2008-11-21, 19:28
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Mer eller mindre ja. Det är i regel samma recept, även om undantag förekommer.

Okej, där ser man. Tack för svaret!
Citera
2008-11-21, 19:34
Bannlyst
Julmust ska ej förtäras innan den 1:a advent, allt annat är barbariskt.
Citera
2008-11-21, 19:40
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QKN123
Julmust ska ej förtäras innan den 1:a advent, allt annat är barbariskt.
Instämmer till fullo, äntligen en som vill behålla dom verkliga jultraditionerna.
Jag tycker samma sak om julpyntet i butikerna, ge fan i och börja julpynta före 1:a advent.
Citera
2008-11-21, 19:44
Bannlyst
Tack så mycket Micke666, äntligen någon som förstår sig på vad traditioner innebär. Samma regel som jag har för julmust gäller även för pepparkakor och lussebullar (samt all annan julbakelse). Blev inbjuden idag till att äta lussebullar och pepparkakor SAMT dricka glögg.

Denna inbjudan avfärdades med ett rakt och klart nej och sen återgick jag till att laga min mat, jäkla kulturvandaler man har som vänner
Citera
2008-11-21, 21:29
Medlem
zapios avatar
Var kan jag hitta Zeunerts julmust i Uppsala?

Har försökt med ICA väst och Coop i Gränby Centrum.

PM:a mig.
Citera
2008-11-25, 18:47
Medlem
Pais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Instämmer till fullo, äntligen en som vill behålla dom verkliga jultraditionerna.
Jag tycker samma sak om julpyntet i butikerna, ge fan i och börja julpynta före 1:a advent.

det kallas framförhållning
Citera
2008-11-25, 20:10
Medlem
Nu sitter jag och dricker en burk Apotek-arnes julmust, burk är inte lika lockande som glasflaskorna kan jag säga!

Har även provat Nygårda, den var väl.. helt okej.

Bäst är ändå Zeunerts, får ståfräs av att tänka på att förtära innehållet i en flaska iskall Zeunerts..

Glad som fan att min ICA (lokala varianten) har börjat sälja Zeunerts!

Annars var man tvungen att ta bilen till ica maxi för en flaska när abstinensen kom!
Citera
2008-11-26, 21:20
Medlem
Racerbyces avatar
Årets första julmust blev en Gammeldags julmust från Vasa bryggeri. Precis så ska julmust smaka, som förr i tiden. Just denna sort växte jag upp med, fast då tillverkades den av TILL-bryggerierna. Dessutom den överlägset "juligaste" etiketten av dem alla, med en fryntlig tomte hållandes en flaska julmust och inringad av Viktor Rydbergs dikt Tomten. Kan det bli bättre?

Här är bryggeriets hemsida med produktbeskrivning av denna klassiker.

http://www.vasabryggeri.nu/
Citera
2008-11-26, 22:07
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
Var kan jag hitta Zeunerts julmust i Uppsala?

Har försökt med ICA väst och Coop i Gränby Centrum.

PM:a mig.

Om du har facebook så kan du kolla gruppen Zeunerts julmust - svårdruckefinjulmusten. Där brukar folk tipsa om var man kan hitta Zeunerts Julmust, förutom i dess hemstad då.
Citera
2008-11-26, 22:12
Medlem
machetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Årets första julmust blev en Gammeldags julmust från Vasa bryggeri. Precis så ska julmust smaka, som förr i tiden. Just denna sort växte jag upp med, fast då tillverkades den av TILL-bryggerierna. Dessutom den överlägset "juligaste" etiketten av dem alla, med en fryntlig tomte hållandes en flaska julmust och inringad av Viktor Rydbergs dikt Tomten. Kan det bli bättre?

Här är bryggeriets hemsida med produktbeskrivning av denna klassiker.

http://www.vasabryggeri.nu/

Verkar spännande, vilken stad bor du i? Jag bor i Skåne och de enda läskedryckerna jag har sett här nere från Vasabryggeriet är Cuba Cola och Loranga. Finns dom andra fortfarande såsom Sydapelsin och Siddni? Kitschiga etiketter och verkligen retro...
Citera
2008-11-26, 22:15
Medlem
Perriss avatar
Gudars skymning! Detta fruktiga livsvin saknas mig i detta nu! Smaken, som är som om självaste pappa Gud vingligt urinerade sin allra färskaste bakfyllestråle rakt ner i gomseglet! Det porlar och prasslar i halsar och strupar. Nu jävlar gossar är det snart jul!

Min favorit är och förblir Apoterkanes. En smak av hemma.

Måste köpa mig en back juleblask och en rejäl 5-kilos plastkastrull med ful-pepparkakor och bara sätta mig naken på golvet och synda.

/perris
Citera
2008-11-26, 23:00
Medlem
Racerbyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machete
Verkar spännande, vilken stad bor du i? Jag bor i Skåne och de enda läskedryckerna jag har sett här nere från Vasabryggeriet är Cuba Cola och Loranga. Finns dom andra fortfarande såsom Sydapelsin och Siddni? Kitschiga etiketter och verkligen retro...

Jag bor i Ö-vik och här finns alla deras produkter i affärerna. Tror tyvärr det har varit sämre med den saken söderut, men om du har hittat några av deras produkter i någon lokal affär så kanske du kan höra med dem om de kan ta hem julmusten med, då de redan är kund hos Vasa bryggeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in