2011-09-05, 20:10
  #949
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppnordquist
Kolla på politisktinkorrekt där de skriver om detta. De två dörrvakterna hata SD

Jo fast jag vill nog mena att det inte säger så mycket om deras skuld i det här fallet. Det är ju en sak att ogilla ett parti, men en annan sak att klappa på deras representanter. När det gäller Facebook så tycks folk för övrigt klicka på allt som går att klicka på nu för tiden. Har t.ex. sett en del som varit medlemmar av både "Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack!" och "Sverigedemokraterna i riksdagen - Ja tack!" samtidigt, så ja, Facebook tas gärna med några nävar salt.
Citera
2011-09-05, 20:13
  #950
Moderator
Eerieyes avatar
Nu landar vi rätt djupt i spekulationsavdelningen. Vakterna kan ju ha trott ganska mycket. Jag tror dock att SÄPO-killarna mycket snabbt drog fram sina polislegitimationer.

Men vad ska vakterna göra om de plötsligt hamnar i en dylik situation? Plötsligt är polisen redan där och de själva riskerar att dömas för brott? Troligen reagerar de som lågt stående varelser som utsätts för ett yttre stimuli: De drar historien om slagen i ansiktet, bedömd narkotikapåverkan, skriken och sparkarna. De drar alltså samma historia som de klarat sig på tidigare gånger.

Nu sitter de säkert med chefer och advokater och filar på historien så att den inte ska avvika alltför mycket från den som avgetts till polispatrullen på plats. "Jag tänkte att han kanske var påverkad av narkotika", "jag uppfattade att hon tänkte sparka mig så jag gjorde en avvärjning", "han nuddade mig och om jag inte hade böjt mig så hade han träffat med ett slag", etc, etc. Övervakningskamerorna var nog dessvärre ur funktion också.

Jag har mycket svårt att tro att EA skulle klippa till en vakt när det finns två poliser i sällskapet. Plus andra vittnen, möjliga kameror mm. Såhär långt är EA:s version den mest sannolika.
Citera
2011-09-05, 20:14
  #951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jo fast jag vill nog mena att det inte säger så mycket om deras skuld i det här fallet. Det är ju en sak att ogilla ett parti, men en annan sak att klappa på deras representanter. När det gäller Facebook så tycks folk för övrigt klicka på allt som går att klicka på nu för tiden. Har t.ex. sett en del som varit medlemmar av både "Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack!" och "Sverigedemokraterna i riksdagen - Ja tack!" samtidigt, så ja, Facebook tas gärna med några nävar salt.

Han är dessutom muslim. Inte så konstigt att han vill "sätta dit" en SDare. Men om vakten ljuger, vad blir straffet?

Men riktigt kul att säpo var med, det hade inte de ljungade vakterna räknat med
Citera
2011-09-05, 20:19
  #952
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppnordquist
Han är dessutom muslim. Inte så konstigt att han vill "sätta dit" en SDare. Men om vakten ljuger, vad blir straffet?

Men riktigt kul att säpo var med, det hade inte de ljungade vakterna räknat med

Mja, det är nog ganska många som varit glada om de haft folk från SÄPO med sig i krogkön när vissa vakter blivit aningen för hormonstinna.

Skulle tippa på att det kan röra sig om falsk tillvitelse, försök till misshandel eller liknande om man kan bevisa att vakterna bara fabulerar. Förmodligen får de väl i sådana fall även se sig om efter en ny placering på valfritt sunkhak eller svartklubb efter en sådan utveckling.
Citera
2011-09-05, 20:20
  #953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nu landar vi rätt djupt i spekulationsavdelningen. Vakterna kan ju ha trott ganska mycket. Jag tror dock att SÄPO-killarna mycket snabbt drog fram sina polislegitimationer.

Men vad ska vakterna göra om de plötsligt hamnar i en dylik situation? Plötsligt är polisen redan där och de själva riskerar att dömas för brott? Troligen reagerar de som lågt stående varelser som utsätts för ett yttre stimuli: De drar historien om slagen i ansiktet, bedömd narkotikapåverkan, skriken och sparkarna. De drar alltså samma historia som de klarat sig på tidigare gånger.

Nu sitter de säkert med chefer och advokater och filar på historien så att den inte ska avvika alltför mycket från den som avgetts till polispatrullen på plats. "Jag tänkte att han kanske var påverkad av narkotika", "jag uppfattade att hon tänkte sparka mig så jag gjorde en avvärjning", "han nuddade mig och om jag inte hade böjt mig så hade han träffat med ett slag", etc, etc. Övervakningskamerorna var nog dessvärre ur funktion också.

Jag har mycket svårt att tro att EA skulle klippa till en vakt när det finns två poliser i sällskapet. Plus andra vittnen, möjliga kameror mm. Såhär långt är EA:s version den mest sannolika.

Nä precis, i detta fall skulle Mattias Karlsson hellre bli slagen och låta säpo ingripa än göra något själv. Han skulle iofs ha kunnat reta upp vakterna, om den ena dessutom var arab bara för att detta skulle hända, extraröster till SD och Aftonbladet får skämmas igen
Citera
2011-09-05, 20:22
  #954
Medlem
Cradleoffilths avatar
Håller med de som skriver att facit kommer. Men visst är det anmärkningsvärt att det är riksdagspolitikern som får åka till stationen osv. Vakterna plockas inte in alls. Alltså är min slutsats att det är riksdagsmannen som först gått till handgripligheter, om vakterna slagit först skulle de sitta på stationen snabbt som ögat...
Citera
2011-09-05, 20:25
  #955
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nu landar vi rätt djupt i spekulationsavdelningen. Vakterna kan ju ha trott ganska mycket. Jag tror dock att SÄPO-killarna mycket snabbt drog fram sina polislegitimationer.

Men vad ska vakterna göra om de plötsligt hamnar i en dylik situation? Plötsligt är polisen redan där och de själva riskerar att dömas för brott? Troligen reagerar de som lågt stående varelser som utsätts för ett yttre stimuli: De drar historien om slagen i ansiktet, bedömd narkotikapåverkan, skriken och sparkarna. De drar alltså samma historia som de klarat sig på tidigare gånger.

Nu sitter de säkert med chefer och advokater och filar på historien så att den inte ska avvika alltför mycket från den som avgetts till polispatrullen på plats. "Jag tänkte att han kanske var påverkad av narkotika", "jag uppfattade att hon tänkte sparka mig så jag gjorde en avvärjning", "han nuddade mig och om jag inte hade böjt mig så hade han träffat med ett slag", etc, etc. Övervakningskamerorna var nog dessvärre ur funktion också.

Jag har mycket svårt att tro att EA skulle klippa till en vakt när det finns två poliser i sällskapet. Plus andra vittnen, möjliga kameror mm. Såhär långt är EA:s version den mest sannolika.

Det påminner mig om en gammal arbetskollega som tidigare hade arbetat som väktare. Han förklarade för mig hur det kom sig att han hade fått sparken som väktare, och det var helt tydligt att det han sa till mig var helt och hållet ordagrant samma sak som han hade sagt i rätten.

"jag fick sparken för att jag RÅKADE bryta av armen på en uteliggare. Det var självförsvar, för han höll på och fiffla med något i en påse som jag UPPLEVDE som en kniv".

Jag skrattade gott åt den där historien och hur han förklarade det hela med hur han hade upplevt det som en kniv (underförstått -gubben hade ingen kniv utan bara en tom plastkasse).

-När drogprovet kommer tillbaka utan några spår av substanser så kan man ju fortsätta hävda "jag UPPLEVDE honom som drogpåverkad. Hans pupillrar såg stora ut och han var agressiv".
Har man tur då skrivs det hela av och ingen döms. -Det är ju i alla fall värt ett försök.

Hade man istället lagt sig platt och sagt att man begått ett misstag så har man mer eller mindre skrivit på sin egen dom.

Intressant bara hur närvarande SÄPO-vakterna var? Om dom såg hela händelseförloppet, eller bara bröt in i slutskedet?
Citera
2011-09-05, 20:26
  #956
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Håller med de som skriver att facit kommer. Men visst är det anmärkningsvärt att det är riksdagspolitikern som får åka till stationen osv. Vakterna plockas inte in alls. Alltså är min slutsats att det är riksdagsmannen som först gått till handgripligheter, om vakterna slagit först skulle de sitta på stationen snabbt som ögat...


MEN anledningen att riksdagsmannen togs till stationen var troligen mer anklagelsen om att han var narkotikapåverkad, då tas pisseprov, som antingen friar eller fäller, ganska naturlig reaktion på detta eller hur?

Det var ju inte för misshandel som han togs till stationen, utan som sagt för att utröna om anklagelsen om narkotikabruk var sann eller ej
Citera
2011-09-05, 20:28
  #957
Moderator
Eerieyes avatar
Livvakter håller sig i bakgrunden vid tjafs som inte är direkt hotande. Om motparterna, alltså ordningsvakterna, var snabba så skulle de därför ha hunnit koppla något grepp, tilldela ett slag etc, innan SÄPO hann ingripa. "Det var över på några sekunder", som EA sade.

Så kommer då hela motanmälan om våld, narkotikabruk, sparkar och tillmälen med den automatik som skyldiga ordningsvakter oftast följer. De ska väl ha Silbersky som advokat också.

Spekulationer alltså. Men facit bör väl komma.
Citera
2011-09-05, 20:28
  #958
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Håller med de som skriver att facit kommer. Men visst är det anmärkningsvärt att det är riksdagspolitikern som får åka till stationen osv. Vakterna plockas inte in alls. Alltså är min slutsats att det är riksdagsmannen som först gått till handgripligheter, om vakterna slagit först skulle de sitta på stationen snabbt som ögat...

Frågan är i och för sig om de slagit några slag. Enligt Almqvist ska de väl ha försökt att dra in honom i något bakre rum och att vakter kopplar div. grepp på gäster och sliter i dem hör väl till mer eller mindre till vardagen. Hade de däremot ställt sig och rätt och slätt boxat på Almqvist skulle de förmodligen ha fått följa med till stationen de med, om det nu är Almqvists version som stämmer dvs.
Citera
2011-09-05, 20:29
  #959
Bannlyst
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/608271-sd-politikern-anm%C3%A4ler-stureplanschef-almqvist-vill-ha-ersattning

erik almqvist slår tillbaka!
Citera
2011-09-05, 20:29
  #960
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperess
MEN anledningen att riksdagsmannen togs till stationen var troligen mer anklagelsen om att han var narkotikapåverkad, då tas pisseprov, som antingen friar eller fäller, ganska naturlig reaktion på detta eller hur?

Det var ju inte för misshandel som han togs till stationen, utan som sagt för att utröna om anklagelsen om narkotikabruk var sann eller ej

Jag har svårt att tro att man tar in någon ENDAST på misstanke om narkotikabruk om personen inte visar rätt tydliga indikationer. Dessutom kvarstår ju faktum att vakterna INTE plockades in...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in