2009-02-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Utanför fanns en massa medlemmar med misstankar. han ville egentligen berätta om det gick runt rykten om att hon var journalist (vilket han också säger).
Det ville han inte göra bland de andra medlemmarna.

För då hade det kunna bli upplopp?
Citera
2009-02-19, 12:58
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkcorazon
Nej men folk av utländsk härkomst blir särbehandlade varje dag, jag menar i ett fall där ord står mot ord och åklagaren och polisen kan helt och hållet få för sig att tro på den ena parten (som kan vara oskyldig) och påverka fallet så pass att en oskyldig blir dömd. Nu är han ju skyldig till brott iaf skyldig till att ha mer eller mindre tvingat in henne i en situation där hon var så rädd att hon inte vågade lämna rummet med sin väska och sprang vettskrämd därifrån.

Han uppmanade henne, han drog inte i henne, han slog inte henne, samt han hotade inte henne. Vilket brott har han då begått?
Det är klart som fan att subban blir rädd och springer iväg då hon vet att det hon gör är fel (kanske inte lagligt sett, men etiskt enligt många).

Citat:
Det finns folk av utländsk härkomst som blivit slagna på huvudet och fått fängelse för sitt besvär, tro mig. Och SD bygger sin politik mkt på brottsstatistik men här finns en värdefull läxa att lära sig enligt mig, lite skrattar bäst som skrattar sist, karma, kalla det vad du vill, men SD har fått stora framgångar pga rättsväsendet och det finns många med utländsk bakgrund som är riktiga äckel och kriminella idioter, MEN det finns också de som blir oskyldigt dömda, och jag har inget emot Erik i sig men det känns som han är en person som hade skrattat om en invandrare åkt dit även om han var oskyldig, ett sånt beteende som han säkert visar upp på filmen han försökt undanhålla.

Är det då fel av mig att skratta tillbaka när samma sak han önskar mig händer honom?

Jag förstår inte riktigt vad du vill säga. Ja, det finns dom som blir oskyldigt dömda och nej, vad du tror är bara spekulationer som du inte kan grunda på något. Jag hade aldrig önskat en invandrare eller någon annan en dom som denne inte förtjänar och det tror jag absolut inte Erik heller hade gjort. Vad är det för beteende du inte gillar? Hur hade du velat att dom skulle hanterat situationen?
Citera
2009-02-19, 13:02
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retstickan
För att ansluta till ämnet, Eriks är inte så ren från ungdomssynder som alla försöker vittna om. Han har haft goda kontakter med nassar och sådan blir normalt en Sverigedemokrat utesluten för.

Lust att utveckla det?
Citera
2009-02-19, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Lust att utveckla det?

Man konfronterar inte en kvinna i en hytt med 2 andra män på ett sånt sätt och ber henne lämna väskan, det är bara något man inte gör. Vad han skulle ha gjort istället? Iaf försökt prata med henne där hon hade möjlighet att få behålla sin väska och godtagit att hon gör ett program i smyg eftersom SD smyger med deras åsikter är det bara poetisk rättvisa, något jag älskar och är extremt lycklig över att Erik kommer få smaka på igen när saken hamnar i domstol med bra jury ( he he he )
Citera
2009-02-19, 13:24
Medlem
nostashs avatar
Citat:
Man konfronterar inte en kvinna i en hytt med 2 andra män på ett sånt sätt och ber henne lämna väskan, det är bara något man inte gör. Vad han skulle ha gjort istället? Iaf försökt prata med henne där hon hade möjlighet att få behålla sin väska och godtagit att hon gör ett program i smyg eftersom SD smyger med deras åsikter är det bara poetisk rättvisa, något jag älskar och är extremt lycklig över att Erik kommer få smaka på igen när saken hamnar i domstol med bra jury ( he he he )

Hans åtsikter får stå för honom !!

Man fakta är att att statliga radio (skattebetalarnas pengar) spionerar på ett politiskt parti !! Mycket oroväckande att detta blev sanktionerat från redaktionen.

Avgå alla, även SR´s chef
Citera
2009-02-19, 14:07
Bannlyst
Ja men herregud gossar e man med i ett parti som haft så många nazister och sån historik som SD har är det självfallet SVTs rättighet att granska skiten. Böla inte så jävla mkt, att sen ni andra nynassar och sverigedemokrater betalat för granskningen är inte mer än rätt. Gillar ni inte det glo inte på tv! Så är det med den saken era gnällspikar.

Sen när det gäller SVT så minns jag att de granskade alla andra partier i valstugorna genom att använda sig av dold kamera då också SD var inte tillräckligt stora då för att råka ut för det, så de blev granskade nu istället, jämlikhet kallas det dont you love it.
Citera
2009-02-19, 14:12
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retstickan
För att ansluta till ämnet, Eriks är inte så ren från ungdomssynder som alla försöker vittna om. Han har haft goda kontakter med nassar och sådan blir normalt en Sverigedemokrat utesluten för.

Snacka skit, han har inga goda kontakter med nassar.

Citat:
Ursprungligen postat av komocka
För då hade det kunna bli upplopp?
Nej, för han ville få hennes sida av det hela i lugn och ro.

SD:are står inte för upploppen, det är våra motståndare som gör.
Citera
2009-02-19, 14:26
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Snacka skit, han har inga goda kontakter med nassar.

Nej, för han ville få hennes sida av det hela i lugn och ro.

SD:are står inte för upploppen, det är våra motståndare som gör.

