Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2000-06-04, 13:05
  #1
Medlem
Vilket är det bästa shoot-em-up spelet just nu tycker ni?
Citera
2000-06-05, 02:56
  #2
Medlem
shoot-em-up

Quake III
Men det är eg. inte speciellt bra. Shoot-em-up spel har börjat bli lite enformiga. Det finns tre stycken; Wolfenstein 3d, Doom och Quake, sedan finns det bara mera eller mindre lyckade plagiat på dessa. Skulle vara kul att nån gång igen skulle få uppleva samma känsla som när man körde igång Doom för första gången :)
Citera
2000-06-05, 04:28
  #3
Medlem
shoot-em-up

q2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!1
Citera
2000-06-06, 19:10
  #4
Medlem
shoot-em-up

quake 2 var den absolut sämsta quake delen den sög balle

half-life har ju rätt fina moddar som kan upphöja spel upplevelsen
Citera
2000-06-07, 03:44
  #5
Medlem
shoot-em-up

Känslan man hade när Doom kom har jag inte upplevt igen.
När Quake 1 kom var man i extas.
Quake 2 ->Hmm samma spel lixom!!!!
Quake 3 ->Men ge upp!!!! har de samma texturer sen ettan eller???
Mystisk slottsmiljö med typiska tegelmurar. ZZZZZZZZZZZ
Ingen fantasi där inte.
Dock tycker jag inte att Quake 3 är ett dåligt spel. Jag har suttit ett tag med det också men man tröttnar ju på spelmiljön efter 5 minuter.

Nä jag tillhör UT-gänget men inte för att det är nåt revolutionerande utan för att det känns nyare än nåt annat skräp 3d som bara östs över marknaden.

Halflife är schysst också.

Men nu är det Ground Control som gäller!
Citera
2000-06-09, 10:22
  #6
Medlem
shoot-em-up

AvP är lungt det bästa 3d spelet
först är det 3 olika ras att vara vilktet innebär att man har en del att välja på särskilt när alla har olika vapen o hur de ser.
Sen att det är otroligt detaljerat (det spel med mest detaljer) samt att man kan skjuta av allting på sina fiender. Sen att de tar skada beroende på var man skjuter dem.
Helklart det roligaste multiplayer spelte oxå eftersom man kan spela med tre olika o det med för att det är mycket roligare än andra spel där man bara kan vara en med samma vapen. Vilket blir tråkigt i längden.

Utrotaren
Citera
2000-06-25, 00:25
  #7
shoot-em-up

Förmodligen Doom eller Quake eftersom de var de första spelen i shoot em up genren med första persons vinkel. Men roligast just nu är Soldiers of Fortune tycker jag! Det är kul som fan!
Citera
2000-07-07, 02:41
  #8
Medlem
shoot-em-up

Håller med "Cloud"..
SOF e jävligt grymt..
Liiiiiiiiite synd på slutet bara...För lätt!
Annars é det ett spel man ska prova på....

Hur e "Ground Control "?
Nån mer än "jocke" som kör det just nu?

Citera
2000-07-12, 02:33
  #9
Medlem
shoot-em-up

CounterStrike.
Citera
2000-08-08, 18:42
  #10
shoot-em-up

Är det nån som spelat Soildier of Fortune online? Det känns ju, när man spelar det själv, som om det skulle kunna vara en annorlunda spelupplevelse i mulitplayer samanhang än tex Quake spelen där folk flaxar omkring som skållade illrar över skärmen i hundranitti.
Citera
2000-10-18, 22:11
  #11
shoot-em-up

Deus Ex
Världsbäst!!!
Citera
2000-10-19, 14:12
  #12
shoot-em-up

Körde Soldier Of Fortune multiplayer nyligen lite snabbt och vet inte om jag inte ställde in allt rätt, (och körde utan "Gold edition") men tyckte tyvärr fanimej att det gick fort som FAAAN! För fort! Föredrar Delta Force om det ska vara multiplayer.
Hoppas att "Gold" tillägget till SOF gör saken bättre (visst man kan ju ta bort "always run", men ändå)

Förresten, när du pratar om det bästa shoot-em up'et; jämn kamp mellan Xenon 2, Hybris och helt klart Wings of death på gamla hederliga Amigan.


Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback