-10-19, 02:38
Medlem
-jOE!s avatar
http://agilewebsolutions.com/products/1Password
Citera
2008-10-19, 03:44
Medlem
Hm... 1passwd verkar vara okej men inte riktigt det jag letar efter. Auto-fill och sånt bryr jag mig inte om, jag tänker mig mer som Anteckningar men ... mer fancy, eller vad man nu ska säga. Man ska gärna kunna skriva in mer saker än lösenord till hemsidor. Typ ett program som när man startar det frågar efter ett lösenord och när man skrivit in det så ser man en lista med alla inlägg man har och så kan man klicka på ett för mer information eller söka efter vissa grejer osv. Typ som adressboken fast med lösenord.
Citera
2008-10-19, 04:12
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etabeeta
Hm... 1passwd verkar vara okej men inte riktigt det jag letar efter. Auto-fill och sånt bryr jag mig inte om, jag tänker mig mer som Anteckningar men ... mer fancy, eller vad man nu ska säga. Man ska gärna kunna skriva in mer saker än lösenord till hemsidor. Typ ett program som när man startar det frågar efter ett lösenord och när man skrivit in det så ser man en lista med alla inlägg man har och så kan man klicka på ett för mer information eller söka efter vissa grejer osv. Typ som adressboken fast med lösenord.
Det finns den funktionen också, förutom login/pass till websajter så har du Wallet (där du sparar tex. kontokortsinfo) och Secure Notes där du kan skriva in text. 1Password är ett av de få program jag betalat för, det är riktigt bra!
Citera
2008-10-19, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Det finns den funktionen också, förutom login/pass till websajter så har du Wallet (där du sparar tex. kontokortsinfo) och Secure Notes där du kan skriva in text. 1Password är ett av de få program jag betalat för, det är riktigt bra!

Åh, jag kanske är skyldig det en närmare titt. Tar och kollar upp mer.
Citera
2008-10-19, 04:58
Medlem
Vad är det för fel på Keychain Access?
Citera
2008-10-19, 06:10
Medlem
liquid childs avatar
KeePass Password Safe
This is the official homepage of KeePass, the free, open source, light-weight and easy-to-use password manager.

http://keepass.info/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in