2011-09-04, 15:56
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Det är högst osannolikt att vakten har statsvetenskap som hobby och skulle känna igen en relativt okänd riksdagsman. Det är ju inte Andres Borg vi snackar om.

Sannolikt har vakten bara träffat ännu en otrevlig och packad tomte i vimlet. Att det sedan råkade röra sig om en dokumenterad praktlögnare och våldsverkare och tillika en Säpoövervakad riksdagsman, tja det visste säkerligen inte vakten.

Vad är det som får dig att tro att vakten INTE skulle känna igen EA? eller det kanske var en lite fågel som viskade i hans öra "Eyy brushan, han me inget hår på huvet är fett rasist.. jag svär på guud ..."

Jag kan lugnt säga att jag skulle nog känna igen Lars Ohly om han kom intrallandes där jag jobbar., mestadels för att han representerar en politisk motpol och jag finner det fett intressant att följa hans tramsig dravel..
Citera
2011-09-04, 15:58
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Det är högst osannolikt att vakten har statsvetenskap som hobby och skulle känna igen en relativt okänd riksdagsman. Det är ju inte Andres Borg vi snackar om.
Almqvist är ganska känd rent allmänt och vid Stureplanskrogarna vet man definitivt vem han är (tyvärr). Inget heller som talar mot att någon talat om för vakten om vem den hemske rasssisten är.
Citat:
Sannolikt har vakten bara träffat ännu en otrevlig och packad tomte i vimlet.
Isåfall hade väl inte Almqvist släppts in från början av krogens entrévakter? Det var ju först inne på stället, kort tid efter att Almqvist släppts in genom entrén som det hela hände. Kort sagt gjorde entréns vakter och vakten vid VIP-rummet två helt olika bedömningar.
Citat:
Att det sedan råkade röra sig om en dokumenterad praktlögnare och våldsverkare och tillika en Säpoövervakad riksdagsman, tja det visste säkerligen inte vakten.
Dina påståenden om praktlögnare och våldsverkare har du inga belägg för. Även om epitet som "praktlögnare" är svårt att bevisa så kan du enkelt bevisa påståendet om "våldsverkare". När har Almqvist dömts för våldsbrott? Med "säpoövervakad" i det här fallet betyder "försedd med livvakter" och anledningen är knappast ett polisiärt intresse för hans person utan snarare för de vänsterextremister som är ute efter att skada honom.
Citera
2011-09-04, 16:02
Medlem
obans avatar
Ja, vem ska man egentligen tro på i den här soppan... En rakryggad hedersman, vida känd för sitt goda omdöme eller en samling våldsamma, steroid- och kokainmissbrukande araber, i sin tur kända för att inte ha några moraliska betänkligheter alls.
Citera
2011-09-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stavgang
Hamnade han i bråk för att han pratade med sin flickvän?
Nej, vad fick du det ifrån?
Citera
2011-09-04, 16:05
Medlem
Bonko86s avatar
Sd-anhängare förklarar att allt som sägs av aftonbladet och media är åt helvete och bara är lögn men att svälja varenda ord som Erik + SD säger har de inga problem med.
Citera
2011-09-04, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Ja han hade tur där, för vet man ju sen innan vad oskyldiga kan råka utför när dom där anabolstinna vakterna får härja..
Men sannolikt rör det sig väl om en mindre incident, som media nu väljer att fokusera på eftersom SD är inblandat..

Så att om Carl Bildt hamnade i en liknande situation med en krogvakt så hade media ignorerat den lilla incidenten bara för att de är moderaterna?
Citera
2011-09-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-80
Så att om Carl Bildt hamnade i en liknande situation med en krogvakt så hade media ignorerat den lilla incidenten bara för att de är moderaterna?

Minister > ledamot. -> äppel vs päron.
Citera
2011-09-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obeskrivlig
Nej, vad fick du det ifrån?
Du antydde det i din text.
Citera
2011-09-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han kanske ansåg att han hade större möjligheter att förklara sin version och göra en anmälan då han inte är packad som ett svin. Eller så bestämde han sig först på söndagen.

Tidpunkten för när anmälan gjorts är inte något som påverkar trovärdigheten i sig.

Någon källa?
Citera
2011-09-04, 16:21
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:

Sannolikt har vakten bara träffat ännu en otrevlig och packad tomte i vimlet. Att det sedan råkade röra sig om en dokumenterad praktlögnare och våldsverkare och tillika en Säpoövervakad riksdagsman, tja det visste säkerligen inte vakten.

Exakt min poäng. Sverigedemokraternas riksdagsmän har väl ungefär samma kändisstatus som svenska landslaget i handboll. De mest inbitna fansen känner igen dem. Utanför den inre kretsen är de, just det... tomtar i vimlet.
Citera
2011-09-04, 16:33
Medlem
You-got-claweds avatar
Detta har sannolikt tagits upp i tråden, men herregud jag orkar inte läsa igenom 39 sidor för detta.

Var detta på Sturecompagniet och var det på väg in till The Wall som han blev nekad?
Citera
2011-09-04, 16:35
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilket ju å andra sidan också Erik Almqvist (som själv har en bakgrund som krogvakt) har. Närvaron av SÄPO-männen tycker jag ändå får sägas tala till Almqvists fördel.

Inget talar till någons fördel, fram tills att säpo (ev.) gör ett officiellt uttalande om händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in