Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg
Social fobi/ångest och anorexi/bulemi brukar annars vara förknippat med asperger. Problem med så kallade "exekutiva funktioner", dvs att vara rörig och ha svårt att planera saker kan även det vara aspergersympom. Även otålighet.
Folk med ADD/ADHD brukar inte riktigt ha fokuset som krävs för att upprätthålla anorexi. Dåligt minne är däremot ADHD symptom.
Självskadebeteende kan vara lite allt möjligt.
Det är dessutom ganska vanligt att ha ADHD/asperberger kombo. Det kan vara det du har?
Cereb är jättebra för privat utredning.
Mina ätstörningar utvecklades från tränigsanorexi>aneroxi>bullimi. För impulsiv för att ha anorexi.
Aspergers känns lite långt bort, är väldigt social, har väldigt mycket vänner och inga problem med relationer förutom den med min familj.
Har klarat mig väldigt bra i skolan, det jag löser fastnar på en gång och en genomläsning räckte för att få MVG i både hela högstadiet och gymnasiet.
Läste om de svårigheter människor med Aspergers kan ha:
Begränsad förmåga att förstå hur andra tänker och att leva sig in i andra människors situation.
Nej
Begränsad förmåga till ömsesidig dialog, vilket kan beskrivas som svårigheter att förstå det outtalade och att läsa mellan raderna.
Absolut inte
Svårt med planering och organisering av tillvaron (behov av rutiner). Kan gälla mat, tider, att besök måste vara väl inplanerat, att det inte bara ringer på dörren.[4]
Svårt med planering - ja - men hatar rutiner. Finns inga sådana i mitt liv.
Begränsade eller stereotypa intressen.
Nej
Begränsad sexualitet.
Absolut inte - tvärtom
Fixeringar och låsningar i beteendet.
Nej
Konkret tänkande; uppfattar saker bokstavligt.
Absolut inte. Är väldigt konstnärligt lagd och ägnar mig åt mycket abstrakt.
Begränsad abstraktionsförmåga.
Nej
Problem med tidsuppfattning.[4]
räknas tidspessimism?
Nej jag är ytterst tveksam.