2011-09-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Vittnesmål i denna tråd visar enhälligt att vi har att göra med en situation där en våldsarab oprovocerat attackerat en högt uppsatt SD-politiker. Araben har sedan skitit på sig när det gått upp för honom att SÄPO stått och övervakat alltihop. Att det skulle råda några tvivel om detta är enbart önsketänkande från kommunister, svartskallar och annat slödder.

Intressanta fakta du kommer med. Här har jag letat rätt på några.

Tidningsartiklar som beskriver händelseförloppet visar enhälligt att vi har att göra med en situation där en våldssverigedemokrat oprovocerat attackerat en snäll och korrekt dörrvakt. Sverigedemokraten har sedan skitit på sig när han nyktrat till och det gått upp för honom att han betett sig efterblivet på fyllan igen, och ägnar sig därefter åt diverse superlöjlig skadebegränsning på arbetstid. Att de skulle råda något tvivel om detta är enbart önsketänkande från sverigedemokrater, sverigedemokrater, sverigedemokrater, sverigedemokrater. En del av dessa är troligtvis slödder.

Åh vilken givande diskussion det här är.
Citera
2011-09-06, 21:30
Medlem
Sparv88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse

Tidningsartiklar som beskriver händelseförloppet visar enhälligt att vi har att göra med en situation där en våldssverigedemokrat oprovocerat attackerat en snäll och korrekt dörrvakt. Sverigedemokraten har sedan skitit på sig när han nyktrat till och det gått upp för honom att han betett sig efterblivet på fyllan igen, och ägnar sig därefter åt diverse superlöjlig skadebegränsning på arbetstid. Att de skulle råda något tvivel om detta är enbart önsketänkande från sverigedemokrater, sverigedemokrater, sverigedemokrater, sverigedemokrater. En del av dessa är troligtvis slödder.

Nämen visar fulmedia enhälligt det!? Vad förvånad jag blir. Jag undrar vilken vinkel artiklarna på redaktionen där Jan ”Olika” arbetar brukar ha? För att inte tala om hans kollegor som skriver för de andra av fulmedias blaskor. Och du, fortsätt gärna att leta reda på det du kallar för fakta.
Senast redigerad av Sparv88 2011-09-06 kl. 21:38.
Citera
2011-09-06, 21:42
Medlem
bernad_laws avatar
Men vad är det för fel på er, kan ni inte ta det förbannade SD-dravlet någon annan stans? Vi vet att du hatar SD, rejdar, och det är gott och väl, men tramsa inte sönder den här tråden som du och dina motståndare har gjort med den utmärkta tråden om opinionsundersökningar.

Till saken. I mina ögon finns inget som helst tvivel, detta kommer inte att ligga EA till last när utredningen är klar. Ingen vid sina sinnes fulla bruk hoppar på två dörrvakter medan man har SÄPO-uppbackning, och historien om att han och hans flickvän tagteamade ned två vaktgorillor är ju naturligtvis uppenbart osann.

Vidare pekar det mot att ett flertal vittnen var på plats, och eftersom ingen kommit ut med skvaller om hur slagsmålet gick till kan vi nog förutsätta att det inte var något sådant. Mediatystnaden talar faktiskt sitt tydliga språk.

Till sist skulle jag också vilja påpeka att det vore politiskt självmord att inte backa om man betett sig som tidningarna påstår, och jag tror nog att EA är allt för sugen på den politiska makten han har för att kasta bort allt så lättvindigt; vore han skyldig skulle ha otvivelaktigt göra en form av pudel.

Han borde dock akta sig litet för liknande miljöer i fortsättningen.
Citera
2011-09-06, 21:54
Medlem
obans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse

Har du missat att det finns ett vittne till händelsen i denna tråd?
Citera
2011-09-06, 22:22
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Du behöver inte ta något igen. Jag tycker det framgår väldigt tydligt efter videon att det inte var en "random person" som tre stycken Sverigedemokrater "hoppar på" utan en våldsam människa, varpå det rör sig om självförsvar. Om du lyssnar på Soran en gång till så säger han att han själv försökte lugna ner killen i fråga. Sedan så framgår det väldigt tydligt vart sparken var riktad, då den kom direkt efter avväpnandet och mot burkens riktning. Att man sedan går ut med att det var en lätt spark mot vaden kan bero på många anledningar. Troligtvis så är det för att det hade gått tre månader sedan händelsen varpå Erik Almqvist inte kom ihåg alltför tydligt vad som hände. Det förklarar utan problem varför det gavs olika besked.

Alltså håller inte din beskrivning av händelsen. Om man bortser från sparken så är den korrekt på samma sätt som påståendet att "Hitler försvarade sig tappert in i det sista mot främmande makter som ockuperade Tysk mark". Det må vara en korrekt beskrivning av en del av händelseförloppet, men misslyckas totalt med att ge en sanningsenlig bild av omständigheterna som ledde upp till händelsen i fråga samt förklara syftet bakom parternas handlingar. Därmed är det ett lustigt sätt att beskriva händelseförloppet.

Nu lämnar jag den här diskussionen då den är offtopic. Men jag kan mycket väl tänka mig att återkomma till den i korrekt tråd om du vill.

