2011-09-12, 15:19
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nej, det är som sagt inte helt klart, eftersom det ju istället kan vara vakten som har failat.

Jag tänker inte säga emot det senare, för det kan vara så. I så fall har båda failat, båda två i jobbet.

Men poängen är att om man (riksdagsman, SD-representant, utsatt för granskning, påpassad och med ett (säkert helt ogrundat) rykte om sig att vara litet busig) står kvar i 10 minuter och tjatar, när man fattat att man inte är välkommen...

...så visar man så dåligt omdöme att man därför skall ha smisk. Det får han nog av JÅ, skall du se.

Citera
2011-09-12, 15:22
Medlem
Ignatius Is avatar
Narkotikapåverkad?

http://damon.se/wp-content/uploads/2010/09/erik-almqvist.jpg

Ärligt talat.
Citera
2011-09-12, 15:22
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Erik Almqvist uppges ha varit full och dum och blivit utslängd av vakter förut, från McDonalds.
Detta är samma gamla historia från Kungsgatan.
Polisen grep i alla fall hans antagonist, som själv sade sig ha "druckit vodka".
Citera
2011-09-12, 15:29
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
står kvar i 10 minuter och tjatar, när man fattat att man inte är välkommen...
Att Almqvist har tjatat konstant i 10 minuter, är alltså fortfarande inte belagt.
Dessutom säger han att han faktiskt varit välkommen, genom ett löfte från vakten i den första entrén.

Som sagt, vänta gärna med omdömen.
Citera
2011-09-12, 15:37
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Detta är samma gamla historia från Kungsgatan.
Polisen grep i alla fall hans antagonist, som själv sade sig ha "druckit vodka".

Samma gamla historia (Hela 12 månader gammal) med samma gamla våldsverkare
Citera
2011-09-12, 15:43
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Samma gamla historia (Hela 12 månader gammal) med samma gamla våldsverkare

Till Almqvists försvar skall dock sägas att han inte var riksdagsledamot då det inträffade. Naturligtvis ett skitbeteende, men han hade inget officiellt förtroendeämbete och bör därmed bedömas lindrigare.

Däremot så visar det ju på ett mönster som helt klart är tills hans nackdel i ljuset av den senaste incidenten.
Citera
2011-09-12, 15:50
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Min bedömning bygger på det som kan beläggas: EA har varit i gurgel med en vakt, SÄK får ingripa för att skydda karln, (dvs avbryta gurglet med vakten) och sedan har EA förts till polisstationen, av ordningspolisen. Där har han fått lämna urinprov, och senare släppts.

Med detta som grund påstår jag att en riksdagsman (sant/falskt?) har varit på lokal (sant/falskt?), härjat så mycket att vakterna brytt sig (sant/falskt?), härjandet har medfört att personskyddet fått gripa in (sant/falskt), och slutligen har EA fått åka med polisen till stationen och lämna urinprov (sant/falskt?).

Om detta har jag, som skattebetalare, en åsikt: Så där får man inte hålla på om man är anställd av svenska folket, drar personskydd och har (en 351/del) av makten och myndigheten att stifta lagar och bestämma om Sverige skall gå i krig.

Sedan har ju diskussion lyft fram ett antal sidospår. Gatustrider mellan huligandemonstranter och det här med journalisten, den försvunna väskan och att EA inte kunde bevisas vara delaktig i det på något sätt kände jag inte till, men det bygger inte upp mer förtroende för personen i fråga.

Helt klart har EA har failat, helt klart att SD vill tona ner det här, det är klart som korvspad att JÅ och resten av partitoppen inte kan vara nöjda med detta, hur sant eller osant det än kommer att visa sig vara. Vad tror du själv?
Dina första tre rader är fakta.

Resten är rena spekulationer från din sida. Visst, du kan ha rätt. Men du kan lika gärna ha fel.

Jag kan också spekulera och då tror jag så här: Ingen av de inblandade är nån Einstein eller fredsmäklare, och båda tillhör grupper som inte har det bästa rykte. Jag gissar att båda har hanterat det här oskickligt.

Halv-OT:

Sen din åsikt som skattebetalare: Jag kan hålla med om att det är otillfredsställande om det nu skulle visa sig att en folkvald är orsak till krogbråk. Jag gillar det inte. Men som vårt politiska system ser ut så kan vem f-n som helst som är svensk medborgare bli vald till riksdagsman och dom har rätt att bete sig ungefär hur svinaktigt som helst.

Har för mig att riksdagsledamot är en av de yrkeskategorier som har högst procentandel medlemmar som är dömda för något brott. Skattebrott, misshandel med mera. Så om nu EA har ställt till något är han dessvärre i gott sällskap. Jag gillar inte det heller.
Citera
2011-09-12, 15:51
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Att Almqvist har tjatat konstant i 10 minuter, är alltså fortfarande inte belagt.
Dessutom säger han att han faktiskt varit välkommen, genom ett löfte från vakten i den första entrén.

Som sagt, vänta gärna med omdömen.

