2011-09-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperess
MEN anledningen att riksdagsmannen togs till stationen var troligen mer anklagelsen om att han var narkotikapåverkad, då tas pisseprov, som antingen friar eller fäller, ganska naturlig reaktion på detta eller hur?

Det var ju inte för misshandel som han togs till stationen, utan som sagt för att utröna om anklagelsen om narkotikabruk var sann eller ej
Har det framkommit vad han blivit gripen för? Jag trodde det var våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman. Tror knappast det är för narkotika brott, testet skulle jag tippa på bara en rutinåtgärd för att utesluta att han inte var påverkad av något utöver alkohol.
Citera
2011-09-05, 20:32
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Jag har svårt att tro att man tar in någon ENDAST på misstanke om narkotikabruk om personen inte visar rätt tydliga indikationer. Dessutom kvarstår ju faktum att vakterna INTE plockades in...

Jodå, det sker väldigt ofta att människor tvingas lämna pisseprov på blotta misstanken, se ex Ola!!

Och nej, det var ingen som anklagade dessa för att vara narkotikapåverkade...
Citera
2011-09-05, 20:34
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Har det framkommit vad han blivit gripen för? Jag trodde det var våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman. Tror knappast det är för narkotika brott, testet skulle jag tippa på bara en rutinåtgärd för att utesluta att han inte var påverkad av något utöver alkohol.

Nu var ju anklagelsen från vaktena att han såg ut av vara NARKOTIKAPÅVERKAD, och att detta var anledningen till deras ingripande, och vad sker då om provet visar att det inte fanns några droger i detta?

jAg tror starkt på att det rör sig om SD-hat och ett föresök at komma undan även om jag själv inte gillar sd ett dugg
Citera
2011-09-05, 20:35
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Jodå, det sker väldigt ofta att människor tvingas lämna pisseprov på blotta misstanken, se ex Ola!!

Och nej, det var ingen som anklagade dessa för att vara narkotikapåverkade...

Men..nu var det ju så (enligt polisen) att Ola visade just tydliga tecken SAMT att han setts tillsammans med "skumma" typer? Dessutom skall vi ju inte glömma att vi talar om en riksdagsman som KUNDE ha fått uppbackning av två säpo-vakter..men men vi får se.
Citera
2011-09-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Em7heer
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/608271-sd-politikern-anm%C3%A4ler-stureplanschef-almqvist-vill-ha-ersattning

erik almqvist slår tillbaka!

Självklart borde han anmäla vakterna. Många har känt sig förtryckta av dörrvakter så fler röster åt SD
Citera
2011-09-05, 20:38
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Nu var ju anklagelsen från vaktena att han såg ut av vara NARKOTIKAPÅVERKAD, och att detta var anledningen till deras ingripande, och vad sker då om provet visar att det inte fanns några droger i detta?

jAg tror starkt på att det rör sig om SD-hat och ett föresök at komma undan även om jag själv inte gillar sd ett dugg

Man vet ju aldrig, men jag tror inte polisen enbart går på vakternas version om misstanke om missbruk, ser de inga indikationer så tror jag faktiskt inte de tar honom. Fast jag kanske är naiv. Jag tror att antingen har poliserna sett någon form av indikation på möjligt missbruk, eller också har de tagit mr politiker för att han var sugen på att slåss...har svårt att tro att vakterna var syndarna här.
Men däremot är de ju ofta det, så förstår verkligen all skepsis i tråden.
Citera
2011-09-05, 20:39
Medlem
Citat:

Det låter smått otroligt, vakterna kan misstänka vad som helst, men de kan inte gripa på misstanke. Det enda rimliga är att de ansåg han vara ordningstörande som utmynnande i något mer. Eller som alla SD nuthuggers här menar att de helt enkelt attackerade Erik.
Citera
2011-09-05, 20:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Håller med de som skriver att facit kommer. Men visst är det anmärkningsvärt att det är riksdagspolitikern som får åka till stationen osv. Vakterna plockas inte in alls. Alltså är min slutsats att det är riksdagsmannen som först gått till handgripligheter, om vakterna slagit först skulle de sitta på stationen snabbt som ögat...
Säpokillarna är tvungna att lämna över Almqvist till ordningspolisen pga vaktsluskarnas anmälan om narkotikapåverkan.

Almqvist kommenterar:
...Och eftersom vakterna är tjänstemän, och påstod att jag var narkotikapåverkad, blev jag tvungen att efteråt åka till polisen för urinprov...
Citera
2011-09-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Säpokillarna är tvungna att lämna över Almqvist till ordningspolisen pga vaktsluskarnas anmälan om narkotikapåverkan.

Almqvist kommenterar:
...Och eftersom vakterna är tjänstemän, och påstod att jag var narkotikapåverkad, blev jag tvungen att efteråt åka till polisen för urinprov...
Det där är skitsnack, polisen avgör det hela, inte ett par dörrvakter. Anser poliserna att det inte behövs, så görs inget test.
Citera
2011-09-05, 20:42
Medlem
Citat:

Almqvist kommenterar:

Hoppas dörrvakterna förlorar jobbet, det vore underbart
Citera
2011-09-05, 20:45
Medlem
Mike.Spetzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppnordquist
Hoppas dörrvakterna förlorar jobbet, det vore underbart

Det bästa vore om de lämnade landet och åkte dit dessa avarter hör hemma.
Citera
2011-09-05, 20:45
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:

Almqvist kommenterar:

Jo, fast jag tror att ordningspoliserna frågat säpofolket om vad de sett...hadde mr politiker varit vit som snö tror jag han sluppit stationen..men ärligt talat vet jag inte, fast jag min gissning är att något inte var helt bra med politikern här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in