• 1
  • 2
2008-10-15, 11:30
Medlem
saftad_burks avatar
Läste någons signatur för ett par minuter sedan.
Män är från Mars, Kvinnor är från Venus och trummisar är ifrån pluto.
Jupp. Så såg det ut. Det fick mig att minnas en grejj från ett Guitar Hero-spel.
Life is hard, but for drummers it's impossible.
Vad fan är det för skummt med trummisar egentligen? Tror folk att vi har aggresionsproblem för att vi bankar som idioter, eller är det för att kända trummisar (Keith Moon t.ex) gett en bild av att trummisar är skadade i huvet i större utsträckning än bassister och gitarrister?

Svara på den onödiga frågan nu gott folk!
Citera
2008-10-15, 11:31
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Läste någons signatur för ett par minuter sedan.
Män är från Mars, Kvinnor är från Venus och trummisar är ifrån pluto.
Jupp. Så såg det ut. Det fick mig att minnas en grejj från ett Guitar Hero-spel.
Life is hard, but for drummers it's impossible.
Vad fan är det för skummt med trummisar egentligen? Tror folk att vi har aggresionsproblem för att vi bankar som idioter, eller är det för att kända trummisar (Keith Moon t.ex) gett en bild av att trummisar är skadade i huvet i större utsträckning än bassister och gitarrister?

Svara på den onödiga frågan nu gott folk!
Det skulle jag nog satsat mina slantar på.
Citera
2008-10-15, 11:47
Medlem
Jag är trummis, och folk säger att jag är lite märklig och konstig/skum. Men jag har nog inga aggresions problem, jag är nog snarare tvärtom lugn och harmonisk ut i fingerspetsarna.
Citera
2008-10-15, 12:56
Medlem
Draedons avatar
Vi trummisar är korkade och fula, därför gömmer vi oss bakom ett stort trumset som vi bankar som idioter på. /thread
Citera
2008-10-15, 13:12
Medlem
rtxs avatar
Trummisar är mentalt instabila, min teori är att detta beror på skadade nerver efter allt bankade/vibrerande. "I can count to four and repeat. I'm a drummer!"
Tré Cool
Citera
2008-10-15, 13:48
Medlem
transatlantics avatar
Det tråkiga svaret är att trummisar är lika skadade som basister, gitarrister, ljudtekniker och roddare..

Det roliga svaret är Nicko McBrain, Keith Moon, Tré Cool, Bernard Purdie osv. Trummisar som är komplett galna, speciellt sistnämnda.

Jag är iofs trummis, och stolt över att vara idiot :P
Citera
2008-10-15, 13:53
Medlem
Citat:
Drums: Drummers are radical. Specific personalities vary, but are always extreme. A drummer might be the funniest person in the world, or the most psychotic, or the smelliest. Drummers are uneasy because of the many jokes about them, most of which stem from the fact that they aren't really musicians. Pianists are particularly successful at making drummers feel bad. Most drummers are highly excitable; when excited, they play louder. If you decide to talk to the drummer during a break, be careful not to sneak up on him.
http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=15614
Citera
2008-10-15, 14:45
Medlem
Vet inte riktigt om jag kan hålla med. Jag har träffat många trummisar som inte stämmer in alls på den beskrivningen. Alla idéer om att trummisar skulle vara olika andra musiker till sättet, eller andra människor till sättet med för den delen, anser jag bara är fördomar.
Citera
2008-10-15, 14:51
Medlem
Calle221s avatar
Grejen med trummisar är att de inte är som andra musiker. De vet inget om toner, skalor, ackord, stämmor eller nånting annat som inte har med rytmer eller takter att göra. Kanske gör detta att de till viss del är outsiders i musikdiskussioner och framstår därför som lite skummare?
Citera
2008-10-15, 15:45
Medlem
JosefSvejks avatar
Tror det har att göra med att det, med väldigt få undantag, bara finns en trummis i varje band/grupp musiker och därför måste man vara lite udda för att vilja vara den som är unik som en trummis är.
Men det finns ju vanligtvis bara en basist säger då vän av ordningen. Sant, men basen är ju som alla vet gitarr-light, och de som spelar bas vill egentligen spela gitarr och få brudar precis som gitarristen.

Det är likadant med målvakter i fotboll och kanske framförallt handboll, de som väljer att vara målvakter är, enligt min erfarenhet, lite udda.
Citera
2008-10-15, 16:33
Medlem
DenimDemons avatar
Ni är avundssjuka allihop! Vi kan vara kompletta idioter och samtidigt komma undan med det
Citera
2008-10-15, 18:05
Medlem
prees avatar
Jag har märkt att trummisar har en tendens att vara otroligt disträ, kan prata med en trummis (ovetandes) och märka att han är trummis på 5 minuter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in