Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-16, 10:09
  #1
Medlem
Jag deffar just nu och tränar dagligen, ibland 2 gånger om dagen.

Vecka 1
Gym: Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
MMA (shootfighting): Måndag, Onsdag, Fredag

Vecka 2
Löpning: Tisdag, Torsdag, Söndag
MMA (shootfighting): Måndag, Onsdag, Fredag

Och så fortsätter det, jag kör shooto varje vecka men varierar med att köra gym ena veckan och löpning den andra veckan. Jag har 1 vilodag i veckan.

Jag äter 500 kcal mindre än mitt kaloribehov (=äter: 2748 kcal, kaloribehov: 3248 kcal). Äter var tredje timme 458 kcal sex gånger om dagen, vilket i slutändan blir 2748 kcal! Varje måltid innehåller ungefär 15% fett, 35% protein, 50% kolhydrater.

Vad tycks, ser detta träningsschema lämpligt ut? Positiva/negativa synpunkter?
__________________
Senast redigerad av retrospect 2008-10-16 kl. 10:10. Anledning: glömt en sak
Citera
2008-10-16, 13:18
  #2
Medlem
Tunemas avatar
Känns som du tränar lite väl mycket. Kom ihåg att vilan är viktig. Dock kan jag inte säga att du tränar för mycket då endast du själv kan känna det i din kropp. Men vad kör du för schema på gymmet? kan du ändra om så att du gymmar och springer/joggar varje vecka t.ex.
vecka 1:
gym:
mån, ons, fre
löpning: tis, tors
mma: mån, ons ,fre
vecka 2:
gym:
tis, tors
löpning: mån, ons, fre
mma: mån, ons, fre

Eller exempel 2 är ju att du bara kör som vecka 1 hela tiden. Kanske lägger in vila ibland. t.ex.
Vecka 1:
Gym: mån, ons, fre
löpning: tis, tors
mma: mån, ons, fre
Vecka 2:
gym:
mån, fre
löpning: tis, tors
mma: mån, ons, fre

Eventuellt byta löpningen mot gym ibland på vecka 2 i exempel 2.

Hur mycket går du ner i veckan?
Om du går ner ett halvt kilo så är det bra. Går du ner mer (vilket jag tror) så måste du äta mer eller träna mindre(du måste inte det blev fel, men om du vill ligga på ett 500kcal underskott så måste du det).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback