2011-09-04, 12:45
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Äh lägg ned ditt ständiga tramsande. Ingen köper ändå ditt svammel.

"Soran" är en halvkriminell utlänning med ett uttalat hat (för att inte säga fixering) mot SD. Vid det här tillfället så hade han en grovt kriminell vän med sig ("Original Gangsters") och gick tillsammans med till angrepp. Samma organisation har uttalat hot om att att döda sverigedemokrater om de inte lämnar politiken.

Bara i år har över 50 attacker skett mot SD. SÄPO har sin bedömning klar och det räcker så.
Soran har inget kriminellt på sej, och killen som Almqvist gick mot och sparkade och slog mot, tillsammans med Westling som knuffade killen, var en random full kille på gatan som Soran inte kände. Allt filmat vem som gick mot vem, och både sparkar slag och knuffar dokumenterade.
Du får läsa på lite mer om hur SD och Almqvist drog olika versioner om vad som hänt, vilket började med att A sparkat killen till att han sparkat i luften, alternativt mot burken

Och du här nedan har inte hängt med alls, läs gärna https://www.flashback.org/sp32651599 och följ länkarna
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Du har visst inte kollat hela den historien ordentligt ???
SD-killarna filmade också, och Soran har erkännt att hans film inte visar hela förloppet!
Samtidigt ser man i videon att Erik Almqvist sparkar bort colaburken...
Det gäller att ta till sig båda sidor och inte tro att allt som sägs emot SD är 100% sant!
http://www.youtube.com/watch?v=IdFDhaYTPkY - 3.28 in visas videon som spelas in av en annan SD-medlem!

Killen som grips är högre än Turning Torso och detta försvarar du ?!!
Finns ingen anledning för Almqvist och Westling att gå mot honom och rikta sparkar, slag och knuffa honom.
Citera
2011-09-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar

Lägger till mitt inlägg om när Almqvist sjunger nazisånger och beställer nazikläder (länkar i inlägget)
https://www.flashback.org/sp25543159

Var någonstans är Nordisk mytologi Nazism ? Jo i Sverige!!
Jag ser inte Hitler på ett enda plagg i Thor Steinar-butiken!
Nazismen grundades 1919, Asatron fanns långt tidigare än kristendomen!
Att Nazister sedan tagit otaliga religösa symboler (från Asatron och Buddismen för att nämna några) till sig är en annan historia!
Kan man inte ha Tors hammare runt halsen innan man blir stämplad som Nazist ?
Hela skiten är så jävla snedvridet!
Jag bär själv inte smycken som härstammar från Asatron, men jag respekterar de som gör det för att de gillar mytologi och tycker det är snyggt!
Att Nazister sen använder sig av symbolerna är en annan sak, jag tycker vi ska ta tillbaka symbolerna istället för att bara låta Nazisterna förgifta Nordisk mytologi!
Citera
2011-09-04, 12:46
Moderator
Humbugs avatar
Det är inte första gången du ljuger, Erik och säkerligen inte den sista. Som företrädare för det främlingsfientliga partiet Sverigedemokraterna minskar din trovärdighet dessutom rejält. Du pratar skit helt enkelt.
Citera
2011-09-04, 12:48
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Vad som egentligen hände lämnar jag över åt er, jag tror varken antingen eller om fallet. Men det är den paradoxala "källkritiken" jag våndas över. Kan man tänka själv undrar jag varför man är noga med informationen från SDs hemsida. Hemsidor är väl ett utav världens största medier, och sådant vill vi ju inte beblanda oss med här. Här tänker vi självständigt.
Det är lite vågat av SD att gå ut med försvarstal för Almqvist igen och igen och igen på hemsidan, som om det gagnade partiet att belysa hans misshandelstendenser - särskilt nu efter Utöya
Citera
Medlem
Besvärjarens avatar
Igen och igen sker detta, jag är så förbannat trött på det här eviga festandet--->bråk--->media-party.

Det är mycket troligt att det EA säger är sant, men FTW, hur många gånger nu?
Gå med AA någon gång.

Och till Erik, om du får 100% rätt, kräv en dementi eller liknade från de medier som kört endast vakternas "story", folk som inte hänger på FB kommer antagligen inte få full 360 vy av vad som skett annars.
Stäm dem för förtal, gör vad som krävs för att rentvå ditt och partiet namn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Dom gör helt enkelt den rimliga bedömningen att han är oskyldig och att det är viktigt att slå tillbaka snabbt mot medias propagandkrig.

Kan du då svara på varför han blev gripen när han har haft två säkerhetspoliser med sig? Som poliser kan de häva ordningsvakternas grip på plats. Reflekterar inte du en på det? Varför är SD sympatisörer dåraktigt okritiska när det gäller egna medlemmar?
Citera
2011-09-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Klart att jag inte läst vartenda inlägg, men ganska många. Men det finns ju företrädare från båda sidor, så vad är det du är ute efter? Det har visat sig gång efter annan att den verkliga källkritiken finns här på FB och inte i sk. vederhäftig media.

Då kan du ju förklara den enorma källkritik jag lade framför dina fötter.
Citera
2011-09-04, 12:49
Medlem
Svensk-Rondellhunds avatar
Vid vilken krog hände det?
Citera
2011-09-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Finns ingen anledning för Almqvist och Westling att gå mot honom och rikta sparkar, slag och knuffa honom.

Nähe, så du hade bara stått och glott på när en aggressiv människa närmar sig med tillhygge i händerna ?
För en full colaburk kan lätt bli ett mordvapen!
Man ser TYDLIGT att Erik slår burken ur handen på killen, och sen försöker sparka bort den när mannen försöker plocka upp den!
Jag ser på båda videorna och jag märker att Eriks historia är så mycket mer sanningsenlig än Sorans!
Soran som umgås med grovt kriminella uppenbarligen, vilket är ok...?
Citera
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det är på något sätt ganska roligt att se hur många så krampaktigt försöker försvara det främlingsfientliga partiet Sverigedemokraterna så fort någon av deras anhängare eller företrädare (!) gör bort sig, medan liknande situation hos vilket annat parti som helst skulle generera i omedelbara krav på avgång och diverse "Sd 2014"-utrop.

Gör bort sig? Varför är du så hatisk att du inte kan analysera vad som verkligen hänt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Igen och igen sker detta, jag är så förbannat trött på det här eviga festandet--->bråk--->media-party.

Det är mycket troligt att det EA säger är sant, men FTW, hur många gånger nu?
Gå med AA någon gång.

Och till Erik, om du får 100% rätt, kräv en dementi eller liknade från media som kört vakternas "story", folk som inte hänger på FB kommer antagligen inte få full 360 av vad som skett.
Stäm dem för förtal, gör vad som krävs för att rentvå ditt och partiet namn.
Aftonbladet kör väl hans story, men med en nedsättande rubrik?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dreamdream
Jaha, och då ska empatin hittas på flashback eller vad är det egentligen som ska diskuteras? Vilket korrupt rättssamhälle vi har?

Är det här menat att vara den officiella versionen nu eller?

De flesta vakter är väl kända för att inte ha alla bestick i lådan. Är 37 själv och har sett vakter bete sig som svin mot alla sorters människor. Fy fan vad jag stör mig på den här typen av människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in