Ska även tillägga att jag hade fel när Eriks svar kom ut. Det var visst samma dag.
Detta är högst relevant i tråden då det visar att det är en ovana Almqvist har att börja slåss på stan

Självförsvar? Tillåt mej småle. Jag räknar fem steg som Almqvist får springa ikapp killen och sparka honom på smalbenet, ochh han får som sagt backa och backa, vad kan det vara, 20 meter?
http://www.youtube.com/watch?v=4JA4TC8anM0 0:54
Det är tacksamt med SDs video där man ser hur det är Almqvist som slår en burk ur handen på killen och vi har allt upprepat i slow motion, inkl sparken på vaden, "vafan göru?" gapar ingen efter en spark i luften
http://www.youtube.com/watch?v=IdFDhaYTPkY 3:20
Konstigt att hotet att slå Almqvist i huvudet med en burk inte kom med, fast det filmades oavbrutet.
Jag tror att det inte existerade något sådant hot utan det är en efterhandskonstruktion.

Det är tydligt att det var känt att det var en spark, men det efterkonstruerades till att vara "i luften" istället för vaden. (SD själva om händelsen - till att börja med http://img13.imageshack.us/img13/1997/soransd.jpg) Han brukar jobba så.

Det är det vi ser en upprepning av här.

Samma smutskastning av motståndaren, nu har Almqvist begått brott mot PUL och lagt ut vaktens kreditupplysning på facebook, då försökte han sammankoppla Soran med en random kille på gatan som gick förbi och la sej i en argumentation och hans eventuella kriminella kontakter.
Citera
2011-09-06, 22:37
Medlem
fireheadswes avatar
Citat:
Det är sant att Erik tidigare i en heroisk insats med risk för liv och lem och med stort civilkurage avväpnat en aggressiv gängmedlem från OG på Kungsgatan. Denna individ, som för övrigt är bäste vän med Soran "Sämsta komikern i Sverige" Ismail, greps senare av polis. Om det nu var denna incident du syftade på.

Om det är nåt Erik vet så är det väl hur en Invandrar-maffia snubbe från OG ser ut. Att gå till attack mot en pissefull svenne, dessutom två mot en, visar ju bara vilket fegt kräk det är.
Citera
2011-09-06, 22:41
Moderator
Eerieyes avatar
"Nu har Almqvist begått brott mot PUL". Det har vi inte sett än att det var ett brott. Eftersom marknadschefen på vaktbolaget gick ut så hårt mot Almquist så har Almquist gått ut med information om vakten. Kompletterande uppgifter av allmänintresse, alltså. Vakten är inte redbar i ekonomiskt hänseende.
Citera
2011-09-06, 22:48
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Vittnesmål i denna tråd visar enhälligt att vi har att göra med en situation där en våldsarab oprovocerat attackerat en högt uppsatt SD-politiker. Araben har sedan skitit på sig när det gått upp för honom att SÄPO stått och övervakat alltihop. Att det skulle råda några tvivel om detta är enbart önsketänkande från kommunister, svartskallar och annat slödder.

Hej! Har en fråga: varför greps inte gärningsmannen isf av SÄPO och överlämnades till vanliga polisen? Istället var det ju Almqvist som åkte till polisstationen, vilket skulle kunna indikera att det i själva verket var Almqvist som var problemet.
Citera
2011-09-06, 22:53
Medlem
obans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fireheadswe
Om det är nåt Erik vet så är det väl hur en Invandrar-maffia snubbe från OG ser ut. Att gå till attack mot en pissefull svenne, dessutom två mot en, visar ju bara vilket fegt kräk det är.

Varför skulle han veta hur en OG-snubbe ser ut? En aggressiv, beväpnad idiot som går till angrepp mot en fredlig svensk förtjänar egentligen stryk, men fick nöja sig med att bli avväpnad av Erik och sedermera körd till fyllecell av polisen. Är det nåt som fortfarande är oklart?

Hur mycket vaktkuk hade du sugit under de 20 år du försökt bli tjenis med vakterna på Stureplan, sa du?
Citera
2011-09-06, 22:59
Moderator
Eerieyes avatar
Nu går diskussionen i cirklar. Polisen kan väl ha kört Almquist till stationen för att genomföra målsägarförhör? Inkl. pisseprov för att ytterligare kunna visa att vakten ljög om det där knarkandet.

Jag förstår att många, främst på vänsterkanten, känner sig besvikna men nu är det så att ett flertal vittnen, inkl. två poliser i tjänst har sett händelsen. Och de stödjer enligt uppgift Almquists version.

Aftonblaskan som gick ut så ståtligt om händelsen har nu vikt ner sig, stoppat undan artikeln i arkivet och verkar inte vilja följa upp det hela. Det blir till att bita i det sura äpplet, alltså för SD:s belackare då.
Citera
2011-09-06, 23:05
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nu går diskussionen i cirklar. Polisen kan väl ha kört Almquist till stationen för att genomföra målsägarförhör?

Det verkar ovanligt, men fullt möjligt. Men att polisen inte skulle gripa den som Almqvist blivit brutalt attackerad av - medan det finns två polisvittnen - verkar däremot otroligt.

Citat:
Och de stödjer enligt uppgift Almquists version.
Enligt Almqvist. Och den gode Almqvist kanske vi inte ska använda som sanningsvittne i just detta fall...
Citera
2011-09-06, 23:06
Medlem
Citat:
"Nu har Almqvist begått brott mot PUL". Det har vi inte sett än att det var ett brott. Eftersom marknadschefen på vaktbolaget gick ut så hårt mot Almquist så har Almquist gått ut med information om vakten. Kompletterande uppgifter av allmänintresse, alltså. Vakten är inte redbar i ekonomiskt hänseende.

Vilken relevans har vaktens ekonomi i detta fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in