Citat:
Ursprungligen postat av Uviol
Syns alltid hyperaktivitet utåt? Jag blir förbannad över småsaker, får snedtändningar flera gånger om dagen, men det syns inte. Jag har aldrig varit våldsam eller verbalt taskig mot någon. Folk uppfattar mig som en lugn person, fast inom mig är det ofta kaos. Känner mig speedad, hjärnan går på högvarv. Jag är otålig. Vill jag ha något så vill jag ha det NU, nästan som en liten unge. När jag klarar att hålla fokus, och inte försvinner bort i andra tankar i ett samtal vill jag avsluta andras meningar, men jag försöker att behärska mig.
Nu är jag inte som är mest informerad om vad som just är stereotypiskt för ADD, men det heter ju ADD(anti deficit disorder) och inte ADHD (anti deficit
hyper disorder) av den anledning att inte hyperaktiviteten finns till samma grad som hos folk med ADHD, och som jag tolkar det är det i större del riktat utåt för folk med ADHD, och inåt för de med ADD. Men mitt huvud är ständigt kaosartat, och beter mig allt för ofta som ett praktmongo när jag ska prata med okända människor. Ögonkontakten är obefintlig då ögonen ständigt flaxar runt, avslutar andras meningar, får talfel eftersom jag svävar ut i andra tankar och säger väldigt ofta helskumma grejer plus spontan andnöd då och då

. Men sen har jag lärt mig ta det med en klackspark, och det är ganska kul att se hur folk reagerar på min idioti. Jag är ganska lugn utåt också, men kan ibland explodera i extas eller aggressivitet. Men, som du säger, försöker man väl behärska det så gott det går.
Något jag har såna sjuka problem med dock är min rastlöshet. Känner verkligen att jag aldrig får någonting gjort, och så fort jag börjar med något, går jag över till att göra något annat och spenderar i slutändan min fritid till att ständigt ha hoppat mellan saker var tionde minut. Har jag mycket jag måste göra, slutar det med att jag sitter helt apatisk till allt.. Finns det några tips på hur man motverkar detta?