2008-11-10, 13:41
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buran
Citat ur http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3731957.ab

Mer info om filthy few
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=661327

Tycker ändå att det är synnerligen märkligt om HA skulle vara inblandad. De är ju numera en intresseorganisation som gillar pengar och affärer. De borde ha plockat av killarna allt dom äger i första läget. Såvida inte de har tagit steget in på en marknad som de inte var välkomna i. För då spelar nog inte pengar någon större roll. Troligen så är det mest internt HA har röjt undan eller likviderat. De har ju som bekant tidigare haft egna Goltuppar och infiltratörer. Skulle tro att Filthy Few märket symboliserar mord inom gruppen. På det sättet skickar dom ut signaler till sina egna att hålla sig inom ramen och aldrig bryta de hederskodex klubben har.
Citera
2008-11-10, 14:16
Medlem
Mellerudsbon

Vad jag vet sitter Mellerudsbon inne sedan i september. Dock har nog han en del att förklara för snuten angående vissa turer i denna härva. Finns ytterliggare en Mellerudsbo (skriven i GBG) som troligen har ett och annat att tillägga i ärendet.
Citera
2008-11-10, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Troligen så är det mest internt HA har röjt undan eller likviderat. De har ju som bekant tidigare haft egna Goltuppar och infiltratörer. Skulle tro att Filthy Few märket symboliserar mord inom gruppen. På det sättet skickar dom ut signaler till sina egna att hålla sig inom ramen och aldrig bryta de hederskodex klubben har.

Verkar mer förnuftigt,men ett citat ur artikeln http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=661327
Citat:
Det är en del i organisationens skrämseltaktik och en provokation mot hela samhället. Man visar att man är beredd att begå mord och anser sig oåtkomlig för rättsväsendet

så verkar det allt annat än internt.
Citera
2008-11-10, 18:19
Medlem
Muldecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Hittade precis den artikel Tuesday länkat in

Vad menar du med "utagerat"? Och "redan avklarat"? Och var de ute redan i somras menar du? Varför skulle Gävlebon som var deras utpressningsoffer få det hett om öronen? Nog borde det vara Daniel som gett dom uppdraget att utpressa, men sluppit fängelse, som man skulle reta sig på om någon... Skulle jag suttit i fängelse pga ett uppdrag från en annan som festar runt och lever lyxliv under tiden jag själv sitter inne hade jag varit vansinnig...

Glöm det, att dom bragt honom om livet för ett uppdrag ställt i DS namn som mellerudson inte fixade TROTS muskelhjälp. Tar ma ett uppdrag och det skiter sig så golar man fan inte som melleruds-fittan gjorde i rätten.
Citera
2008-11-10, 21:57
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
– Jag visste att han åtalats för grova ekonomiska brott och suttit häktad. Och att han var tuff i affärer. Men jag hade ingen aning om kopplingen till Hells Angels och Bandidos. Det fanns inte i min tankevärld att det skulle kunna gå till handgripligheter, säger systern.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3731956.ab
Rätt trött på den mediekåta skenheliga syrran nu. Sitter själv som VD i två företag som garanterat är Daniels, och den stackars gamla mamman sitter också i en styrelse, nänä, de fattade inte att bolagen handlade om penningtvätt.

Det lilla söta sladdbarnet som är "offer för maffian" "...är dömd för stöld och misshandel. Han är också misstänkt i tre aktuella utredningar, en gällande grova skatte- och bokföringsbrott, en avseende utpressning och olaga hot samt en som handlar om misshandel, våld mot tjänsteman." http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=451932
Handgripligheter har DS själv ägnat sig åt menar jag. Sen står det fel i artikeln, före han hette Olsson bar han namnet Håkansson.
Citera
2008-11-10, 22:17
Medlem
Han berättade påfallande mycket

Citat:
Ursprungligen postat av Muldeck
Glöm det, att dom bragt honom om livet för ett uppdrag ställt i DS namn som mellerudson inte fixade TROTS muskelhjälp. Tar ma ett uppdrag och det skiter sig så golar man fan inte som melleruds-fittan gjorde i rätten.

