2011-09-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye

"När jag läser tidningsskriverierna så får jag intrycket att dörrvakten nog kommer att få ångra detta. I vaktens anmälan stod t ex "rejält narkotikapåverkad". Politikern lämnade dock pisseprov - och är det negativt så är vakten körd. Hans anmälan blir betraktad som en typisk motanmälan och inget mer."

Vakten är inte körd pga det, han kan omöjligt veta vad Erik var påverkad av, mer än att han uppfattade att han var påverkad. Troligen var Erik påverkad av alkohol, men det lär väl också framkomma.
Citera
2011-09-05, 14:20
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Men det var ju SÄPO-poliserna som tog med sig politikern ut och överlämnade honom till ordningspolisen... Vakterna verkar alltså inte ha gjort annat än att ha nekat honom inträde i 20 minuter och sedan har SÄPO av okänd anledning gripit in och avlägsnat politikern från platsen och överlämnat honom till ordningspolisen.

Därefter har vakterna anmält att han blivit hotfull/agressiv och våldsam.

Känns som om det finns för mycket luckor här.

Han kan ju ha gått frivilligt också, både ut från stället och till polisen för provtagning. Alla som följer med en polis någonstans eller kommer till en polisstation är inte gripna eller omhändertagna.
Sen ska vi nog ta och renodla livvakternas roll här. De är där för att skydda objektet, vilket de gjorde på ett förtjänstfullt sätt genom att avbryta vaktens attack.
De har inte som uppdrag att ta emot anmälningar eller sätta igång med brottsutredningar, gripa eller omhänderta objektet eller hålla förhör. Det finns det andra till. Att deras arbetsgivare är samma betyder inte att de har samma uppdrag.
Däremot ska de naturligtvis hjälpa andra poliser att göra sitt jobb, vilket de gjort genom att lämna sina vittnesuppgifter i förhör.
Citera
2011-09-05, 14:26
Medlem
Åh så förbannad man blir på sånt här som SD-anhängare. Erik, Petzäll osv SÄTT ER FÖR I HELVETE INTE I SÅNA HÄR SITUATIONER.

Jag tror på Eriks story fullt ut, men han måste ändå kunna undvika situationer lik denna.
Citera
2011-09-05, 14:30
Medlem
Det är ju omöjligt att säga vad som har hänt så vi får nog vänta och se vad utfallet blir.

Det man dock kan säga är att Erik Almqvists historia verkar bra mycket mer sannolik än vakternas. Jag har svårt att se Almqvist och hans flickvän börja sparka och slå på vakterna när de vet att två poliser står bakom. Men vad vet jag...
Citera
2011-09-05, 14:31
Medlem
voonkans avatar
http://www.facebook.com/profile.php?id=758078410

Otippat nog verkar vakten som agerade mot erik vara med i gruppen "sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack"
Senast redigerad av voonkan 2011-09-05 kl. 14:35.
Citera
2011-09-05, 14:32
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Åh så förbannad man blir på sånt här som SD-anhängare. Erik, Petzäll osv SÄTT ER FÖR I HELVETE INTE I SÅNA HÄR SITUATIONER.

Jag tror på Eriks story fullt ut, men han måste ändå kunna undvika situationer lik denna.

Men .. det borde väl förfan vara möjligt för politiker att röra sig fritt.. dom måste väl inte stänga in sig för att dom jobbar i riksdagen, och det är ju inte Eriks fel att han blir påhoppad av en babianvakt?
Citera
2011-09-05, 14:36
Medlem
Armo Ararat Mnaskan på facebook ifall jag har förstått det hela rätt alltså.
Citera
2011-09-05, 14:36
Medlem
EA fortsätter med "menagement by twitter".

@aaronisraelson Den aktivaste är iaf SD-motståndare & armenisk nationalist av hans grupper på FB att döma: facebook.com/profile.php?id… #svpol
http://twitter.com/#!/erikalmqvist

Så amerikansk den här historien är. Smutskastning är a och o.
Citera
2011-09-05, 14:38
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Armo Ararat Mnaskan på facebook ifall jag har förstått det hela rätt alltså.

Alltså ytterligare en som inte längre drar sitt strå utan kommer att stå till arbetsmarkandens förfogande
Citera
2011-09-05, 14:45
Medlem
Försökte hitta artikeln i aftonbladet, men den är tydligen redan borttagen (nätupplagan) vilket bör innebära att dom "vet" mer om Eriks oskuld än vad många här tror. Att dom tar bort en sådan "huvudnyhet" så fort indikerar (tror jag) att han är oskyldig, och att dom inte vill råka ut för en "hatstorm" eller liknande. Nu kan vi lugnt vänta o se om det blir vakten istället som blir utpekad i Aftonbladet för att försökt misshandla en politiker... (skulle inte tro det...)
Naise
Citera
2011-09-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naise
Försökte hitta artikeln i aftonbladet, men den är tydligen redan borttagen (nätupplagan) vilket bör innebära att dom "vet" mer om Eriks oskuld än vad många här tror. Att dom tar bort en sådan "huvudnyhet" så fort indikerar (tror jag) att han är oskyldig, och att dom inte vill råka ut för en "hatstorm" eller liknande. Nu kan vi lugnt vänta o se om det blir vakten istället som blir utpekad i Aftonbladet för att försökt misshandla en politiker... (skulle inte tro det...)
Naise
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13571750.ab

Nej, den är tydligen inte redan borttagen.
Citera
2011-09-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
Men .. det borde väl förfan vara möjligt för politiker att röra sig fritt.. dom måste väl inte stänga in sig för att dom jobbar i riksdagen, och det är ju inte Eriks fel att han blir påhoppad av en babianvakt?

Det funkar ju uppenbarligen inte. Man ska kunna undvika dessa situationer, åtminstone i en mindre utsträckning.

Vakten verkar ju vara en härlig kille, att det första han gör är att länka den där artikeln talar väl sitt tydliga språk om hur intelligensbefriad snubben i fråga är. Som folk redan nämnt är han alltså med i 2 st grupper MOT Sverigedemokraterna, sålänge han inte blev medlem i dessa efter incidenten ökar ju oddsen för att han ska veta vem Erik var.

Är så jävla trött på utlänningar som beter sig som apor. Vi hade 2 invandrare på min gymnasieskola, en väldigt liten skola med ca 40-50 elever. Dem 2 jag hamnade i slagsmål med var dessa 2, jag har en bra relation till dem idag och innan incidenterna också. Problemet med många är att dem beter sig som djur, den ena och jag skojbråkar och han välter omkull mig så jag slår i höften väldigt illa och jag svarar med att daska en bok i hans huvud, fortfarande på skojbråksnivån. Men självklart ska han spåra ur. Den andra snubben skulle envisas med att klämma och slåss vilket jag tröttnade på och bad han lägga ner. Det hade han lite för svårt att ta fast han märkte att jag menade allvar, och ska flabba och hålla på ännu mer vilket till slut resulterar i handgemäng.

Mycket svammel nu, men jag har för många erfarenhter av invandrares psyke för att låta bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in