2008-10-24, 11:41
Medlem
Nickeps avatar
Du säger mig:
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
...inte resonera på samma sätt som du gör när det gäller muslimer och Islam. Hur du än vänder och vrider på det och använder vilka termer du vill, så blir jämförelsen - homosexuell/homosexulla handlingar, Islam/muslimer utifrån samma utgångsläge. Skillnaden, enligt dig, är att om det talas om homosexulla handlingar så kränker man den homosexuella personen. Men talar om an om Islam så kränker man inte muslimen...
Enkelt förklarat - medan stora delar av de dogmer som har med Islam att göra är onaturliga (påfund av sjukliga hjärnor) är homosexualiteten ett uttryck för naturlig variation. Fortfarande har du inte förklarat hur du kan tillåta sjuka dogmer styra ditt tänkande och samtidigt har mage att kritisera Allah för att låta mellan 5 0ch 7 % av alla födda bli homosexuella.
Citera
2008-10-24, 12:11
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Du säger mig:
Enkelt förklarat - medan stora delar av de dogmer som har med Islam att göra är onaturliga (påfund av sjukliga hjärnor) är homosexualiteten ett uttryck för naturlig variation. Fortfarande har du inte förklarat hur du kan tillåta sjuka dogmer styra ditt tänkande och samtidigt har mage att kritisera Allah för att låta mellan 5 0ch 7 % av alla födda bli homosexuella.
Jag kritiserar inte Allah det är du som gör det.

Jag har tagit upp att alla människor inte föds i samma stuk. Det kan innebära att en del föds med olika handikapp, fysiska och mentala även annat kan medfölja en ny människa då hon möter den här världen. Det är inte Allahs fel, visst är det lätt att skylla på någon när det inte går som det ska, men det löser ju knappast något. Utan det är hur man sedan hanterar det hela och löser det till det bästa som är testen att gå igenom. Visa sig värdig att kunna hantera sitauationen och annat som kommer i ens väg som inte anses vara inom normalitetens ram.
Citera
2008-10-24, 14:00
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Märklig, ologisk slutsats - det är du som kritiserar din Allah genom att stenhårt hålla kvar åsikten att hans skapelse (till mellan fem och sju procent) är onaturlig, medan jag på naturliga grunder anser motsatsen! Du påstår att:
Citat:
...en del föds med olika handikapp, fysiska och mentala även annat kan medfölja en ny människa då hon möter den här världen.
Eftersom du åter yttrar dig så, anser du uppenbarligen de homosexuella tillhöra de mentalt handikappade. Inser du inte kränkningen mot dessa och den samtidia kritiken mot Allah?
Citat:
Det är inte Allahs fel, visst är det lätt att skylla på någon när det inte går som det ska, men det löser ju knappast något. Utan det är hur man sedan hanterar det hela och löser det till det bästa som är testen att gå igenom. Visa sig värdig att kunna hantera sitauationen och annat som kommer i ens väg som inte anses vara inom normalitetens ram.
Underförstått att homosexualitet går att bota eller negligera för den "drabbade". De känner sig inte drabbade!
Citera
2008-10-24, 15:35
Medlem
Herr Blås avatar
Citat:
Kommentaren var inte riktad till mig, men jag hoppar ändå in i debatten. Fundamentalistiska muhammedaner i allmänhet och konvertiter i synnerhet, är ett hån mot den gud de säger sig frukta och tillbe.

En allsmäktig gud skulle aldrig ta parti för vissa människors åsikter, men om jag för ett ögonblick, enbart för debattens skull, rent hypotetiskt skulle gå med på denna enfaldiga uppfattning, blir följden sålunda:

Eftersom majoriteten av världens befolkning är icke-muslimer och majoriteten har skapats till Guds behag, kan jag fastslå att islam är ett andligt virus som bör bearbetas ideologiskt tills dess att det är oskadliggjort.
Citat:
Jag har tagit upp att alla människor inte föds i samma stuk. Det kan innebära att en del föds med olika handikapp, fysiska och mentala även annat kan medfölja en ny människa då hon möter den här världen.
Varför skulle en allsmäktig gud låta vissa människor födas med fysiska och psykiska handikapp? Om jag åter, enbart för debattens skull, rent hypotetiskt, och kortfristigt godkänner denna enfaldiga tes, faller definitivt alla som lever i den villfarelsen under din egen kategori "olika handikapp, fysiska och mentala", som sammanfaller i detta fall.
Citat:
Det är inte Allahs fel, visst är det lätt att skylla på någon när det inte går som det ska, men det löser ju knappast något. Utan det är hur man sedan hanterar det hela och löser det till det bästa som är testen att gå igenom. Visa sig värdig att kunna hantera sitauationen och annat som kommer i ens väg som inte anses vara inom normalitetens ram.
Tror du att en enda människa har valt att bli homosexuell?
Förnekar du att många människor föds som homosexuella?
Vad är, enligt din uppfattning, i Guds ögon, skillnaden mellan en bevittnad och en obevittnad sexuell handling i ansvarshänseende?
Citera
2008-10-24, 18:51
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Märklig, ologisk slutsats - det är du som kritiserar din Allah genom att stenhårt hålla kvar åsikten att hans skapelse (till mellan fem och sju procent) är onaturlig, medan jag på naturliga grunder anser motsatsen! Du påstår att:Eftersom du åter yttrar dig så, anser du uppenbarligen de homosexuella tillhöra de mentalt handikappade. Inser du inte kränkningen mot dessa och den samtidia kritiken mot Allah?Underförstått att homosexualitet går att bota eller negligera för den "drabbade". De känner sig inte drabbade!
Nej jag kritiserar inte Allah, det är du som säger att jag gör det.

