2011-09-12, 11:48
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Jag har jobbat där rätt mycket. På sture har man sjukt sjukt mycket att göra i entren. speciellt tiderna när folket kommer 23-01. Efter det är det lugnare. Jag har jobbat kanske på ett 50 tal krogar i stockholm och kan säga att sture är ett av de otrevligaste och sämsta ställerna att jobba på. Grymt dryga klubbvärdar och chefer och fruktansvärt dåliga kollegor. I princip alla pass jag gjort där har jag vart själv etnisk svensk i vaktstyrkan och känt mig sjukt utanför då en del av de andra vakterna pratar på sina hemspråk. Arbetsbelastningen och arbetsmiljön är helt oacceptabel då rökare trycker på bakifrån och folk som vill in framifrån.

När det gäller vip rums entren så har jag inte haft den positionen då jag är mer av en frontvakt som jobbat sista 10 åren i entre vid repen. Dock verkar det som dom gånger jag jobbat så har nya vakter haft den positionen. Med nya menar jag låg tjänstgöringstid och fysisk ålder. Med andra ord en skit position som många inte vill ha och ett måste innan man får mer betrodda uppgifter.

I fallet vakten hart jag träffat båda personerna fysiskt och kan inte direkt ta ställning då jag faktist gillar båda. Därför har jag hållt mig utanför tråden trots jag kunnat bidraga med mycket om "vakterna på sture".

Vakten i fråga är trots alla bajs alla skrivit en rätt trevlig filur. Han tillhör klart bland de lugnaste och mognaste av vakterna som jobbar där regelbundet. Personligen uppskattar jag inte hur han blivit uthängd då jag vet han inte jobbar i vip entren. Det måste va en annan vakt som nekat och sen har han kommit dit när vakten ropat på radio på hjälp.

Att ha 3000-4000 på gästlistan är inget ovanligt där och om man räknar på 10 vakter så förstår alla att vakterna har otroligt mycket att göra och kan endast lägga ett par sekunder per gäst. Kanske låter märkligt men jag tänker inte konkret skriva vad man gör men alla som läser detta kan nog förstå det händer en del när man har massor av folk på liten yta som dricker massor innan dom kommer till krogen och på krogen.

Tack för ett sansat och bra inlägg i den här tråden som faktiskt har relevans... istället för alla som skriver "Jag tror att.." och en fullständigt ointressant utläggning om vad nån mupp i skogen tror har hänt..
Bra att du känner vakten (Armo?), och kan intyga att han är en av dom bättre, vi vet ju inte ännu vad som har hänt exakt, bråkade EA med Armo eller någon annan först?

Min teori är att EA blir nekad via någon EV som står inne på stället, EV ryker på EA och OV ser bara en kollega i snabb brottningsmatch med EA, men klart är att EA har blivit ofördelaktigt fördelad p.g.a sin åsikt och politiska verksamhet, och sådant babianbeteende undanbeder vi oss i det här landet tycker jag.

Sedan till det här med 20 min... bra att du kan bekräfta min frågeställning om att 20 min låter helt otroligt, samtidigt som man skall hantera en full gästlista, jag vet hur det är att ha ca 600 på gästlista, och det är inte det lättaste.. skall man sedan stå och tjafsa med en person som inte står på listan så brukar det bli ett ganska abrupt "Tyvärr, du är inte med på listan, kan inget göra då. Tack och godnatt". 20 min låter i mina öron helt fel!
Citera
2011-09-12, 11:55
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning
Välkommen till flashback och grattis till ditt första inlägg. Som alla vet har dörrvakter en IQ på ca:70 och är knappt skrivkunniga. Du låter mer som en advokat än ett steroidmonster.
Ganska uppenbart att detta är ett försök till ryktesspridning och damage control från Stureplansgruppen.
Nice try
´
Åh tack.. hade jag ett iq på hela 70!! wow.. vad generös du är. och knappt skrivkunnig, ja det måste ju vara någon annan som skriver åt mig då.. vem det nu kan vara..
Citera
2011-09-12, 12:01
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molkom
Ja, jag vet att jag kan bli outad ja.
Jag skrev också min agenda, att jag tycker det är för mycket idioter som kastar skit på en mycket bra kollega.
Att jag nämnde "rummet" var inte en kommentar till dig, det har bara nämnts i massor med andra inlägg. Ledsen om jag klippte in det i kommentaren till dig.
Jag tillhör inte Stureplansgruppen, jag är en OV som jobbar för lite olika bevakningsföretag, ofta på sture, men inte enbart.
För den som vill ta en nykter diskussion, är som sagt välkommen. Är inte ute efter att kasta skit på EA heller, skiter i honom och hans politiska agenda.
Däremot less på all skit som kastas på oss OV's för att "ni" ska kunna vara ute och ha roligt på kvällarna.
Det skulle vara intressant med en kväll på stureplan eller medis utan ordningsvakter, undrar hur många som suttit och lipat över människor som inte kan bete sig på fyllan och att ingen kommit och hjälpt er.
Men just fan, vi är ju bara där för o djävlas med er, slå och misshandla och kränka er utan anledning. Är vi inte rasister är vi SD-hatare.

Sant.. skulle vara sjukt roligt att stå ute som OV en kväll utan att lyfta ett finger.. bara låta "de som vill ha roligt och dansa och dricka" sköta sig själva.. oj vad skit som skulle hända då.. kanske inte så bra för den som äger krogen eftersom han troligtvis skulle få sitt etablissemang sönderslaget..
Citera
2011-09-12, 12:03
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
men klart är att EA har blivit ofördelaktigt fördelad p.g.a sin åsikt och politiska verksamhet, och sådant babianbeteende undanbeder vi oss i det här landet tycker jag

Hur kan du veta att det är "klart" ?
Citera
2011-09-12, 12:09
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
istället för alla som skriver "Jag tror att.." och en fullständigt ointressant utläggning om vad nån mupp i skogen tror har hänt..

