2011-09-05, 19:20
  #937
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag tycker det är tragiskt hur en riksdagsman går ut och bedyrar att han är oskyldig utan ett spår av eftertanke. Självklart är inte allt påhittat även om jag delar åsikten om att att hela historien är överdriven.

EA har satt sig i en omöjlig situation och bör givetvis avgå med omdelbar verkan och det även om han frikänns i en eventuell rättegång.

Rent juridisk sätt så tror jag han är helkörd även om påföljden är av lindrigare art.
Intressant. Får jag fråga fröken feminst, om du ansåg detsamma när SSU ordförande Anna "crazy horse" Sjödin, slogs och dessutom kallade en dörrslusk för svartskalle..? Faktum var att det debaclet var en otroligt större skandal än det som diskuteras här....
Citera
2011-09-05, 19:40
  #938
Medlem
Har läst 11 sidor nu men det har fortfarande inte kommit fram vilket ställe detta skedde på. Vilket var det? Tack för svar.
Citera
2011-09-05, 19:42
  #939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbroker
Men snälla. Plockas du in för en pissning är du gripen. Det är sanningen. Inget annat.
En OV:s påstående om narkotikabruk räcker inte för ansvarigt polisbefäl, denne måste fatta beslut på egna iakttagelser. Som ska dokumenteras.

NEJ man grips inte för ringa narkotikabrott medtas för kroppsbesiktning heter det
Citera
2011-09-05, 19:45
  #940
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
"Vakternas motivering framkommer i anmälan: Jag ska ha varit rejält narkotikapåverkad och, tillsammans med min flickvän, utdelat ett flertal knytnävsslag i vakternas ansikten samt sparkat ned dem skrikandes och hotandes. Allt detta har enligt vakterna skett inför två polismän i tjänst som passivt tittat på utan att på något vis anmäla, eller ingripa mot, den påstådda misshandeln"

Nämner vakterna alltså dessa två polismän (säpo)? Det är något som inte stämmer här. Om vakterna ljuger så är det fullkomligt idiotiskt av dem att hänvisa till poliserna som såg alltihop. Om vakterna inte kände till poliserna, vilka två personer trodde de avstyrde deras försök att "dra in mig till ett bakre rum"?

Nej, så ska man inte tolka texten.
"Allt detta har ....etc" är Eriks betraktelse. Vakterna har inte fattat att säpo stod bakom.
Citera
2011-09-05, 19:47
  #941
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fritz
Har läst 11 sidor nu men det har fortfarande inte kommit fram vilket ställe detta skedde på. Vilket var det? Tack för svar.
Sturecompaniet. Känt från en dödlig skottlossning 1995.
Citera
2011-09-05, 19:49
  #942
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fritz
Har läst 11 sidor nu men det har fortfarande inte kommit fram vilket ställe detta skedde på. Vilket var det? Tack för svar.
Sturecompagniet och ingången till deras VIP-avdelning "V".
http://www.sturecompagniet.se/v-1.aspx
Citera
2011-09-05, 19:53
  #943
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej, så ska man inte tolka texten.
"Allt detta har ....etc" är Eriks betraktelse. Vakterna har inte fattat att säpo stod bakom.

Ja, och då återstår min fråga:
"Om vakterna inte kände till poliserna, vilka två personer trodde de avstyrde deras försök att "dra in mig till ett bakre rum"?"

Två civilklädda personer ingriper alltså med våld ( milt våld troligen, men ändå handgripligen) och hindrar de två vakterna från att släpa Erik till tortyrkammaren. Det är ett underligt beteende från vakternas sida att bara acceptera detta utan frågor eller att låta konflikten eskalera och kalla på förstärkning.
Citera
2011-09-05, 19:56
  #944
Medlem
Vintergrisens avatar
Får nog säga att jag tror mer på Almqvists version av det inträffade än dörrvakternas. SÄPO var ju på plats och såg vad som hände och jag tror inte att Almqvist skulle uttala sig på samma självsäkra sätt om det fanns någon sanning i vakternas berättelse. Alla inblandade bör ju vara fullt medvetna om att sanningen kommer att komma fram och att ett vittnesmål från anställda på SÄPO väger tungt så hade det legat något i vakternas version tror jag att Almqvist snarare hade försökt släta över än blåneka till allt han anklagats för. Hur som helst så känner jag inte Almqvist så det är väl även möjligt att han bara panikljuger, men det känns trots allt som att han, jämfört med vakterna, har mer att förlora på att dra till med en ren lögn.

