2011-09-04, 21:40
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Oh vilken snyffthistoria....

För det första, entrévärdar och ordningsvakter är inte tjänstemän, ordningsvakten har bara befogenheter att agera som myndighet... Det bör väl en riksdagspolitiker som du veta?
För det andra så skulle nog Ordningsvakten (det du kallar vakten) inte ens bry sig om han visste att du hade två babianer i uniform bredvid dig då polismyndigheten som bekant är överhuvud för ordningsvakterna.
För det tredje kan dina hundar lätt dra in Ordningsvaktens förordnade på plats om de anser att OVn inte har skött sig, alternativt själv gripa för "tjänstefel"... Vilket inte hände!

Sedan har de med all rätt att ingripa då entrévärden inte ville ha dig i restaurangen och saken blir då ett nödvärnsingripande och du ska åtalas för olaga intrång.

Chansen är ganska stor att det har hänt så som "vakterna" säger har hänt, vi har sett förut hur ni SD legister använder era hundar till att misshandla små tjejer (barn).

Frågan är om en krog verkligen räknas som en privat plats, då den - förutsatt att du följer de regler och bestämmelser som finns - är upplåten till allmänheten.
Jag kanske är helt ute och cyklar här, men en affär kan ju också vara privatägd men eftersom att den är till för allmänheten att handla i så kan du enligt lag inte porta någon därifrån, du kan däremot vägra att sälja eller utföra tjänster för personen i fråga.

Trots att jag är en smula osäker så tror jag ändå att en krog räknas som allmän plats, förutsatt att du uppfyller de krav, lagar, bestämmelser etc som finns.

Edit: Hade nog hjärnsläpp när jag skrev. För att porta/avlägsna personen så kan man utan problem hävda att personen i fråga brutit mot de bestämmelser som finns. Enkelt och lätt sätt att få bort någon. Krogar räknas tydligen som semioffentliga/halvoffentliga platser.
Senast redigerad av D_Devil 2011-09-04 kl. 21:42.
Citera
2011-09-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirox
Hade Aftonbladet haft denna nyhet ö.h.t om det varit en politiker inom något utav partierna i 7-klövern eller om den misstänkte varit "svensk"?

Påminner namnet Anna Sjödin dig om något...?

Att EA drar upp sin politiska tillhörighet det första han gör säger väl mer om SD:s böjelse för att ta på sig martyrkoftan än om den han pratar med...

Om det visar sig att EA döms, hoppas jag att han själv yrkar på ett hårdare straff än vad åklagaren gör. Det skulle ge trovärdighet åt hans politik
Senast redigerad av plocka 2011-09-04 kl. 21:45.
Citera
2011-09-04, 21:42
Medlem
Zenophobias avatar
Är det bara jag som tvivlar på de här två Säpo-polisernas existens? Känns som att bråket, anmälan och polisens gripande av Almqvist inte hade kunnat hända med två Säpo-poliser närvarande. Jag kan förstå att SD känner sig extra påhoppade och trakasserade av allt mellan himmel och jord men det ursäktar inte att man ständigt klantar till det. Det redlösa supandet inom SD måste få ett slut innan det är för sent. Alkoholen slår ut omdömet så att man kan tycka att det är en bra ide att använda Säpos bilar för att transportera kopiösa mängder öl, vin och sprit. Men jag hoppas naturligtvis att Almqvist version stämmer med verkligheten. Vi får vänta på svar.
Citera
2011-09-04, 21:46
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Är det bara jag som tvivlar på de här två Säpo-polisernas existens? Känns som att bråket, anmälan och polisens gripande av Almqvist inte hade kunnat hända med två Säpo-poliser närvarande. Jag kan förstå att SD känner sig extra påhoppade och trakasserade av allt mellan himmel och jord men det ursäktar inte att man ständit klantar till det. Det redlösa supandet inom SD måste få ett slut innan det är för sent. Alkoholen slår ut omdömet så att man kan tycka att det är en bra ide att använda Säpos bilar för att transportera kopiösa mängder öl, vin och sprit. Men jag hoppas naturligtvis att Almqvist version stämmer med verkligheten. Vi får vänta på svar.

Känns väl inte helt orimligt att du har rätt, och att han faktiskt inte hade med sig två säpovakter.
Men jag tror ändå att han faktiskt talar sanning. Skulle det vara så att han faktiskt slog vakten, och ljög om polisernas existens så skulle han sitta rejält i skiten.
Han har flera gånger påpekat att deras vittnesmål kommer rentvå honom, jag tror inte han vill riskera att se ut som en åsna när det kommer fram att poliserna inte alls har varit där.
Citera
2011-09-04, 21:48
Avslutad
Citat:
Är det bara jag som tvivlar på de här två Säpo-polisernas existens? Känns som att bråket, anmälan och polisens gripande av Almqvist inte hade kunnat hända med två Säpo-poliser närvarande. Jag kan förstå att SD känner sig extra påhoppade och trakasserade av allt mellan himmel och jord men det ursäktar inte att man ständigt klantar till det. Det redlösa supandet inom SD måste få ett slut innan det är för sent. Alkoholen slår ut omdömet så att man kan tycka att det är en bra ide att använda Säpos bilar för att transportera kopiösa mängder öl, vin och sprit. Men jag hoppas naturligtvis att Almqvist version stämmer med verkligheten. Vi får vänta på svar.

