2011-09-05, 12:53
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fireheadswe
Har sprungit på de flesta krogar runt stureplan.

Har aldrig haft problem med vakter, tvärtom, de uppträder med respekt och ser alltid till att folk sköter sig. Annars ryker deras tillstånd. Det handlar om pengar. Dåligt rykte är inte bra för affärerna.
De flesta vakter är stenhårda för att de måste. De är klart de "går in i rollen" som hårda, men de måste det ju vara.

Det är så många unga grabbar med självförtroende större än Gud som vill in, alla kommer inte in, en del vill glida förbi kön, sticka till en 500-ing, de försöker vara "kändisar" osv...
Onyktra, höga på amfetamin och kokain försöker de ta sig in.

Sånt pack är jag glad att slippa när jag går ut. Jag är glad för att vakterna slänger ut dräggen. Jag är helt övertygad om att den Gode Erik var lite för förfriskad och ville "glida in och stila lite" för tjejen...

"hey... här kommer jag... kolla nu hur jag glider in"
- "Jag ska till Vip-rummet"

Sen blir det stopp. Pang boom. Stopp.
Han står inte på Gästlistan. Då tar hans ego över.
Här börjar det.
Egot talar och han börjar tjafsa.
Tjafsar du så spelar det ingen roll vem du är. Jag har sett större kändisar är Erik bli utkastad från krogen. Han är en fjant om man jämför.

Han åkte ut för att han stod i 10-20 minuter och vägrade gå.
Han var inte välkommen. Vem tror han att han är om han står kvar och tjafsar.
För fan... skicka ett sms till polarna.
- "jag kommer inte in, åker hem och skriver lite motioner för sveriges väl - ses i morgon"
Men icke.
Egot ska in. Tjafsandet blir större och större och sen kommer det:
"Ser ni inte vem jag är"- logiken.

Han kör offerrollen. "jag kommer inte in för att jag är SD - Alla är rasister och hela samhället är emot oss"

Nej, min gode Erik. Alla är inte emot dig, du beter dig som ett praktarsle och kräver att du ska in, när du inte ens står på Vip-listan.

Men det är som med alla SDare som gapar och skränkar och skitar ner. Stora i orden, stora egon, stora hårda ord om PK, batikhäxor, Mona Muslim, invandrardrägg, media, politiker.
Folk börjar tröttna.
Det var en bra strategi att vara brutal i orden och i sin retorik... .men nu orkar vi inte längre.

Hade ni skött era kort bättre hade ni kanske blivit tagna på allvar.
Men nu gör ni bort er och sen när man inte orkar lyssna längre så kommer det:
- "Ingen vågar ta debatten"
- Jo, folk tar debatten hela tiden... men vi orkar fan inte med diskutera med patrasket.

Hoppas Erik åker dit så det smäller om det.
Han kommer dit full, kommer inte in i Vip-rummet, står och tjafsar, spelar ingen roll. Han stör ordningen och ska ut. Säpo står bredvid. Tar ut honom på gatan. Polisen tar med honom till stationen.

Det som är bra med denna historia är att han portad för alltid på krogarna kring stureplan!

Din beskrivning låter mycket trolig.

Den dokumenterade lögnaren och våldsverkaren blir alltså utvisad efter att ha misskött sig. Det måste väl ändå varenda SD-are tycka är riktigt bra.

Vem är puckot som har en kärleksrelation med den dokumenterade lögnaren och våldsverkaren? Hon borde väl ha något att säga om det inträffade.
Citera
2011-09-05, 12:57
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Om Erik har slagit vakten och det kan styrkas att han gjort så för att vakten var utlänning så är det ett s.k hatbrott. Så även om Erik yttrat sådant som kan vara kränkande för vakten med anspelning på etnicitet. Nu finns det ju inget som talar för detta, men ändå.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2202612/william-hahne-kallade-bartendern-for-javla-utlanning

För övrigt är Erik en solklar rasist.

klart om Erik kallade vakten något eller p.g.a hans etnicitet misshandlat honom, solklart hatbrott inget snack om saken. Frågan är ju mer: har det hänt? Tror nog att Erik har såpass mycket innanför pannbenet att han skulle tänka sig för både en och annan gång innan han skulle göra en sådan fadäs..
Inte ens jag på fyllan skulle göra något sådant..
Tack för länken.. ja det finns idioter överallt.. inte bara isolerat till SD..
Citera
2011-09-05, 13:02
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Din beskrivning låter mycket trolig.

Den dokumenterade lögnaren och våldsverkaren blir alltså utvisad efter att ha misskött sig. Det måste väl ändå varenda SD-are tycka är riktigt bra.