Hur som helst, är det någon som vågar sig på en gissning om hur lång tid det kan tänkas ta innan vi får ta del av vad de anställda på SÄPO sagt om saken?
Citera
2011-09-05, 19:59
  #945
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ja, och då återstår min fråga:
"Om vakterna inte kände till poliserna, vilka två personer trodde de avstyrde deras försök att "dra in mig till ett bakre rum"?"

Två civilklädda personer ingriper alltså med våld ( milt våld troligen, men ändå handgripligen) och hindrar de två vakterna från att släpa Erik till tortyrkammaren. Det är ett underligt beteende från vakternas sida att bara acceptera detta utan frågor eller att låta konflikten eskalera och kalla på förstärkning.

Det är väl inte helt omöjligt att de identifierade sig som säkerhetspoliser när det hettade till?
Citera
2011-09-05, 20:01
  #946
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ja, och då återstår min fråga:
"Om vakterna inte kände till poliserna, vilka två personer trodde de avstyrde deras försök att "dra in mig till ett bakre rum"?"

Två civilklädda personer ingriper alltså med våld ( milt våld troligen, men ändå handgripligen) och hindrar de två vakterna från att släpa Erik till tortyrkammaren. Det är ett underligt beteende från vakternas sida att bara acceptera detta utan frågor eller att låta konflikten eskalera och kalla på förstärkning.
När Säpokillarna ingriper meddelar de säkert att de är poliser.
Vakternas anmälan är antagligen precis så skruvat ologisk och lögnaktig som det verkar. Men anmälan är väl antagligen en sista desperat chansning att få till ett läge där ord står mot ord. Vaktsluskarna vet att de är körda i samma sekund som Säpo presenterar sig.
Citera
2011-09-05, 20:04
  #947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Får nog säga att jag tror mer på Almqvists version av det inträffade än dörrvakternas. SÄPO var ju på plats och såg vad som hände och jag tror inte att Almqvist skulle uttala sig på samma självsäkra sätt om det fanns någon sanning i vakternas berättelse. Alla inblandade bör ju vara fullt medvetna om att sanningen kommer att komma fram och att ett vittnesmål från anställda på SÄPO väger tungt så hade det legat något i vakternas version tror jag att Almqvist snarare hade försökt släta över än blåneka till allt han anklagats för. Hur som helst så känner jag inte Almqvist så det är väl även möjligt att han bara panikljuger, men det känns trots allt som att han, jämfört med vakterna, har mer att förlora på att dra till med en ren lögn.

Hur som helst, är det någon som vågar sig på en gissning om hur lång tid det kan tänkas ta innan vi får ta del av vad de anställda på SÄPO sagt om saken?

Kolla på politisktinkorrekt där de skriver om detta. De två dörrvakterna hata SD
Citera
2011-09-05, 20:04
  #948
Medlem
PrimusPiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Sicken liten jävel!

aftonbladet har den bara på löpsedeln än så länge, nån som vet vem?

http://wwwc.aftonbladet.se/special/ettan/ettan_vnav.jpg?2011846b4


I detta fall är det för engånsskull så att vi alla kan luta oss tillbaks och vänta på facit, vanligtvis är det i dessa fall så att ord står mot ord. Men, denna gång finns det två nyktra SÄPO snubbar som sett allt och ni kan lite på att de och deras chefer kommer att följa regelboken till punkt och pricka. När det redan varit på framsidan i dagspressen och det är en riksdagsman råder inga tvivel, vi kommer att få höra precis hur det gick till. Om EA är skyldig, då e han så dj_vla rökt att han kommer åka ut med buller och bång. Om EA är oskyldig, då kommer SD att försöka ytnyttja det till max, vi andra kan lungt luta oss tillbaks och vänta, facit kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in