• 1
  • 2
2008-10-16, 20:21
Bannlyst
Har du admin-rättigheter så kan du säkerligen distrubuera login-scripts til lalla användarna (På min skola kör vi Novell, och ibland scriptar de om lite configs..)

Bara jag som ser möjligheten att dra in en trojan på varenda skoldator?

P.S. Om ni är lite smarta så skapar ni ännu ett adminkonto som ni inte använder. På så sätt har ni ett konto som ni kommer t, ifall det ni för nuvarande använder loggas samt stängs av.
2008-10-17, 08:25
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Scanner
Har du admin-rättigheter så kan du säkerligen distrubuera login-scripts til lalla användarna (På min skola kör vi Novell, och ibland scriptar de om lite configs..)

Bara jag som ser möjligheten att dra in en trojan på varenda skoldator?

P.S. Om ni är lite smarta så skapar ni ännu ett adminkonto som ni inte använder. På så sätt har ni ett konto som ni kommer t, ifall det ni för nuvarande använder loggas samt stängs av.

Vi kan göra precis vad vi vill med alla användare Och eftersom vi gått den fina kursen i hur man använder programmet vet vi ju faktiskt hur också

Nej, det där med trojaner har inte bara slagit dig :P Men som jag sagt tidigare så är vi inte ute efter att terrorisera eller något sådant. Vi vill bara ha makten fullt ut, inte utnyttja den..

Vi har 3 adminkonton redan som vi har tillgång utspridda på olika ställen i kontexten.
2008-10-17, 18:01
Medlem
Ireqoms avatar
Haha min lärare glömde också att logga ut en gång. Och jag å några klasskompisar satt å rotade igenom filerna lite. Och hittade massa kommande prov å grejjer. Men en av dem fegade ur och stängde av datorn! Fan va arg jag blev... Jag ville ju fuska på proven och gå ut gymnasiet som den pundare jag är... haha =D
2008-10-17, 21:59
Medlem
monstermagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Nej, det där med trojaner har inte bara slagit dig :P Men som jag sagt tidigare så är vi inte ute efter att terrorisera eller något sådant. Vi vill bara ha makten fullt ut, inte utnyttja den..
Borde inte det ev. AV:et isf upptäcka trojanen ? En tanke bara..
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in