Vem är puckot som har en kärleksrelation med den dokumenterade lögnaren och våldsverkaren? Hon borde väl ha något att säga om det inträffade.

Ja det är klart ditt nick säger väl en hel del om vad du anser trovärdigt, och hur trovärdig du är..
Det är på inget sätt klart att Erik skulle ha gjort sig skyldig till något annat än att velat gå in på ett uteställe. Det finns inga bevis på att han angripit eller försökt att angripa någon.. tvärtom så pekar det i direkt motsatt riktning.. .. men som vanligt så kommer vi väl inte att få höra om det är så ifrån AB eller Expressen,, då det inte ligger i deras intresse att objektivt spegla verkligheten
Citera
2011-09-05, 13:12
Medlem
Citat:
Men det är OK att Säpo används som ett frikort för att bete sig som en mupp?

Du saknar inte poänger i dina kommentarer men du verkar vara väldigt enögd. Hur kan du vara så säker på att vakterna har rätt och Erik fel?

Jag var inte där och allt jag vet om den här händelsen har jag läst och hört mig till. Men vad jag vet är att Sverigedemokrater och Isalmkritiker är ett "fredlöst folk". Det är 2011 och vi i Sverige måste låta SÄPO skydda religionskritiker.

Det är möjligt att Erik betedde sig som ett praktarsel och därför blev utslängd. Det händer kreti och pleti i alla färger och former dagligen. Men i mina ögon är det lika rimligt att vakten satte igång och jävlades med honom för att han öppet står för åsikter som inte är sanktionerade av etablissemanget.

Det är inte Ok att öppet tycka illa om en medeltida vidskepelse kallad Islam, men det är helt Ok att hata dom som gör det. Sverige 2011.
Citera
2011-09-05, 13:12
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Om Erik har slagit vakten och det kan styrkas att han gjort så för att vakten var utlänning så är det ett s.k hatbrott. Så även om Erik yttrat sådant som kan vara kränkande för vakten med anspelning på etnicitet. Nu finns det ju inget som talar för detta, men ändå.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2202612/william-hahne-kallade-bartendern-for-javla-utlanning

För övrigt är Erik en solklar rasist.

Nu talar du mot bättre vetande. Du kan visserligen uppfatta honom som rasist men knappast på välbyggda grunder.
Jag tycker det är bättre att vänta ut och få klarhet i vad som verkligen hänt. Det enda som går att konstatera är att det inte varit bra pr för Sverigedemokraterna och det borde bli en väckarklocka för partiet. Har de ingen policy inom partiet gällande alkohol och festande?
Senast redigerad av Storalf 2011-09-05 kl. 13:14.
Citera
2011-09-05, 13:18
Medlem
voonkans avatar
Jag var med denna kväll och jag kan säga att det inte över huvudtaget finns något fog för det som påstås ha hänt. Dett har också säpo sett med egna ögon på 1,5 m avstånd så det kommer inte att vara något tviviel i deras vittnes mål och detta kommer läggas ner pga bristande bevis.

Därimot finns det en stor chans att vaken blir dömd då det som sagt finns två poliser i tjänst som vittnar om att han har ljugit från början till slut.

Dessutom var inte Erik full eller argumenterade utan snarare tvärtom väntade tålmodigt på vakten trots hans attityd mot Erik. De båda vakterna såg lagom skärrade ut när dom insåg att Säpo hade bevittnat deras lilla övertramp, och är nog lagom säkra på sin sak idag.
Citera
2011-09-05, 13:23
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
klart om Erik kallade vakten något eller p.g.a hans etnicitet misshandlat honom, solklart hatbrott inget snack om saken. Frågan är ju mer: har det hänt? Tror nog att Erik har såpass mycket innanför pannbenet att han skulle tänka sig för både en och annan gång innan han skulle göra en sådan fadäs..
Inte ens jag på fyllan skulle göra något sådant..
Tack för länken.. ja det finns idioter överallt.. inte bara isolerat till SD..

Nej, det verkar ganska osannolikt att han har börjat veva.
Citera
2011-09-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voonkan
Jag var med denna kväll och jag kan säga att det inte över huvudtaget finns något fog för det som påstås ha hänt. Dett har också säpo sett med egna ögon på 1,5 m avstånd så det kommer inte att vara något tviviel i deras vittnes mål och detta kommer läggas ner pga bristande bevis.

Därimot finns det en stor chans att vaken blir dömd då det som sagt finns två poliser i tjänst som vittnar om att han har ljugit från början till slut.

