Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Jag kritiserar inte Allah det är du som gör det.
Kommentaren var inte riktad till mig, men jag hoppar ändå in i debatten. Fundamentalistiska muhammedaner i allmänhet och konvertiter i synnerhet, är ett hån mot den gud de säger sig frukta och tillbe.
En allsmäktig gud skulle aldrig ta parti för vissa människors åsikter, men om jag för ett ögonblick, enbart för debattens skull, rent hypotetiskt skulle gå med på denna enfaldiga uppfattning, blir följden sålunda:
Eftersom majoriteten av världens befolkning är icke-muslimer och majoriteten har skapats till Guds behag, kan jag fastslå att islam är ett andligt virus som bör bearbetas ideologiskt tills dess att det är oskadliggjort.
Citat:
Jag har tagit upp att alla människor inte föds i samma stuk. Det kan innebära att en del föds med olika handikapp, fysiska och mentala även annat kan medfölja en ny människa då hon möter den här världen.
Varför skulle en allsmäktig gud låta vissa människor födas med fysiska och psykiska handikapp? Om jag åter, enbart för debattens skull, rent hypotetiskt, och kortfristigt godkänner denna enfaldiga tes, faller definitivt alla som lever i den villfarelsen under din egen kategori "olika handikapp, fysiska och mentala", som sammanfaller i detta fall.
Citat:
Det är inte Allahs fel, visst är det lätt att skylla på någon när det inte går som det ska, men det löser ju knappast något. Utan det är hur man sedan hanterar det hela och löser det till det bästa som är testen att gå igenom. Visa sig värdig att kunna hantera sitauationen och annat som kommer i ens väg som inte anses vara inom normalitetens ram.
Tror du att en enda människa har valt att bli homosexuell?
Förnekar du att många människor föds som homosexuella?
Vad är, enligt din uppfattning, i Guds ögon, skillnaden mellan en bevittnad och en obevittnad sexuell handling i ansvarshänseende?