Min teori är att
Citera
2011-09-12, 12:18
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81

eehh.. got your point.. mitt inlägg handlade snarare om att den jag citerade hade insyn.. thats it.. att jag är en mupp.. ja iofs.
Citera
2011-09-12, 12:20
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Efter vittnesuppgifter.. ?
Citera
2011-09-12, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det hånar ju med din pantade retorik de riktiga personrånsoffren för diverse invandrargäng. Självklart riskerar man alltid att avslöjas om man infiltrerar någon grupp.

Men vad har det med saken att göra? Om de ansåg att journalisten gjorde något olagligt skulle de kontaktat vakterna ombord på fartyget. Deras agerande är för det första ett rättsövergrepp genom att dem leker Gestapo för det andra tar dem journalistens väska under hot dvs personrån.

Allvarligt talat "Fnysington" ditt inlägg är ett hån mot dig själv. Skäms du inte?
Citera
2011-09-12, 12:54
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Efter vittnesuppgifter.. ?

Känner du till några vittnesuppgifter? Såvitt jag kan förstå handlar det om att någon FB-medlem påstår sig ha sett saken. Det låter så osannolikt att jag väljer att inte tro på det innan det bekräftas av något annat i samma riktning.

Skälet till att jag är reserverad beror på att SD-personer har drabbats av korrleationshysteri - de finner enbart en förklaring till allt ont som drabbar dem, och det är SD-tillhörigheten. Det är mycket lättare att tänka sig en vanlig tjatputte i full frihet, och som inte vill lämna stället på anmaning.

Ribban för folkvett skall ju inte vare sig höjas eller sänkas för (eller emot) SD-personer.
Citera
2011-09-12, 13:04
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Tja, han kan väl belägga detta lika mycket som du kan belägga dina egna påståenden:
Citat:
Problemet är att de behöver beskydda honom när han inte kan hantera att han inte blir insläppt och står och tjatar i tio minuter.
Almqvist säger att han väntade i 10 minuter, och därefter frågade varför han inte blev insläppt. Och om det nu var vakten som angrep honom så är det ju inte Almqvist som inte har "kunnat hantera" situationen.
Citat:
Men två saker går att förutspå:

SÄK kommer att tala allvar med JÅ och tala om att man bara kan ge personskydd åt folk som håller sig nyktra på stan och inte muckar gräl med krogpersonal för minsta lilla.
Jaså det kommer de?

Varför inte vänta med kommentarer tills vi har fått se facit?
Senast redigerad av FritzDaCat 2011-09-12 kl. 13:06.
Citera
2011-09-12, 13:12
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Känner du till några vittnesuppgifter? Såvitt jag kan förstå handlar det om att någon FB-medlem påstår sig ha sett saken. Det låter så osannolikt att jag väljer att inte tro på det innan det bekräftas av något annat i samma riktning.

Skälet till att jag är reserverad beror på att SD-personer har drabbats av korrleationshysteri - de finner enbart en förklaring till allt ont som drabbar dem, och det är SD-tillhörigheten. Det är mycket lättare att tänka sig en vanlig tjatputte i full frihet, och som inte vill lämna stället på anmaning.

Ribban för folkvett skall ju inte vare sig höjas eller sänkas för (eller emot) SD-personer.

*suck* ja för att bli trodd här på FB så måste man väl DNA testas och ligga till allmän åskådan på valfritt torg så ni belackare kan klämma och känna och avgöra om det verkligen är en människa bakom, och även då kommer väl det vanliga köret med att det är ett troll eller att vitnessuppgifterna inte är trovärdiga..

Jag skulle vilja starta en debatt (en helt annan tråd iofs.) och fråga exakt VAD måste man göra för att bli trodd? finns det inga kriterier att uppfylla? för så fort någon säger sig ha bevittnat, hört, eller på annat vis försöker bevisa eller belysa händelser så dyker det upp allt fler som gapar "FAKE AND GAAAYY"..

Och vad gäller SD och den sk offer rollen så har jag redan tidigare skrivit att du skulle nog gråta värre än en alkoholskadad Kicki Danielsson om detsamma drabbade dig, men tydligen är det skillnad på "folk" och folk!
Citera
2011-09-12, 13:20
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Tja, han kan väl belägga detta lika mycket som du kan belägga dina egna påståenden:

Almqvist säger att han väntade i 10 minuter, och därefter frågade varför han inte blev insläppt. Och om det nu var vakten som angrep honom så är det ju inte Almqvist som inte har "kunnat hantera" situationen.

Jaså det kommer han?

Varför inte vänta med kommentarer tills vi har fått se facit?

Du funderar alltså inte det minsta på varför EA ansåg det vitalt att ha en polerad historia framme samma morgon, och du värderar EA:s utsaga som den korrekta beskrivningen av vad som hänt?

Hans historia har ett par små halvsanningar, vilket alla kan se, dels om tillträdet till den inre klubben, dels om polisingripandet. Men det han gjort är sakligt sett en skitsak, och har hänt många "vanliga människor" som inte därför fördömts för evigt.

När det gäller JÅ:s samtal med EA, så lär det redan förevarit. Det är ju fullständigt stolligt att springa på lokal och bete sig om man vill vara en seriös person som tas på allvar i riksdagen. DESSUTOM kommer SÄK att kräva av EA att han håller sig i skinnet då han är ute och rör sig, för SÄK kan inte skydda honom annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in