2008-10-16, 12:58
Medlem
DiviCs avatar
Av en ren olycka har jag och min kompis lyckats göra ett adminkonto på våran skola som ger oss rättigheter till allt (Samma rättigheter som SysOp)

Och nu råkar det vara så att vi vill kunna styra andras datorer, och vi har listat ut att det gör man med filen "ZenRem32.exe" men när vi försöker starta programmet får vi felmeddelandet "1863: Unable to start the remote Management Agent as the port is in use. Contact your system administrator."

Vi har provat att ändra port i configfilen men får samma meddelande, någon här ute som vet hur vi kan lösa detta problem?
2008-10-16, 13:02
Medlem
requiem1s avatar
själv fick man in några trojaner i skolans datorer. kom över några lunarstorm konton och msn loggin.. roligare var det inte
2008-10-16, 13:57
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av requiem1
själv fick man in några trojaner i skolans datorer. kom över några lunarstorm konton och msn loggin.. roligare var det inte

Vad var det för trojan du utnyttjade dig av då?
2008-10-16, 14:48
Medlem
Jag skulle gärna vilja veta hur man får ett admin account på skoldatorerna tack ^^
2008-10-16, 15:28
Medlem
Vet inte om det är så smart att berätta för någon hur programmet fungerar när ni på "något" sätt lyckats få ett adminkonto. Det hela känns lite lurt och inte så genomtänkt.
2008-10-16, 15:32
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myggztore
Jag skulle gärna vilja veta hur man får ett admin account på skoldatorerna tack ^^

Fråga din Datorkunskap A-lärare? Han kanske är snäll.
2008-10-16, 16:03
Medlem
requiem1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Vad var det för trojan du utnyttjade dig av då?

bifrost och predator1.6 som binder .. det var tider det
2008-10-16, 17:21
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandan
Vet inte om det är så smart att berätta för någon hur programmet fungerar när ni på "något" sätt lyckats få ett adminkonto. Det hela känns lite lurt och inte så genomtänkt.

På något sätt var att läraren glömde logga ut från sin dator. Lämnade oss 2 ensamma i klassrummet och vipps, vi startade klienthanteraren och gjorde oss en väldigt dold elev med lite för mycket rättigheter. Men du behöver inte oroa dig över att vi ska göra något dumt, vi är bara 2 nyfikna pojkar/män som vill veta hur det fungerar/om det fungerar att göra. Och vi vet precis vilken makt det innebär. Men jag är inte så sugen på att få en saftig böter eller bli utkasstad sista året från gymnasiet. Så något dumt kommer inte förekomma.
2008-10-16, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
På något sätt var att läraren glömde logga ut från sin dator. Lämnade oss 2 ensamma i klassrummet och vipps, vi startade klienthanteraren och gjorde oss en väldigt dold elev med lite för mycket rättigheter. Men du behöver inte oroa dig över att vi ska göra något dumt, vi är bara 2 nyfikna pojkar/män som vill veta hur det fungerar/om det fungerar att göra. Och vi vet precis vilken makt det innebär. Men jag är inte så sugen på att få en saftig böter eller bli utkasstad sista året från gymnasiet. Så något dumt kommer inte förekomma.
Aa, akta du blir utkasstad
2008-10-16, 18:54
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNekarn
Aa, akta du blir utkasstad

Den kommentaren var ungefär lika nödvändig som den här...
2008-10-16, 19:20
Medlem
Vet inte alls hur det ser ut hos IT-snubbarna hos er, men akta er för synk mellan olika program och saker. Jämförs någon typ av "klasslista" mot användare i nätet och det finns för många användare så kommer nog er tyvärr att ryka... Men tills dess, se till att inte göra för mycket väsen av er om ni absolut inte vill åka dit. Börjar något bete sig skumt kommer dom att leta, och finna..
2008-10-16, 20:13
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WreXlaM
Vet inte alls hur det ser ut hos IT-snubbarna hos er, men akta er för synk mellan olika program och saker. Jämförs någon typ av "klasslista" mot användare i nätet och det finns för många användare så kommer nog er tyvärr att ryka... Men tills dess, se till att inte göra för mycket väsen av er om ni absolut inte vill åka dit. Börjar något bete sig skumt kommer dom att leta, och finna..

Jag vet att om vi gör någonting märkbart så kommer dom antagligen hitta oss. Därför vill vi bara prova. Inte leka terrorister och sitta och störa andra elever/störa lärare med våra små "hyss" utan helt enkelt bara få makten, inte bruka den. With great power, comes great responsibilities
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in