2011-09-04, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qnektar
Hela SD är fullt av idioter. Själva partiprogrammet är inte ett dugg rasistiskt. Men i grund och botten så är politikerna rasister.

Även om jag hade tyckt likadant som Sverigedemokraterna så skulle jag aldrig kunna lägga min röst på dom. För jag vill inte att idioter ska styra vårt land även om de tycker likdant som mig. Kort och gott, jag röstar inte på idioter.

Som i fallet Erik Almqvist. Det är inte en sån person som jag vill ska styra landet.

Du har tur som röstar i Sverige.
Citera
2011-09-04, 11:33
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavgang
Du verkar insatt.Sahlin måste ha bytt parti nyligenÄr du säker på att hon inte bytt till SD?

eller så är det du som är för korkad för att förstå vad du läser?
Citera
2011-09-04, 11:34
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Sitter du med någon insider info? För just nu finns det två version, vakternas och Almqvists.

Det finns 3 versioner. Du glömde säpo Polisen kommer nog räta ut alla frågetecken här.

Jag måste också hålla med övriga som skriver att de borde hålla sig borta från Stureplan. Seriösa politiker skall inte ränna på krogen.
Citera
2011-09-04, 11:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag stödjer som bekant SD, och tycker att deras företrädare borde kunna gå ut som vanligt folk och festa.

Dock blir jag ibland lite trött på att de hamnar i denna typ av situationer. Det borde vara uppenbart att om Erik Almqvist, efter en privat kräftskiva (med några glas får man förmoda) ger sig ut på Stureplan så är risken att han ska råka ut för trubbel ganska stor. Stökiga människor som kommer fram och ska säga sitt "jäävla rachhhist", eller "Braaa shjooobat Erikkk". Vakter med invandrarbakgrund som provoceras av att han bara är där, och hoppar på honom, vilket verkar ha skett i detta fall.

OK, missförstå mig inte. Jag tror helt och fullt på Erik Almqvists version.

Men vore det inte smartare att hålla en lite lägre profil? Så att man inte bjuder Aftonbladet och övrig fulmedia på dessa saker. Varför inte bara runda av med lite wiskey på balkongen? Samma sak gäller Petzell, Ekeroth osv.
Citera
2011-09-04, 11:35
Medlem
Meanmachines avatar
Att endast Aftonbladet och TV4 ältar denna historien tycker jag talar för att Almqvist version ligger närmare sanningen. Övriga medier har endast TT:s meddelande på sin hemsidor vilket talat för att ny information tillkommit och att de gjort en annan värdering än Aftonbladet. Aftonbladets papperupplaga trycktes inatt så de har inget annat val än att fortsätta köra på sin story trots att den börjar framstå som rena fabler från deras sida.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
NEJ, en Ov är INTE en tjänsteman för 500 gången, OV är en person med begränsad myndighetsutövning!

Ov är lika mycket tjänsteman som en tågförare eller taxichaufför är..

Och vi är extremt OT
https://lagen.nu/1962:700
"Skyddsintresset i detta kapitel är personer som fullgör myndighetsutövning HD har beskrivit dem som befattningshavare som utövar ett för det allmänna viktiga funktioner, se NJA 2000 s. 116 och NJA 2001 s. 859 . Hit hör till exempel personer inom rättsväsendet, biljettkontrollanter, socialsekreterare, kasernvakter och personer som ensamma ansvarar för ordningen som tågbefälhavare. Även personer inom den allmänna laglydnaden vilken förutom poliser även omfattar ordningsvakter, kriminalvårdare, kronoassistenter, trafikövervakare och parkeringsvakter för att nämna några."

Brottsbalken 17 kap 1 §

Där har du lagen. Nu är diskussionen över mellan oss. Eller ska du påstå att du vet bättre än själva lagen? Faen människa du verkar väldigt retarded...
Citera
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
På vilken krog påstår du att detta inträffat?

Troligen såg han det inte, då dispyten verkar ha inträffat i VIP-båset.
Citera
2011-09-04, 11:36
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Det finns 3 versioner. Du glömde säpo Polisen kommer nog räta ut alla frågetecken här.

Jag måste också hålla med övriga som skriver att de borde hålla sig borta från Stureplan. Seriösa politiker skall inte ränna på krogen.

Jaaaa, men SÄPOS version har la inte kommit än? :P
Citera
2011-09-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman

Dom ska åtminstone ta det lugnt med spriten och inte ens utsätta sig för sådana där situationer.
Citera
Medlem
nasdaqs avatar
Krogvakter igen? Igår hade Aftonbladet 2 helsidor om hur krogvakter misshandlar gäster.
Men idag när en sverigedemokrat fått stryk, så vänder man på steken.
Då är det han som framför två poliser misshandlat en vakt.

Eftersom jag har personlig erfarenhet av hur vakterna på Stureplan beter sig, så ger jag inte mycket
för deras historia.

Aftonbladet med flaggan i topp går mot sin egen grav, likt "news of the world".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Ytterliggare en som inte alls har slagit utan busschaffisen gick på honom för att han är SD:are och inget annat http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13572384.ab
Ja, det är redan utrett och exempel på precis samma sak. Två kriminella utlänningar bestämde sig för att hindre en SD-förtroendevald att gå på "deras" buss.

Det har varit över femtio attacker mot SD bara i år.
Citera
2011-09-04, 11:39
Medlem
SvenskAnarkists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldebrink
Visst fan måste väl säpovakterna både ha befogenheten och viljan att sätta dit vakterna som behandlade Erik så jävligt som han nu påstår. Finns det något motiv för att de inte skulle vilja sätta dit dem?
SÄPO är självklart en del av Den Stora Konspirationen mot SD. Jag höll på att skriva att det är den organiserade judenheten som ligger bakom dessa horribla angrepp, men det kan jag ju inte, eftersom SD är sionister. Jag återkommer strax med en ny teori, ska bara ta på mig foliehatten och kontakta min andeguide från Sirius B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in