Nej jag har inte skrivit att homosexuella är mentalt handikappade.

Nej jag kränker inte homosexuella för att jag har en åsikt om homosexuell läggning. Det är inte min avsikt i alla fall, utan jag uttrycker en åsikt jag har.

Jag har ingen aning om huruvida homosexualitet går att bota eller inte, idag är det väl inte aktuellt vad jag vet. Det kanske kommer att kunna göra det om någon funderar att forska i ämnet? Vad som ligger i framtiden kan vi inte veta.
Citera
2008-10-24, 18:56
Medlem
flygande mattans avatar
Herr Blå

Citat:
Varför skulle en allsmäktig gud låta vissa människor födas med fysiska och psykiska handikapp? Om jag åter, enbart för debattens skull, rent hypotetiskt, och kortfristigt godkänner denna enfaldiga tes, faller definitivt alla som lever i den villfarelsen under din egen kategori "olika handikapp, fysiska och mentala", som sammanfaller i detta fall.
Ok.

Citat:
Tror du att en enda människa har valt att bli homosexuell?
Förnekar du att många människor föds som homosexuella?
Vad är, enligt din uppfattning, i Guds ögon, skillnaden mellan en bevittnad och en obevittnad sexuell handling i ansvarshänseende?
Kanske.

Nej.

Bevittnad av människor, för att bli ett domstolsfall.
Alltid bevittnat av Allah. Allah säger också att den som döljer sin synd och inte visar den för andra, då är det mellan Allah och den som syndar. Hur Allah sedan dömer den synden när det är dags att mötas, det vet jag inte.
Citera
2008-10-24, 18:57
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Nej jag kritiserar inte Allah, det är du som säger att jag gör det.

Nej jag har inte skrivit att homosexuella är mentalt handikappade.

Nej jag kränker inte homosexuella för att jag har en åsikt om homosexuell läggning. Det är inte min avsikt i alla fall, utan jag uttrycker en åsikt jag har.

Jag har ingen aning om huruvida homosexualitet går att bota eller inte, idag är det väl inte aktuellt vad jag vet. Det kanske kommer att kunna göra det om någon funderar att forska i ämnet? Vad som ligger i framtiden kan vi inte veta.
Varför kan du inte vara ärlig! Allt du ovan påstår går stick i stäv mot dina palavrer tidigare i dina inlägg!
Citera
2008-10-24, 19:27
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Varför kan du inte vara ärlig! Allt du ovan påstår går stick i stäv mot dina palavrer tidigare i dina inlägg!
Jag har inte kallat homosexuella för mentalt eller fysiskt handikappade. Jag har jämfört med det som går utanför normala ramar. Fysisk och mentalt handikapp räknas dit. Beroende på antal födslar i jämförelse med andra födslar.

Vilket inte betyder att dessa människor är mindre värda som människor. Absolut inte. Bara att de inte håller sin inom ramen för det som är det normala när det gäller födslar och utkomsten av dessa.

Homosexulla som enligt dig är 5-7 procent anser jag också gå utanför normala ramarna när det gäller födsloutfallet.

Du tycker det är naturligt/vanligt med homosexualitet. Jag anser att det är onaturlig/ovanligt/onormalt och skulle jag ändra den uppfattningen så skulle jag göra det om antalet homosexuella som föds är var fjärde eller tredje person.

Den dagen kommer du att få sig mig skriva att det är 'naturligt' med homosexualitet, men jag kommer fortfarande tycka det är onormalt.

