2008-10-17, 15:23
Bannlyst
Alexander Ovechkin rankades redan som 17 åring som en av världens bästa spelare med garanti att hamna som # 1 i draften ett år senare. Som 16 åring gjrode han två hat-trick i JVM.
Han innehar rekordet i Junior Vm, med 14 poäng på 7 matcher.
I Senior Vm gjrode han 9 poäng på 7 matcher.

Sin första säsong i NHL gjorde han 106 poäng, varav 52 mål - den tredje bästa noteringen av en nykomling genom tiderna.
Säsongen 07/08 gjord ehan 65 mål, vilket är klubbrekord.
vann samma år poängligan med 112 poäng.

i NHL Hittils har han gjort 160 mål (källor är lite gamla) och sammanlagt 245 poäng.

Att se denna kille spela hockey är en ren fröjd. Hockey kan inte vara tråkigt med Ovechkin med i spelet.

Jag tycker att han utan tvekan komme ratt bli historisk, och kommer i framtiden att se som den bästa någonsin. Ge han lite tid och ni kommer se.
Sidney Crosby? Inte en chans.
Citera
2008-10-17, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av c-Helzing
Alexander Ovechkin rankades redan som 17 åring som en av världens bästa spelare med garanti att hamna som # 1 i draften ett år senare. Som 16 åring gjrode han två hat-trick i JVM.

Sin första säsong i NHL gjorde han 106 poäng, varav 52 mål - den tredje bästa noteringen av en nykomling genom tiderna.

i NHL Hittils har han gjort 160 mål (källor är lite gamla) och sammanlagt 245 poäng.

Att se denna kille spela hockey är en ren fröjd. Hockey kan inte vara tråkigt med Ovechkin med i spelet.

Jag tycker att han utan tvekan komme ratt bli historisk, och kommer i framtiden att se som den bästa någonsin. Ge han lite tid och ni kommer se.

Möjligt att han kommer bli, men han är inte där än. Man kan bara spekulera.
Citera
2008-10-17, 15:30
Medlem
Partons avatar
Som Kenta skriver. Han kan mycket väl bli. Han är väldigt långt därifrån nu.
Tror inte heller han kommer att få samma erkännande som om han hade vart amerikan, mycket möjligt att han aldrig kommer upp till Gretzky eller Howes kaliber, i amerikanska ögon.
Citera
2008-10-17, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Som Kenta skriver. Han kan mycket väl bli. Han är väldigt långt därifrån nu.
Tror inte heller han kommer att få samma erkännande som om han hade vart amerikan, mycket möjligt att han aldrig kommer upp till Gretzky eller Howes kaliber, i amerikanska ögon.

Nja.. Jagr och JAri Kurri har ju båda ansetts som medlemmar i gruppen "The Best Ever" Men som sagt det är bara spekulationer men han är på god väg.
Citera
2008-10-17, 15:37
Medlem
Citat:

Där har du nog jävligt fel. Peter Forsberg har det troligtvis oslagbara rekordet, 7+24 på 7 matcher 1993.

Men ja Ovie blir nog en Hall of Fame i framtiden.
Citera
2008-10-17, 16:01
Medlem
goboondocks avatar
Citat:

Riktigt ovechkin fan boy ser jag

Han är en otroligt duktig spelare men gillar inte att du räknar bort crosby, kanske dags att sluta se i en tunnel?

Crosby gjorde säsongen 06-07 120 poäng på 79 matcher medans ovechkin gjorde 92 på 82 matcher.

Crosby är minst lika duktig, och historiskt sett så har ryska spelare en tendens att mattas av...
Citera
2008-10-17, 16:07
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goboondock
Crosby är minst lika duktig, och historiskt sett så har ryska spelare en tendens att mattas av...

Speciellt när ryska spelare får feta kontrakt som sträcker sig över lång tid. Sergei Fedorov är ju ett lysande exempel på en kille som inte gjorde ett knop efter han fick ett nytt kontrakt. Jag hoppas verkligen att Ovie är annorlunda eftersom han är väldigt underhållande att se.
Citera
2008-10-17, 16:34
Medlem
SweTechs avatar
Det är så svårt att jämföra spelare från förr och nutid men jag skulle nog säga att Ovechkin kan bli en av dom bästa någonsin. För mig så har han en dock bit kvar till Lemieux, Charlamov och Makarovs nivå.

edit: och Kåbergs...
Citera
2008-10-17, 17:28
Medlem
NirvanAs avatar
Ingen tar Bobby Orr
Citera
2008-10-17, 17:32
Medlem
Ferross avatar
Tror att vi kommer minnas Ovechkin som en av de största när han väl lagt av, om inte skador eller liknande sätter stopp förståss.

Sen har vi väl alla personliga favoriter, Mogilny/Hasek är några av dessa för mig som jag kommer på sådär direkt, som vi alltid kommer värdera högre trots att de kanske inte var riktigt lika bra.
Citera
2008-10-17, 17:44
Medlem
gr6810s avatar
Citat:

Det är tydligt att du inte är gammal nog att ha sett Gretzky, om du vill jämföra lite statistik så kan du kolla in den här sidan:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wayne_Gretzkys_rekord

Ovetjkin kommer att ha en fantastisk karriär, men för att bli bäst någonsin? Tror att det blir svårt.
Citera
2008-10-17, 17:52
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Det är tydligt att du inte är gammal nog att ha sett Gretzky, om du vill jämföra lite statistik så kan du kolla in den här sidan:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wayne_Gretzkys_rekord

Ovetjkin kommer att ha en fantastisk karriär, men för att bli bäst någonsin? Tror att det blir svårt.

Seriöst, det finns minst 3 spelare som jag skulle plocka före Gretzky när det gäller världens bäste spelare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in