Han berättade vitt och brett om vilket upplägg Daniel hade med Gävle-bon som har en lååång lista med konkurser och skatteaffärer bakom sig. Troligen var det hans försvarsadvokat som fick honom till detta. Gävle Dagblad hade flera artiklar om detta när det begav sig men hittar inte de när jag söker - har de bytt websystem kanske? Bandisos-killen ("musklerna") tror jag inte pratade en massa, men erkände iofs att han var på platsen. Jag tror inte att det finns något anant rättsfall då Daniel nämns vid namn? Ngn som vet ngt annat?
Citera
2008-11-11, 07:25
Medlem
Det är verkligen inget själv ändamål att figurera i media utan vårt sätt att
försöka bidra till att man får reda på vad som hänt både Daniel och Peter.
Om detta är svårt att förstå så försök i alla fall respektera, den Daniel som
skrivs om i pressen har vi inom familj och vänkrets inte känt!!!
Mina företag Trådrullen och LAB Transport&Anläggning är inte någon penning
tvätt för Daniel utan två välfungerande företag.
Agnetha Bergh
Citera
2008-11-11, 10:35
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgBe
Det är verkligen inget själv ändamål att figurera i media utan vårt sätt att
försöka bidra till att man får reda på vad som hänt både Daniel och Peter.
Om detta är svårt att förstå så försök i alla fall respektera, den Daniel som
skrivs om i pressen har vi inom familj och vänkrets inte känt!!!
Mina företag Trådrullen och LAB Transport&Anläggning är inte någon penning
tvätt för Daniel utan två välfungerande företag.
Agnetha Bergh
Berätta gärna om hur du kom på idén att ge dig på transport och anläggning av egen kraft och hur det är att jobba med "..transport med lastbil, entreprenad såsom grovplanering av ex. trädgårdar samt reparationer av lastbilar och bilar samt därmed förenlig verksamhet" som kvinna. Särskilt när du reparerar lastbilar måste göra de mest inbitna flashbackare jävligt imponerade! http://allabolag.se/5567098297/

Jag är också nyfiken på vilken fungerande verksamhet Trådrullen har för det finns ingen omsättning men en massa pengar, 2,5 mille http://allabolag.se/5566276795/
"Bolaget skall äga och förvalta fastigheter, ekonomisk förvaltning och därmed förenlig verksamhet" men inga hyresintäkter ens

Sen glömde du din enskilda firma http://allabolag.se/620106QHHJ ("Fastighetsverksamhet", "Fastighetsrelaterade Stödtjänster")
Imponerande med tre bolag på en ensam kvinna måste jag säga!
Citera
2008-11-11, 10:46
Medlem
I min enskida firma arbetar jag varje dag som fastighetskötare för bostadsrättsförening samt med enskilda uppdrad såsom trädbeskärning osv.
Att syssla med anläggning och transport ligger nära tillhands när man anlägger trädgårdar, har även anställd personal där, reparationer av lastbilar som vi inte klarar själva gör Scanina gärna.
Trådrullen är ett företag som tills för ett tag sedan ägde Nätverket i Uddevalla AB, pengarna kommer efter försäljning av detta ( Nätverket)
Att jag är kvinna är väl helt ointrssant i sammanhanget, det säger väl mer om
Rejdars fördomar än om att kvinnor kan driva företag.
Om du har mer frågor är du mer än välkommen att träffa mig och min revisor så skall jag förklara för dig.
Agnetha Bergh
Citera
2008-11-11, 11:10
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgBe
I min enskida firma arbetar jag varje dag som fastighetskötare för bostadsrättsförening samt med enskilda uppdrad såsom trädbeskärning osv.
Att syssla med anläggning och transport ligger nära tillhands när man anlägger trädgårdar, har även anställd personal där, reparationer av lastbilar som vi inte klarar själva gör Scanina gärna.
Trådrullen är ett företag som tills för ett tag sedan ägde Nätverket i Uddevalla AB, pengarna kommer efter försäljning av detta ( Nätverket)
Att jag är kvinna är väl helt ointrssant i sammanhanget, det säger väl mer om
Rejdars fördomar än om att kvinnor kan driva företag.
Om du har mer frågor är du mer än välkommen att träffa mig och min revisor så skall jag förklara för dig.
Agnetha Bergh
Där säger du det själv, då alla vet att Nätverket var ett företag som Daniel kontrollerade. Nuvarande ägaren figurerar i hans Facebook som god vän dessutom. Varför syns inte försäljningen i omsättningen förresten? Svarta pengar?

Jaså fördomar? Jag säger ju att jag är imponerad, att jobba heltid som fastighetsskötare och sen på fritiden driva en transport och anläggningsfirma och en konsultfirma är imponerande
Citera
2008-11-11, 11:23
Medlem
vespens avatar
Utomlands

Hör vissa röster säga att dom lämnat Sverige.Vem vet ? Ingen.....
Citera
2008-11-11, 11:27
Medlem
rejdars avatar
Så då var det tydligen inte Agneta Berg som var anställd i LAB Transport & Anläggning, och jag skulle annars trott att det vara därifrån DS fick sin lön. Eller är det nån som vet var DS var anställd?

Enligt Ratsit ska han ha tjänat 19 345 per månad taxeringsår 2008, 23 537 kr per månad föregående år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in