EDIT: ändrat min tidigare procentsats till antal personer istället, då procentsatsen ter sig lite för överambitiös och inte helt rättvis, vid närmare eftertanke.
Senast redigerad av flygande mattan 2008-10-24 kl. 19:40.
Citera
2008-10-24, 20:12
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Jag har inte kallat homosexuella för mentalt eller fysiskt handikappade. Jag har jämfört med det som går utanför normala ramar. Fysisk och mentalt handikapp räknas dit. Beroende på antal födslar i jämförelse med andra födslar.
Vad du menar med detta kryptiska sätt att uttrycka dig, kan man alltid fundera över - typiskt muslimskt slingrande för att komma ifrån sanningen! Intressant dock att konstatera någon försöka antyda motsatta åsikter samtidigt gälla och dessutom avsluta med en närmast obegriplig mening.
Citat:
Vilket inte betyder att dessa människor är mindre värda som människor. Absolut inte. Bara att de inte håller sin inom ramen för det som är det normala när det gäller födslar och utkomsten av dessa.
Slingrandet fortsätter!
Citat:
Homosexulla som enligt dig är 5-7 procent anser jag också gå utanför normala ramarna när det gäller födsloutfallet.
"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta".
Citat:
Du tycker det är naturligt/vanligt med homosexualitet. Jag anser att det är onaturlig/ovanligt/onormalt och skulle jag ändra den uppfattningen så skulle jag göra det om antalet homosexuella som föds är runt 50 procent.
Tankens okarhet ökar!
Citat:
Den dagen kommer du att få sig mig skriva att det är 'naturligt' med homosexualitet, men jag kommer fortfarande tycka det är onormalt.
Om det inte vore så att alkohol för en muslim är förbjudet område, skulle förklaringen på alla tankepiruetter kunnat vara lite för mycket av det goda för din del! Slutkläm - obegripligt!
Citera
2008-10-25, 10:42
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Vad du menar med detta kryptiska sätt att uttrycka dig, kan man alltid fundera över - typiskt muslimskt slingrande för att komma ifrån sanningen! Intressant dock att konstatera någon försöka antyda motsatta åsikter samtidigt gälla och dessutom avsluta med en närmast obegriplig mening. Slingrandet fortsätter!"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta".Tankens okarhet ökar! Om det inte vore så att alkohol för en muslim är förbjudet område, skulle förklaringen på alla tankepiruetter kunnat vara lite för mycket av det goda för din del! Slutkläm - obegripligt!
Ska stolpa upp det, igen, så tror jag vi är färdiga sen.
Nej jag nyttjar inte alkohol eller droger, hur du räknar smärtstillande tabletter vet jag inte å andra sidan, det händer att jag någon gång måste anlita dessa.

Jag anser att homosexualitet är onormalt, i mina ögon. Eftersom jag ser det normalt att man/kvinna blir ett.

När jag säger det avser inte jag att kränka homosexuella personer.

Om dagen kommer att homosexuella födslar (alltså de 5-7 procent idag ökar till flera procent) då är jag beredd att omvärdera min åsikt från att jag tycker att homosexualitet, visserligen fortfarande är onormalt, men att det får anses vara naurligt - eftersom så stor andel av födslarna visar att de barn som föds är homosexuella. Då du säger att man föds som homosexuell så finns det väl mätmetoder även då att kunna mäta det precis som det finns nu? Så när andelen homosexuella födslar ökar (alltså att de nyfödda barnen är homosexuella till sin läggnng), får jag omvärdera att börja kalla homosexualitet för naturlig, eftersom andelen homosexuella då är så pass många.
Citera
2008-10-25, 11:16
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
...Jag anser att homosexualitet är onormalt, i mina ögon. Eftersom jag ser det normalt att man/kvinna blir ett.
Även om du nu börjar använda orden normalt och onormalt har jag en mycket klar uppfattning om dina svårigheter att skilja de statistiska begreppen från de naturrelaterade.

Som ett brev på posten kommer bekräftelsen nedan:
Citat:
Om dagen kommer att homosexuella födslar (alltså de 5-7 procent idag ökar till flera procent) då är jag beredd att omvärdera min åsikt från att jag tycker att homosexualitet, visserligen fortfarande är onormalt, men att det får anses vara naurligt - eftersom så stor andel av födslarna visar att de barn som föds är homosexuella. ...Så när andelen homosexuella födslar ökar (alltså att de nyfödda barnen är homosexuella till sin läggnng), får jag omvärdera att börja kalla homosexualitet för naturlig, eftersom andelen homosexuella då är så pass många.
Slutsats - du har inte begripit någonting av tidigare resonemang - hur brukar man uttrycka saken..."kasta pärlor för svinen" kanske!
Citera
2008-10-25, 11:21
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Även om du nu börjar använda orden normalt och onormalt har jag en mycket klar uppfattning om dina svårigheter att skilja de statistiska begreppen från de naturrelaterade.

Som ett brev på posten kommer bekräftelsen nedan:Slutsats - du har inte begripit någonting av tidigare resonemang - hur brukar man uttrycka saken..."kasta pärlor för svinen" kanske!
Vad jag har förstått anser du det vara fel att ha en åsikt som inte överensstämmer med majoritetens.
Nu har jag det vad du än tycker.

Det viktiga som jag då får anse, för min del, har kommit fram av detta är - för att jag uttrycker min åsikt om vad jag tycker om företeelsen homosexualitet, så innebär det inte att jag föraktar eller är ute efter att kränka de personer som är homosexuella.

Over and out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in