• 1
  • 2
2008-10-14, 16:10
Medlem
Hej

Jag har en hyrdator frn jobbet (Dell laptop Inspiron 9400).
Fick virus fr lite sen och ringde in till supporten som gjorde klart fr mig att radera hela skiten och "nolla den".
Mycket riktigt gjorde jag detta vilket nu medfrt att jag inte kan anvnda mig av min office....mste skriva in produknyckeln - antar att det r den som sitter p baksidan (25 bokstver/siffror) och verkar stmma med kombinationen.
Har ingen cd-skriva fr det ska inte behvas sgs det p dom papper jag har.

Har ringt Microsoft och Dell och bda avsger sig "ansvaret"....
Hur fr jag mitt officepaket att funka - kan ju inte jobba utan det....

Tacksam fr svar

Pluppis
Citera
2008-10-14, 16:13
Medlem
carbsons avatar
men vad hade du inte nyckeln dr? har du installerat office paketet? frstr inte riktigt...
Citera
2008-10-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
men vad hade du inte nyckeln dr? har du installerat office paketet? frstr inte riktigt...

Allt fanns ju installerat frn brjan.....
Jag har inte gjort nt mer n att fixat viruset som kom och knckte den.
Man skulle bara "terstlla" datorn sa supporten p Dell men drefter s ska jag helt pltsligt skriva in produktnyckeln p officepaketet.....som fanns dr frn brjan??

Jag fattar ingenting - jag HAR ju ingen CD p det...
Citera
2008-10-14, 16:58
Medlem
Pratbubblans avatar
Du skriver lite omstndligt, men fattar jag dig rtt s har office frsvunnit vid formateringen, men att du har en nyckel till det? I s fall r det bara att tanka ner office frn ntet och skriva in nyckeln sedan och vips har du ett fungerande officepaket.

http://office.microsoft.com/sv-se/pr...487411053.aspx
Citera
2008-10-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Du skriver lite omstndligt, men fattar jag dig rtt s har office frsvunnit vid formateringen, men att du har en nyckel till det? I s fall r det bara att tanka ner office frn ntet och skriva in nyckeln sedan och vips har du ett fungerande officepaket.

http://office.microsoft.com/sv-se/pr...487411053.aspx

*Skrattar*...Ja, jag r ju ingen superdatasnille...men nu r det s hr: Ska frska frklara s utfrande jag kan:

1. Jag fick virus i en fullt funktionsduglig dator. Den kommer frn ett fretag som jag jobbar p och allt fanns installerat frn brjan. OBS - inga CD-skivor sattes in o d.

2. Ringer Dellsupporten....talar om elndet och han sger att jag ska vid det tillfllet nr jag stter igng datorn trycka p F11 (tror jag det r)...d raderas allt och datorn blir som den var frn brjan!...

3. Sen dess har inte officepaketet funkat utan nr jag ska g in dr och gra olika ex excelfiler s kommer det upp att jag ska skriva in produktnyckelkoden!!....jag har ju inte DEN!!. Frskte med produktnyckelkoden p baksidan av datorn som bestr av 25 siffror/bokstver. Funkar INTE...

4. Ringer till supporten och microsoft och bda hnvisar till varandra att jag ska ringa "hyransvarig" p jobbet men jobbet sger att det r microsoft som ska komma men en ny produktnyckelkod.

VA GR JAG???
Citera
2008-10-14, 17:31
Medlem
Pratbubblans avatar
Aha! Nu skriver du s att jag (och mnga andra) frstr

Hur du lser detta den korrekta vgen vet jag inte. Annars gr det att gra fljande:

* Antingen ladda ner en nyckel/serienummer p olagligt vis. Gr via utorrent etc.

* Eller s installera open office som r ett gratis officeprogram som fungerar som office. Du kan skapa nya word- och excelfiler och lsa gamla. Jag anvnder det p min hemmadator och har inga problem att kolla jobbfiler skrivna via det vanliga officepaket i det programmet.
Citera
2008-10-14, 19:57
Medlem
luddekluddes avatar
Citat:
3. Sen dess har inte officepaketet funkat utan nr jag ska g in dr och gra olika ex excelfiler s kommer det upp att jag ska skriva in produktnyckelkoden!!....jag har ju inte DEN!!. Frskte med produktnyckelkoden p baksidan av datorn som bestr av 25 siffror/bokstver. Funkar INTE...

Den nyckeln du har p baksidan skulle jag tippa p r inte den som r till ditt officepaket utan till dit befintliga OS. S det r inte s konstigt om den inte fungerar.

Det finns "undiversalnycklar" till officepaketen om jag inte minns fel verallt p ntet. Leta runt lite p diverse trackers, tanka lite officepaket hr och dr s kommer det nog att lsa sig fr dig.
"If the system fucks you; Fuck the system" S enkelt r det
Citera
2008-10-15, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Aha! Nu skriver du s att jag (och mnga andra) frstr

Hur du lser detta den korrekta vgen vet jag inte. Annars gr det att gra fljande:

* Eller s installera open office som r ett gratis officeprogram som fungerar som office. Du kan skapa nya word- och excelfiler och lsa gamla. Jag anvnder det p min hemmadator och har inga problem att kolla jobbfiler skrivna via det vanliga officepaket i det programmet.

Tack s jttemycket fr hjlpen - ska nu frska ragga runt o se vad jag kan hitta.
Citera
2008-10-15, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddekludde
Den nyckeln du har p baksidan skulle jag tippa p r inte den som r till ditt officepaket utan till dit befintliga OS. S det r inte s konstigt om den inte fungerar.

Det finns "undiversalnycklar" till officepaketen om jag inte minns fel verallt p ntet. Leta runt lite p diverse trackers, tanka lite officepaket hr och dr s kommer det nog att lsa sig fr dig.
"If the system fucks you; Fuck the system" S enkelt r det

hehe - ok jag ska frska o fixa detta d..
Tusen TAck fr hjlpen.....
Citera
2008-10-15, 08:56
Medlem
utorrent

OK..nu har jag laddat ner sjlva programmet utorrent.....en dum frga - hur gr jag nu d??...
Citera
2008-10-15, 09:00
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluppis

OK..nu har jag laddat ner sjlva programmet utorrent.....en dum frga - hur gr jag nu d??...

r du medlem p ngra trackers s du vet vad som menas med torrents?
Citera
2008-10-15, 09:08
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Om du ahr ftt den genom jobbet som en jobbdator torde du vl nd kunna vnda dig till iit-nissarna p ditt fretag, om de nu finns ngra sdana.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in