Erik Almkvist uppger själv att det tog honom 10 minuter för honom att begripa att han definitivt inte var välkommen. Den normala snittiden för att uppfatta detta enkla budskap ligger på 8 sekunder. Dessutom uppger Erik Almkvist själv att vakten behövda vara fysiskt tydlig för att Erik Almkvist skulle begripa att han inte var välkommen. För säkerhets skull fick Säpo ingripa och polisen tillkallas så att Erik Almkvist verkligen skulle förstå att han inte var välkommen.
Vid det här laget torde även den dokumenterade lögnaren och våldsverkaren, Erik Almkvist, begripa att han inte är välkommen. Eller är han så dum att han försöker på nytt redan i kväll?

Jag skojar så klart en smula, men vanligt sansat folk utan kemiska droger i kroppen fattar vinken när man inte är välkommen. Tio minuter är ibland väldigt lång tid.
Citera
2011-09-12, 15:55
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Försöker du göra troligt att EA har utsatts för övergrepp genom att påstå att nyktra människor kan bli påhoppade av ordningsvakter, på stan? I så fall är den bevisningen inte så stark.

Annars är väl problemet de som alltid tror att allt som går dem emot är oförrätter?
Det fetade: Jodå, det förekommer tyvärr titt som tätt. Jag känner en medelålders, fridsam civilingenjör som blev brutalt utkastad från ett ställe, inte långt från Stureplan, vid 22-tiden en vardagkväll. Han var spik nykter liksom de vänner han var där med och inte uppkäftig. Vakten kastade honom bokstavligen i rännstenen så kläder gick sönder och han fick ordentligt med skrubbsår.

Hans brott: Han ställde sitt glas med lättöl på ett ställe där vakten inte tyckte att man skulle ställa glas. Han opponerade sig inte när vakten påpekade det. Men vakten tyckte inte att han var tillräckligt snabb.

Jag tror de flesta som varit ute i Stockholm kan berätta liknande historier.
Citera
2011-09-12, 16:07
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Försöker du göra troligt att EA har utsatts för övergrepp genom att påstå att nyktra människor kan bli påhoppade av ordningsvakter, på stan? I så fall är den bevisningen inte så stark.

Annars är väl problemet de som alltid tror att allt som går dem emot är oförrätter?

Jag försöker bara påstå, att i detta nya Snea Rike, så är det tydligen kutym att särbehandla människor efter politisk åsikt, och att detta skall ovedertaget accepteras och inte ifrågasättas.
Detta görs dessutom av hycklare som säger sig förespråka demokrati, "vi gillar olika" och övriga förespråkare för allas lika rätt.. vilket gör det än mer ironiskt,,

händer det muhammed = hatbrott
händer det EA = ..ja så kan det gå.. ta inte på er offer rollen nu.. skyll er själva.. haha!

Vi gillar olika=fast inte dom som inte tycker som vi?
Citera
2011-09-12, 16:57
Medlem
johnjohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
Jag försöker bara påstå, att i detta nya Snea Rike, så är det tydligen kutym att särbehandla människor efter politisk åsikt, och att detta skall ovedertaget accepteras och inte ifrågasättas.
Detta görs dessutom av hycklare som säger sig förespråka demokrati, "vi gillar olika" och övriga förespråkare för allas lika rätt.. vilket gör det än mer ironiskt,,

händer det muhammed = hatbrott
händer det EA = ..ja så kan det gå.. ta inte på er offer rollen nu.. skyll er själva.. haha!

Vi gillar olika=fast inte dom som inte tycker som vi?
Om du misstänks för ett brott så skiter jag personligen i hur du ser ut eller vilken politisk övertygelse du har MEN som sagts tidigare nu handlar det om en förtroendevald politiker i vår riksdag och då får man faktiskt tänka efter ett par gånger innan man super till och klantar till det. Både sossar och moderater har gjort samma misstag förr men det ursäktar inte EA:s beteende. Om han inte fattade den verbala vinken som tydligen upprepades i 10 minuter då får han nog skylla sig själv helt enkelt.
Citera
2011-09-12, 17:23
Medlem
blowns avatar
Citat:
Erik Almkvist uppger själv att det tog honom 10 minuter för honom att begripa att han definitivt inte var välkommen. Den normala snittiden för att uppfatta detta enkla budskap ligger på 8 sekunder. Dessutom uppger Erik Almkvist själv att vakten behövda vara fysiskt tydlig för att Erik Almkvist skulle begripa att han inte var välkommen. För säkerhets skull fick Säpo ingripa och polisen tillkallas så att Erik Almkvist verkligen skulle förstå att han inte var välkommen.
Vid det här laget torde även den dokumenterade lögnaren och våldsverkaren, Erik Almkvist, begripa att han inte är välkommen. Eller är han så dum att han försöker på nytt redan i kväll?

Jag skojar så klart en smula, men vanligt sansat folk utan kemiska droger i kroppen fattar vinken när man inte är välkommen. Tio minuter är ibland väldigt lång tid.

Jag tar absolut ingen sida i detta, och lägger inget värde i varken vakten eller Almkvist som person, men kan det inte vara så att han i 10 minuter ville veta varför han inte var välkommen? Att han inte var välkommen stod säkert klart efter de genomsnittliga 8 sekunderna, eller motsvarande

Självklart är det av intresse för en sverigedemokrat att få höra en uttalad diskriminering inför två SÄPO-killar. Offertröjan åker på, DO-anmälan sker och så framstår man återigen som en stackars missförstådd politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in