Säpo hade folk på plats:

Citat:
Säkerhetspolisen bekräftar att de hade personal på plats vid händelsen och att personalen har förhörts av polisen om vad som hände inne på krogen. Men Säpo vill inte berätta något om vad de båda poliserna på plats har sett.

- Jag kan bekräfta att vi hade personal på plats vid det här tillfället. I det här fallet råder förundersökningssekretess och därför kan vi inte berätta något vidare om detta, säger Sirpa Franzén, pressekreterare på Säpo.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-politiker-i-krogbrak_6440856.svd
Citera
2011-09-04, 21:49
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GirigaJuden
Nej, varför skulle han bli insläppt bara för att han är riksdagsledamot? Särskilt om vakten ifråga har något emot sverigedemokrater? Du för ett cirkelresonemang, antagligen mot bättre vetande. Och nej, alla riksdagsledamöter skulle inte kännas igen vid klubbarna på Stureplan men personer som tex Fredrick Federley och Erik Almqvist rör sig ofta ute i nattlivet vid Stureplan och är kända av i princip samtliga i krogbranschen vid Stureplan. Almqvist har dessutom själv jobbat ett antal år som dörrvakt vid just innerstadsklubbar, det är en liten värld och det är också så jag vet vem Almqvist var innan han blev känd sverigedemokrat.

Slå upp VIP.

...och vad vad du sa om cirkelresonemang
Citera
2011-09-04, 21:55
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av D_Devil
Känns väl inte helt orimligt att du har rätt, och att han faktiskt inte hade med sig två säpovakter.
Men jag tror ändå att han faktiskt talar sanning. Skulle det vara så att han faktiskt slog vakten, och ljög om polisernas existens så skulle han sitta rejält i skiten.
Han har flera gånger påpekat att deras vittnesmål kommer rentvå honom, jag tror inte han vill riskera att se ut som en åsna när det kommer fram att poliserna inte alls har varit där.

Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Säpo hade folk på plats:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-politiker-i-krogbrak_6440856.svd

Då fick vi den batik-foliehatt teorin motbevisad då.
Citera
2011-09-04, 21:56
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Då fick vi den batik-foliehatt teorin motbevisad då.

Skitbra, då slipper man oroa sig för det.
Citera
2011-09-04, 22:00
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigk
Jag påpekar bara att typ halva Sverige stödjer "Vi gillar olika" och förhoppningsvis är hela Sverige emot rasism. Tror du allvarligt att detta är något som skulle spela någon som helst roll i en rättegång? Skärmdumpen var dagens garv. Eller så skämtar du.

Inte alls sant. Inte ens i närheten.
När aftonbladet hade sin kampanj, som väl pågick i ett par veckor, kom man upp i ung. 600k klick på vi som gillar olika.

Ser man på statistik så har aftonbladet ung 10miljoner besök i veckan.(eller hade då i alla fall)
Således är det en minoritet av aftonbladets läsare, som gillar olika, eller är dom som läser aftonbladet rasister?
Citera
2011-09-04, 22:01
Medlem
Märkligt att många verkar tro att Säpo börjar plocka vaktbrickor och släpa ut vakter till höger och vänster. Deras roll var väl att ge personskydd till Erik Almqvist? De verkar lyckats hyfsat med det.

Om någon sedan vill att han ska ge pissprov så har de väl inga problem med det?
Citera
2011-09-04, 22:01
Medlem
Cerozs avatar
http://www.nyheterna.se/tv?videoid=1991316&treeId=5050101

Erik Almqvist:

Ber om ursäkt för mitt talspråk i TV4, de ringde och pratade om tid för intervju senare men meddelade inte att de samtidigt bandade samtalet.

Han sitter även o läser här på flashback tydligen

Erik Almqvist:

samt okänd persons vittnesmål: https://www.flashback.org/sp32649676
för 9 timmar sedan

Ifrån hans facebook
Senast redigerad av Ceroz 2011-09-04 kl. 22:03.
Citera
2011-09-04, 22:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Oavsett vad som gäller, så tycker jag det är oerhört skamligt av Erik A att figurera i detta sammanhang. Tyvärr påverkar detta partiet, mycket negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in