Weaverworld
Citat:
Då har du bott i Sverige för länge, jag bor i ett muslimskt land och har rätt god känning vad som irriterar muslimer. Du är heller inte dummare än att du förstår vad jag menar och hur hycklande det är att förnedra en person för att sedan säga "jag vill inte kränka dig".
Det har jag säkert gjort, dock bor även jag i ett islamiskt land sedan år tillbaka, så jag har även en del insikt i vad jag talar om.
Då får jag väl inte ha några åsikter då de kan kränka andra. Då vet jag. Synd att åsikts- och yttrandefrihet inte goes two ways. Men så kan det vara.
Citat:
Det var du som körde onaturligt, ska rödhåriga tillåtas i samhället?
Läs mina inlägg, jag har skrivit onormalt, men blivit uppläxad att det är fel ord att använda, dels med o framför men att man måste ha åsikten att det är naturligt att vara homosexuell. Så läs gärna om och läs rätt.
Man kan täcka håret med en hijab eller mössa istället om man är man.
Nu har inte jag tagit upp att förbjuda en viss hårfärg i samhället, du går steget längre än vad jag gör. Jag har diskuterat runt själva läggningen/praktiserandet (inför vittnen) däremot inte mot personer som är homosexuella. Har inte andats en stavelse om att de ska förbjudas i samhället. Men du kan tänka tanken att det vore ok att personer med en viss hårfärg inte ska tillåtas att finnas i samhället? Hur kränkande tror du inte att det kan vara att höra för de som är berörda?
Citat:
I det land jag bor är det straffbart att vara "praktiserande" homosexuell, du kan få upp till 20 år i fängelse för detta. Frågan är nog om du anser att homosexuella har rätt att leva ut sin läggning i samhället utan att straffas moraliskt eller juridiskt.
Jag anser och även vad Islam säger när det gäller den juridiska biten, att vad folk gör innanför sina egna väggar och dörrar berör ingen annan. Vill man bjuda in vittnen för att visa hur man praktiserar sin läggning, så tycker jag man får stå sitt kast.
EDIT: svårt att få ihop orden.