Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Jag har jobbat där rätt mycket. På sture har man sjukt sjukt mycket att göra i entren. speciellt tiderna när folket kommer 23-01. Efter det är det lugnare. Jag har jobbat kanske på ett 50 tal krogar i stockholm och kan säga att sture är ett av de otrevligaste och sämsta ställerna att jobba på. Grymt dryga klubbvärdar och chefer och fruktansvärt dåliga kollegor. I princip alla pass jag gjort där har jag vart själv etnisk svensk i vaktstyrkan och känt mig sjukt utanför då en del av de andra vakterna pratar på sina hemspråk. Arbetsbelastningen och arbetsmiljön är helt oacceptabel då rökare trycker på bakifrån och folk som vill in framifrån.
När det gäller vip rums entren så har jag inte haft den positionen då jag är mer av en frontvakt som jobbat sista 10 åren i entre vid repen. Dock verkar det som dom gånger jag jobbat så har nya vakter haft den positionen. Med nya menar jag låg tjänstgöringstid och fysisk ålder. Med andra ord en skit position som många inte vill ha och ett måste innan man får mer betrodda uppgifter.
I fallet vakten hart jag träffat båda personerna fysiskt och kan inte direkt ta ställning då jag faktist gillar båda. Därför har jag hållt mig utanför tråden trots jag kunnat bidraga med mycket om "vakterna på sture".
Vakten i fråga är trots alla bajs alla skrivit en rätt trevlig filur. Han tillhör klart bland de lugnaste och mognaste av vakterna som jobbar där regelbundet. Personligen uppskattar jag inte hur han blivit uthängd då jag vet han inte jobbar i vip entren. Det måste va en annan vakt som nekat och sen har han kommit dit när vakten ropat på radio på hjälp.
Att ha 3000-4000 på gästlistan är inget ovanligt där och om man räknar på 10 vakter så förstår alla att vakterna har otroligt mycket att göra och kan endast lägga ett par sekunder per gäst. Kanske låter märkligt men jag tänker inte konkret skriva vad man gör men alla som läser detta kan nog förstå det händer en del när man har massor av folk på liten yta som dricker massor innan dom kommer till krogen och på krogen.
När det gäller vip rums entren så har jag inte haft den positionen då jag är mer av en frontvakt som jobbat sista 10 åren i entre vid repen. Dock verkar det som dom gånger jag jobbat så har nya vakter haft den positionen. Med nya menar jag låg tjänstgöringstid och fysisk ålder. Med andra ord en skit position som många inte vill ha och ett måste innan man får mer betrodda uppgifter.
I fallet vakten hart jag träffat båda personerna fysiskt och kan inte direkt ta ställning då jag faktist gillar båda. Därför har jag hållt mig utanför tråden trots jag kunnat bidraga med mycket om "vakterna på sture".
Vakten i fråga är trots alla bajs alla skrivit en rätt trevlig filur. Han tillhör klart bland de lugnaste och mognaste av vakterna som jobbar där regelbundet. Personligen uppskattar jag inte hur han blivit uthängd då jag vet han inte jobbar i vip entren. Det måste va en annan vakt som nekat och sen har han kommit dit när vakten ropat på radio på hjälp.
Att ha 3000-4000 på gästlistan är inget ovanligt där och om man räknar på 10 vakter så förstår alla att vakterna har otroligt mycket att göra och kan endast lägga ett par sekunder per gäst. Kanske låter märkligt men jag tänker inte konkret skriva vad man gör men alla som läser detta kan nog förstå det händer en del när man har massor av folk på liten yta som dricker massor innan dom kommer till krogen och på krogen.
Tack för ett sansat och bra inlägg i den här tråden som faktiskt har relevans... istället för alla som skriver "Jag tror att.." och en fullständigt ointressant utläggning om vad nån mupp i skogen tror har hänt..
Bra att du känner vakten (Armo?), och kan intyga att han är en av dom bättre, vi vet ju inte ännu vad som har hänt exakt, bråkade EA med Armo eller någon annan först?
Min teori är att EA blir nekad via någon EV som står inne på stället, EV ryker på EA och OV ser bara en kollega i snabb brottningsmatch med EA, men klart är att EA har blivit ofördelaktigt fördelad p.g.a sin åsikt och politiska verksamhet, och sådant babianbeteende undanbeder vi oss i det här landet tycker jag.
Sedan till det här med 20 min... bra att du kan bekräfta min frågeställning om att 20 min låter helt otroligt, samtidigt som man skall hantera en full gästlista, jag vet hur det är att ha ca 600 på gästlista, och det är inte det lättaste.. skall man sedan stå och tjafsa med en person som inte står på listan så brukar det bli ett ganska abrupt "Tyvärr, du är inte med på listan, kan inget göra då. Tack och godnatt". 20 min låter i mina öron helt fel!