• 1
  • 2
2008-10-16, 12:58
Medlem
DiviCs avatar
Av en ren olycka har jag och min kompis lyckats gra ett adminkonto p vran skola som ger oss rttigheter till allt (Samma rttigheter som SysOp)

Och nu rkar det vara s att vi vill kunna styra andras datorer, och vi har listat ut att det gr man med filen "ZenRem32.exe" men nr vi frsker starta programmet fr vi felmeddelandet "1863: Unable to start the remote Management Agent as the port is in use. Contact your system administrator."

Vi har provat att ndra port i configfilen men fr samma meddelande, ngon hr ute som vet hur vi kan lsa detta problem?
2008-10-16, 13:02
Medlem
requiem1s avatar
sjlv fick man in ngra trojaner i skolans datorer. kom ver ngra lunarstorm konton och msn loggin.. roligare var det inte
2008-10-16, 13:57
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av requiem1
sjlv fick man in ngra trojaner i skolans datorer. kom ver ngra lunarstorm konton och msn loggin.. roligare var det inte

Vad var det fr trojan du utnyttjade dig av d?
2008-10-16, 14:48
Medlem
Jag skulle grna vilja veta hur man fr ett admin account p skoldatorerna tack ^^
2008-10-16, 15:28
Medlem
Vet inte om det r s smart att bertta fr ngon hur programmet fungerar nr ni p "ngot" stt lyckats f ett adminkonto. Det hela knns lite lurt och inte s genomtnkt.
2008-10-16, 15:32
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myggztore
Jag skulle grna vilja veta hur man fr ett admin account p skoldatorerna tack ^^

Frga din Datorkunskap A-lrare? Han kanske r snll.
2008-10-16, 16:03
Medlem
requiem1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Vad var det fr trojan du utnyttjade dig av d?

bifrost och predator1.6 som binder .. det var tider det
2008-10-16, 17:21
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandan
Vet inte om det r s smart att bertta fr ngon hur programmet fungerar nr ni p "ngot" stt lyckats f ett adminkonto. Det hela knns lite lurt och inte s genomtnkt.

P ngot stt var att lraren glmde logga ut frn sin dator. Lmnade oss 2 ensamma i klassrummet och vipps, vi startade klienthanteraren och gjorde oss en vldigt dold elev med lite fr mycket rttigheter. Men du behver inte oroa dig ver att vi ska gra ngot dumt, vi r bara 2 nyfikna pojkar/mn som vill veta hur det fungerar/om det fungerar att gra. Och vi vet precis vilken makt det innebr. Men jag r inte s sugen p att f en saftig bter eller bli utkasstad sista ret frn gymnasiet. S ngot dumt kommer inte frekomma.
2008-10-16, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
P ngot stt var att lraren glmde logga ut frn sin dator. Lmnade oss 2 ensamma i klassrummet och vipps, vi startade klienthanteraren och gjorde oss en vldigt dold elev med lite fr mycket rttigheter. Men du behver inte oroa dig ver att vi ska gra ngot dumt, vi r bara 2 nyfikna pojkar/mn som vill veta hur det fungerar/om det fungerar att gra. Och vi vet precis vilken makt det innebr. Men jag r inte s sugen p att f en saftig bter eller bli utkasstad sista ret frn gymnasiet. S ngot dumt kommer inte frekomma.
Aa, akta du blir utkasstad
2008-10-16, 18:54
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNekarn
Aa, akta du blir utkasstad

Den kommentaren var ungefr lika ndvndig som den hr...
2008-10-16, 19:20
Medlem
Vet inte alls hur det ser ut hos IT-snubbarna hos er, men akta er fr synk mellan olika program och saker. Jmfrs ngon typ av "klasslista" mot anvndare i ntet och det finns fr mnga anvndare s kommer nog er tyvrr att ryka... Men tills dess, se till att inte gra fr mycket vsen av er om ni absolut inte vill ka dit. Brjar ngot bete sig skumt kommer dom att leta, och finna..
2008-10-16, 20:13
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WreXlaM
Vet inte alls hur det ser ut hos IT-snubbarna hos er, men akta er fr synk mellan olika program och saker. Jmfrs ngon typ av "klasslista" mot anvndare i ntet och det finns fr mnga anvndare s kommer nog er tyvrr att ryka... Men tills dess, se till att inte gra fr mycket vsen av er om ni absolut inte vill ka dit. Brjar ngot bete sig skumt kommer dom att leta, och finna..

Jag vet att om vi gr ngonting mrkbart s kommer dom antagligen hitta oss. Drfr vill vi bara prova. Inte leka terrorister och sitta och stra andra elever/stra lrare med vra sm "hyss" utan helt enkelt bara f makten, inte bruka den. With great power, comes great responsibilities
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in