Faktumet att han hade med sig två av sina "gossar" går emot ditt påstående att han ville diskutera i "lugn och ro". Hade killen inte vart supernojig över vad reportern kan ha lyckats spela in så hade det räckt med att ta reportern åt sidan och säga något i stil med "bra försök, men det är bäst att du går nu" eller hade inte det räckt? Det hade väl vart i "lugn och ro". Som situationen utveklades nu gick det ju mer över i hotfullt beteende eller?
Citera
2009-02-19, 14:26
Medlem
nVcs avatar
Citat:

Det jag undrade över var vad för kopplingar han har till nazister och frågan var riktad mot Klevis. Men vi kör vidare här då. Som sagt, du spekulerar. "SD smyger med deras åsikter" - det är ju ingen konkret fakta, utan det är ju så media har målat upp det. Om de verkligen har nazistiska intentioner har vi inte sett än så länge i alla fall. Noter att jag är inte sverigedemokrat, men jag stör mig något djävulskt på att de inte får ha en demokratisk legitimitet. Kort sagt, du ska inte säga någonting som du inte har belägg för. Du får helt enkelt överbevisa mig och peka ut vad dom har sagt etc och vad som pekar på att de har de och de åsikterna innan jag tror på mig.

Kom inte dragandes om hur dom var förr 20 år sedan - för det är irrelevant. Tidningar som Aftonbladet och andra medior (samt vissa partier om jag inte minns fel) förutspråkade att man skulle låta nazisterna ta över Sverige under andra världskriget, så du kan knappt hitta någon med ett fläckfri förflutet. Vill du dra just denna debatten vidare så får vi ta och göra det i en annan tråd.

Något som man inte gör? Om det är något som man inte gör så är det fan att spionera så som hon gör. Du blir bara mer och mer patetisk. Vilket jävla hyckleri från medias sida att böla över FRA och sedan själva kränka integriteten Om hon kör med fult spel, varför kan inte dom slå tillbaka med samma mynt? Du har fortfarande inte kunnat säga vilket brott han har begått.
Citera
2009-02-19, 14:30
Bannlyst
Jag tror logiska slutsatser vi kan ha olika tankar och funderingar, men min bild av SD är att det är många smygrasister i partiet som aldrig kommer erkänna sina egentliga åsikter utan det är som att måla läppstift på en gris, det är ändå en gris.

Sen om att jag ska behöva bevisa saker för dig ser jag som ett skämt, vem fan är du som ska kräva bevis för något? Jag säger det som är sant, folk med höq iq kommer kunna förstå varför jag säger det jag gör. Och hur ska jag kunna skaffa bevis ska jag låtsas gå med i SD och filma? För det verkar va den enda chansen att få fram sanningen ur partimedlemarna, men mig hade de inte kunnat stänga in i en hytt det är en sak jag kan lova dig men då jag har utländsk härkomst är risken att jag aldrig hade fått reda på ett smack, men jag kan läsa mellan raderna och är du dum nog att inte göra det är det ditt problem, inte mitt capish?
Citera
2009-02-19, 14:40
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Jag tror logiska slutsatser vi kan ha olika tankar och funderingar, men min bild av SD är att det är många smygrasister i partiet som aldrig kommer erkänna sina egentliga åsikter utan det är som att måla läppstift på en gris, det är ändå en gris.

Sen om att jag ska behöva bevisa saker för dig ser jag som ett skämt, vem fan är du som ska kräva bevis för något? Jag säger det som är sant, folk med höq iq kommer kunna förstå varför jag säger det jag gör. Och hur ska jag kunna skaffa bevis ska jag låtsas gå med i SD och filma? För det verkar va den enda chansen att få fram sanningen ur partimedlemarna, men mig hade de inte kunnat stänga in i en hytt det är en sak jag kan lova dig men då jag har utländsk härkomst är risken att jag aldrig hade fått reda på ett smack, men jag kan läsa mellan raderna och är du dum nog att inte göra det är det ditt problem, inte mitt capish?

Jag "kräver" inte bevis, jag bara menar att du kan inte förvänta dig att jag eller någon annan ska tro på dig om du inte har något belägg helt enkelt.
Visst, folk med hög iq, jag är dum och läsa mellanraderna. Det var inte särskilt mycket till svar. Du vet ju inte om det finns någon så kallad "sanningen", du spekulerar bara. Du vet ju inte om Erik har koppling till nazisterna eller något, du bara hatar SD och vill skapa mer hat mot dom.
Citera
2009-02-19, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Jag "kräver" inte bevis, jag bara menar att du kan inte förvänta dig att jag eller någon annan ska tro på dig om du inte har något belägg helt enkelt.
Visst, folk med hög iq, jag är dum och läsa mellanraderna. Det var inte särskilt mycket till svar. Du vet ju inte om det finns någon så kallad "sanningen", du spekulerar bara. Du vet ju inte om Erik har koppling till nazisterna eller något, du bara hatar SD och vill skapa mer hat mot dom.

Haha vad tror du han har sagt på filmen varför tror du han så gärna ville hindra den från att läcka ut? Om han vore en riktig man hade han gett tillbaka den filmen han snodde och stå för vad han säger bakom stängda dörrar så folk vet va de egentligen röstar på. Så kanske folk vet va det är de röstar på EGENTLIGEN och det är det SVT försökte ge svar på, och det är jag väldigt lycklig över.

Och tro mig jag håller med SD i mycket av partiet föreslår när det gäller invandrare som begår brott. MEN jag är inte alls bekväm med förslagen pga att det är SD som står bakom dem. För man känner på sig att partiet inte är rumsrent med tanke på deras historia.

Min tanke är att om jag vore en reko svensk och kände till partiets historia så skulle jag tänka, nej jag vill inte gå med i ett parti med en sån historia, men jag vill gärna att du blir lite mer objektiv för det känns som att SD hade kunnat döda och du hade ändå rationaliserat bort det, du och volvo 240 vilken duo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in