Citat:
Ursprungligen postat av Omehoj
Mötena gick också på 2-3 (beroende på vad man räknar till utredningen) gånger, men tog lång tid och mycket energi för att få en tid till dem.
Hur känns det nu med medicinen? Ska du ta någon annan hjälp som inte är medicinsk (jag tänker typ struktureringshjälp, stöd, terapeut..)?
Fick medicinen bara för nån dag sedan. 18mg conserta 1 gång om dagen. Märker ingen skillnad alls.
Ska be dom höjja dosen. Man kan säga att jag pillermissbrukat förut och är en gammal missbrukare så jag vet ungefär vilken dos jag måt bäst på. Men vill inte heller ha så hög dos pga bi effekter osv.
60-80mg ritalin tror jag skulle fungera bra. Föredrar mer ritalin eftersom conserta kan ge mej obehagliga kännslor och svajningar samt skakningar.
Men det känns bättre nu när jag har fått klart vad jag har för diagnos. Inte bara att jag får rätt medecin utan bättre och friare hjälp i sammhället. Och så slipper jag grubbla om jag har nåt.
Nu när jag kämpat mej ur mina missbruksproblem och börjar landa rätt i sammhället så vill jag ha nått att göra om dagarna. Men trivs jag inte i mitt arbete eller med mina arbetskolegor ect så tvekar jag inte länge innan jag skiter i att gå till jobbet dagen efter.
Jag är inte kräsen av mej men några gränser borde det finnas, eller så är det bara jag som ser för många?
Men jag ska försöka att inte titta på min ADD för mycket utan bara forsätta gå i livets skola som alla andra "svenssons"=)