Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Min bedömning bygger på det som kan beläggas: EA har varit i gurgel med en vakt, SÄK får ingripa för att skydda karln, (dvs avbryta gurglet med vakten) och sedan har EA förts till polisstationen, av ordningspolisen. Där har han fått lämna urinprov, och senare släppts.
Med detta som grund påstår jag att en riksdagsman (sant/falskt?) har varit på lokal (sant/falskt?), härjat så mycket att vakterna brytt sig (sant/falskt?), härjandet har medfört att personskyddet fått gripa in (sant/falskt), och slutligen har EA fått åka med polisen till stationen och lämna urinprov (sant/falskt?).
Om detta har jag, som skattebetalare, en åsikt: Så där får man inte hålla på om man är anställd av svenska folket, drar personskydd och har (en 351/del) av makten och myndigheten att stifta lagar och bestämma om Sverige skall gå i krig.
Sedan har ju diskussion lyft fram ett antal sidospår. Gatustrider mellan huligandemonstranter och det här med journalisten, den försvunna väskan och att EA inte kunde bevisas vara delaktig i det på något sätt kände jag inte till, men det bygger inte upp mer förtroende för personen i fråga.
Helt klart har EA har failat, helt klart att SD vill tona ner det här, det är klart som korvspad att JÅ och resten av partitoppen inte kan vara nöjda med detta, hur sant eller osant det än kommer att visa sig vara. Vad tror du själv?
Dina första tre rader är fakta.
Resten är rena spekulationer från din sida. Visst, du kan ha rätt. Men du kan lika gärna ha fel.
Jag kan också spekulera och då tror jag så här: Ingen av de inblandade är nån Einstein eller fredsmäklare, och båda tillhör grupper som inte har det bästa rykte. Jag gissar att båda har hanterat det här oskickligt.
Halv-OT:
Sen din åsikt som skattebetalare: Jag kan hålla med om att det är otillfredsställande om det nu skulle visa sig att en folkvald är orsak till krogbråk. Jag gillar det inte. Men som vårt politiska system ser ut så kan vem f-n som helst som är svensk medborgare bli vald till riksdagsman och dom har rätt att bete sig ungefär hur svinaktigt som helst.
Har för mig att riksdagsledamot är en av de yrkeskategorier som har högst procentandel medlemmar som är dömda för något brott. Skattebrott, misshandel med mera. Så om nu EA har ställt till något är han dessvärre i gott sällskap. Jag gillar inte det heller.