Dessutom var inte Erik full eller argumenterade utan snarare tvärtom väntade tålmodigt på vakten trots hans attityd mot Erik. De båda vakterna såg lagom skärrade ut när dom insåg att Säpo hade bevittnat deras lilla övertramp, och är nog lagom säkra på sin sak idag.

Jag får inte ihop det att vakterna gör anmälan efter det att de fått reda på att 2 poliser från Säpo observerat hela förloppet på nära håll. Finns det någon förklaring?
Citera
2011-09-05, 13:32
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteZombie
Du saknar inte poänger i dina kommentarer men du verkar vara väldigt enögd. Hur kan du vara så säker på att vakterna har rätt och Erik fel?

Jag var inte där och allt jag vet om den här händelsen har jag läst och hört mig till. Men vad jag vet är att Sverigedemokrater och Isalmkritiker är ett "fredlöst folk". Det är 2011 och vi i Sverige måste låta SÄPO skydda religionskritiker.

Det är möjligt att Erik betedde sig som ett praktarsel och därför blev utslängd. Det händer kreti och pleti i alla färger och former dagligen. Men i mina ögon är det lika rimligt att vakten satte igång och jävlades med honom för att han öppet står för åsikter som inte är sanktionerade av etablissemanget.

Det är inte Ok att öppet tycka illa om en medeltida vidskepelse kallad Islam, men det är helt Ok att hata dom som gör det. Sverige 2011.

Jag har tidigare i tråden sagt att jag tror att det gått till ungefär så som Erik Almqvist beskriver det och att vakternas version inte är speciellt trovärdig. Däremot så tror jag inte att vakterna bråkar med gästerna bara för att de inte gillar dem. Det är en alldeles för utsatt position för att ett sånt beteende skall fungera. Därmed följer det att deras agerande i någon form är en konsekvens av Eriks agerande, och det är fog för ganska allvarlig kritik mot honom i den rollen han har.
Vidare är det vakten som bestämmer i den uppkomna situationen och det står honom fritt att ogilla Almqvist av vilka skäl som helst.

Sen håller jag med dig om att Säpo skall skydda SD-politiker under hot, men då är det ju också det som de skall syssla med.
Citera
2011-09-05, 13:33
Medlem
voonkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Jag får inte ihop det att vakterna gör anmälan efter det att de fått reda på att 2 poliser från Säpo observerat hela förloppet på nära håll. Finns det någon förklaring?

Ja, den enda förklaringen som jag ser det är att dom har otur när dom tänker. Alternativt att dom inte visste att säpo stått där under hela händelseförloppen och hoppades att dom skulle kunna komma undan med deras story ialf. Är hursom helst superkorkat att ljuga ihop något så specifikt som det inte går att komma undan med.. Vilket kommer visa sig så småningom.. Sen ska man ju också komma ihåg att det hela gick så snabbt så dom hade inte speciellt lång tid på sig att internt dikta ihop den storyn, vilket också märks. Det är ju inte en speciellt genomtänkt lögn.
Citera
2011-09-05, 13:33
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Förklaringen är väldigt enkel..
EA kommer med all sannolikhet att rapportera vakterna eftersom de enligt honom begått ett tjänstefel.
Hade det bara varit så enkelt att Erik varit själv, utan SÄPO snubbarna i hasorna så hade ju naturligtvis vakterna sammanställt en historia ochj ord skulle stå mot ord, vakterna skulle gått därifrån obefläckade, medans en skugga av tvivel skulle fallit på EA..
Men eftersom det nu fanns två poliser närvarande som avbröt incidenten och blev direkta vittnen till händelsen så måste vakterna på något sätt motivera sitt ingripande.. därför kom dom efterhand på en påhittad historia om att EA + flickvän skulle misshandlat och sparkat mot vakterna...
Vilket i sig inte kommer att lyckas om SÄPO killarna backar upp EA:s version så vinner EA i trovärdighet..
Citera
2011-09-05, 13:34
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Nu talar du mot bättre vetande. Du kan visserligen uppfatta honom som rasist men knappast på välbyggda grunder.
Jag tycker det är bättre att vänta ut och få klarhet i vad som verkligen hänt. Det enda som går att konstatera är att det inte varit bra pr för Sverigedemokraterna och det borde bli en väckarklocka för partiet. Har de ingen policy inom partiet gällande alkohol och festande?

Det är väl en subjektiv bedömingsfråga. Jag menar nog att han och hans parti uppvisar utmärkta prov på den typen av resonemang som brukar bedömas som rasistiska.

Om han har framställt några sådana resonemang i det diskuterade sammanhanget har jag ingen aning om. Troligen inte och jag tror inte att hans politiska åsikter varit en speciellt avgörande faktor. Möjligen har de inverkat på att han inte var välkommen från första början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in