Hur lång tid tar det att få en diagnos? Känner ett akut behov av hjälp från psykolog eller doktor!
Har väldigt svår ångest just nu pga att jag inte kan ta tag i mina skolarbeten som jag är tvungen att göra... Känns som att hela mitt liv håller på att rasa samman! Vet inte hur länge jag klarar av att leva med den här ångesten!
Jag VILL plugga men jag kommer verkligen inte igång. Mina föräldrar är värdelösa på att pusha på, men jag vill inte skylla något på dem.
Utåt visar jag ingenting och mina vänner vet i princip ingenting. Inte heller mina föräldrar. Jag är för feg för att berätta och jag kan aldrig ta tag i det.
Jag blir mer inåtriktad för varje dag som går, och jag har redan nu väldigt svårt för att öht. prata med nytt folk eller kallprata, även med nära vänner, för att ge två exempel.
Mitt självförtroende har nått botten... Jag vågar inte ens ställa mig framför min klass och hålla ett simpelt muntligt tal längre utan att känna extrem rädsla att folk ska tycka illa om mig eller liknande.
Bara jag ser någon kolla på mig så känner jag mig helt förstörd inombords för att jag tror dom tycker illa om mig. När någon skrattar nära mig vill jag bara ta livet av mig för det känns som ett jävla hånskratt riktat mot mig.
Jag är även extremt lättdistraherad och har väldigt lätt för mig att börja tänka på något annat eller börja drömma när personer pratar med mig. Koncentrationsförmågan är lika med noll och jag klarar inte av att göra ett skit under lektionstid pga att jag är så lättdistraherad av småsaker.
Hjälp uppskattas extremt mycket!
Mvh xsty