Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-15, 10:55
  #1
Medlem
snurreskvätts avatar
Halloj.
Vet någon vart man kan införskaffas sig ett par sådana där ringar som finns i gymnastikhallar? Ex: http://www.youtube.com/watch?v=R-SMnYrlYb4

Är ju knappast en komplicerad lösning så någonstans borde man ju kunna hitta det, men jag har kollat runt på flera sajter och inte hittat något.
Tips på vilken typ av skruv/plugg man ska använda sig av för montering uppskattas också, vore trist att drasa rakt ner i backen.

Tack på förhand
Citera
2008-10-15, 12:51
  #2
Avstängd
MyNameIsNobodys avatar
Det heter romerska ringar, testa sök på det
Citera
2008-10-15, 12:55
  #3
Medlem
Konrad Haifas avatar
http://www.rantzows.se/admin/files/1...%202009_pa.pdf

Här!
Citera
2008-10-15, 13:03
  #4
Medlem
snurreskvätts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
Det heter romerska ringar, testa sök på det

Ah perfekt. Det var det som var nyckeln till framgång här, nu har jag hittat flera leverantörer. Ska slå en puck till någon av dom.

tack för hjälpen MyNameIsNobody och Konrad Haifa!
Citera
2010-01-29, 08:54
  #5
Medlem
Då kan jag ju använda tråden till att fråga . Om man hissar ner ringarna till strax ovanför golvet, och sedan gör djupa armhävningar (med rak rygg, inte svank - så att man kan göra det utan att skada axlarna) är det då en övning som tar "djupare" och bättre än axellyft sidan? det måste ju verkligen attackera helt rätt.

Ger det styrka, volym, stadga,.. osv... förlorar eller vinner man rörelsefrihet?
Citera
2010-01-29, 10:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Då kan jag ju använda tråden till att fråga . Om man hissar ner ringarna till strax ovanför golvet, och sedan gör djupa armhävningar (med rak rygg, inte svank - så att man kan göra det utan att skada axlarna) är det då en övning som tar "djupare" och bättre än axellyft sidan? det måste ju verkligen attackera helt rätt.

Ger det styrka, volym, stadga,.. osv... förlorar eller vinner man rörelsefrihet?

Kan tala från egen erfarenhet att jag inte haft några problem alls med axlarna och då har jag varit gymnast i 11 år. Dock så bevisar ju inte det att andra inte kan få ont..
Citera
2010-01-29, 11:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katabol
Kan tala från egen erfarenhet att jag inte haft några problem alls med axlarna och då har jag varit gymnast i 11 år. Dock så bevisar ju inte det att andra inte kan få ont..

Ja.. hur har dina axlar blivit? Starka, rörliga, stora, fria, och/eller stela?
Citera
2010-01-29, 12:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Ja.. hur har dina axlar blivit? Starka, rörliga, stora, fria, och/eller stela?

Stora orörliga och stela. Dock kommer det orörliga/stelheten genetiskt. Går nog inte att säga att ringar gör dina axlar stela/orörliga/rörliga etc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback