Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-18, 19:56
  #1
Avstängd
WIsabellaWs avatar
Jag är väldigt orolig för att en av mina bästa vänners pojkväns dotter har blivit utsatt för något övergrepp...
Dottern heter Tindra och är två år, hennes mamma tillhör jehovas vittnen och har en pojkvän hon snart ska gifta sig med. Pappa John(som är min väns pojkvän) Kommer inte särskilt bra överens med sitt ex, och hon försöker få ensam vårdnad om barnet...
I vilket fall så var jag hemma hos John och var barnvakt åt Tindra då hon gick runt i bara trosor (inget konstigt där) men plötsligt satte hon sif ner och särade på benen och säger " Isabella titta, du får pilla om du vill?"
Hur är det möjligt att en tvåring har lärt sig säga så? Kan hon blivit utsatt för ett övergrepp? Jag är väldigt orolig då hon sagt liknande saker till John...
Citera
2008-10-18, 19:59
  #2
Medlem
Snyfts avatar
låter lite långsökt...
Citera
2008-10-18, 20:00
  #3
Medlem
Jätteläskigt, verkligen, och det kan vara något stort och hemskt.

Det kan också bara vara att hon pillat på sig själv och som skamlös 2-åring är hennes nästa steg i sexualiteten inte helt genomtänkt.
Citera
2008-10-18, 20:04
  #4
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyft
låter lite långsökt...

+ 1

Och att ha svårt med ett ex.. = Normalt
Citera
2008-10-18, 20:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WIsabellaW
Jag är väldigt orolig för att en av mina bästa vänners pojkväns dotter har blivit utsatt för något övergrepp...
Dottern heter Tindra och är två år, hennes mamma tillhör jehovas vittnen och har en pojkvän hon snart ska gifta sig med. Pappa John(som är min väns pojkvän) Kommer inte särskilt bra överens med sitt ex, och hon försöker få ensam vårdnad om barnet...
I vilket fall så var jag hemma hos John och var barnvakt åt Tindra då hon gick runt i bara trosor (inget konstigt där) men plötsligt satte hon sif ner och särade på benen och säger " Isabella titta, du får pilla om du vill?"
Hur är det möjligt att en tvåring har lärt sig säga så? Kan hon blivit utsatt för ett övergrepp? Jag är väldigt orolig då hon sagt liknande saker till John...
Denna mannen hade mycket väl kunnat förklara hennes handling:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._Freud-loc.jpg

Citera
2008-10-18, 21:04
  #6
Avstängd
RödaBaronens avatar
Jävligt svårt det där. Ställ frågor till henne, det hade jag gjort.
Citera
2008-10-18, 21:08
  #7
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Gör en orosanmälan till soc. Det är din skyldighet om du misstänker att ett barn far illa. Sen kan man bara hoppas att det inte hänt något och att flickan bara börjat upptäcka sin kropp.
Citera
2008-10-18, 21:09
  #8
Medlem
BillyMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Jävligt svårt det där. Ställ frågor till henne, det hade jag gjort.

Men TS, kom ihåg att det är en tvååring! Att fråga "Brukar pappa pilla på dig?" är helfel (naturligtvis).

Det är lätt att förvränga barns svar, så var riktigt försiktig. Och ropa inte varg för tidigt..
Citera
2008-10-18, 21:10
  #9
Medlem
Du ska ju absolut anmäla det till någon! Fråga henne också vem som har lärt henne det?
Citera
2008-10-18, 21:19
  #10
Medlem
Megaforces avatar
Ni skulle bara veta vad barnen på dagis kan pyssla med varandra..

Det kan ju också vara så enkelt som att hon råkat se på något hon inte borde se på i sin tv, t.ex. någon porrfilm vilket ibland sänds på natten i de kabelkanaler som på dagen visar barnprogram..
Citera
2008-10-18, 21:25
  #11
Medlem
glorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resp1
Du ska ju absolut anmäla det till någon! Fråga henne också vem som har lärt henne det?
Kan man ju inte fråga! Det är en ledande fråga och han kanske inte förstår att hon kan svara "ingen" på den frågan. Man får vara jävligt försiktig med vad och hur man frågar.
Citera
2008-10-18, 21:32
  #12
Medlem
Hur kommer det sig att man utgår från att det är Pappa John som är boven här?
Mamma "Melissa" kan ju vara lika skyldig.


Sen säger barn mycket konstigt. Barn under 4år är väldigt svåra dessutom att få korrekta svar ifrån. Det ändrar sig dag till dag. Och som BillyMorgan var inne på, så är ledande frågor INTE bra att ställa.


Frugans väninnas son på 4år har vid nått tillfälle sagt att han tycker det är kul att snoppen är stor, därför pillar han på den.
Bara att höra den frasen får ju en att hoppa till. Och man undrar ju definitivt vad andra (dagispersonal tex) undrar när dom får höra sådant.


Hmmm, inte helt enkel situation.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback