• 1
  • 2
2008-10-11, 22:07
Medlem
Hej.

Jag har(?) en flickvän. Jag gillar henne. Mycket. Men jag får inget från henne. Vi träffas inte ofta, och vi knullar fan inte ens. När jag försöker närma mig henne, t.ex genom bara kramar, så kan jag bli kallad påstridig.

Hon säger att hon gillar mig. Hon säger att hon älskar mig. (när jag frågar.) Men så här är det jämt. Det är jag som ringer, jag som hör av mig, jag som säger att jag älskar henne.

Idag kom vi fram till att vi inte kan vara tillsammans. Jag tog tillbaka nyckeln till min lägenhet och gick till bussen. Hon kommer till busshållsplatsen senare. Vi pratar men kommer inte fram till någonting. Tillslut säger hon att hon vill försöka, och tar tillbaka nyckeln. Jag älskar henne, och gav henne den. Gick sedan tillbaka hem till henne tillsammans. Där fortsätter det lika stelt. Jag känner mig jävligt oönskad. Jag är luft.Vad.fan.ska.jag.göra?

(kan ni gissa att jag har dåligt självförtroende?)

Ni får tillåtelse att vara hårda och ge mig en riktig uppläxning, jag gillar att få ordentliga åsikter av andra, bara dom kommer från hjärtat :P
Citera
2008-10-11, 22:13
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosho
Jag är luft.Vad.fan.ska.jag.göra?

Varför älskar du en människa som får dig att känna såhär?

Vad är det hos henne som du uppskattar så?
Citera
2008-10-11, 22:14
Medlem
Liston Crests avatar
Vissa människor gillar inte fysisk och annan närhet. Det behöver inte betyda att hon inte gillar dig. Snacka med henne om det och fråga varför hon är så kall mot dig. Fråga ut henne om hennes känslor.

Själv skulle jag dock aldrig klara av det då jag måste ha närhet, men om du känner att du kan ha det så får du väl bita ihop och leva med det. Dock tycker jag att det är konstigt att man inte kan bjuda till då och då om man älskar nån. Så hemskt kan det väl inte vara även om man själv inte får ut något av det.
Citera
2008-10-11, 22:15
Bannlyst
Varför älskar du henne? Vad ger hon dig?

Du verkar ju inte direkt överförtjust kring hennes beteende och hur hon behandlar dig så du får väl helt enkelt fråga dig själv om det är värt att vara tillsammans med någon i ett dåligt förhållande.
Citera
2008-10-11, 22:28
Medlem
[quote=Liston Crest]Vissa människor gillar inte fysisk och annan närhet. Det behöver inte betyda att hon inte gillar dig. Snacka med henne om det och fråga varför hon är så kall mot dig. QUOTE]

Hennes svar är "jag är sån. Jag kan inte ändra den människa jag är."

Jag älskar henne för att...för att jag vet fan inte. Jag kan inte förklara ordet kärlek, tyvärr. Det enda jag vet är att kärlek är starka känslor för någon, att man tänker på någon jämt och ständigt. Och det är vad jag gör.
Citera
2008-10-11, 22:54
Medlem
HorizontalEs avatar
Vad är det du tänker på då? Att jag frågar beror på, hade någon behandlat mig på det viset så hade jag iofs tänkt på henne mycket med. Men det hade nog inte varit enbart positiva tankar jag tänkt.
Så jag tror det är viktigt för dig att fundera på vad det är du tänker på och känner för henne, i dina tankar.
Citera
2008-10-11, 22:57
Medlem
yosis avatar
Citat:
Hennes svar är "jag är sån. Jag kan inte ändra den människa jag är."

Jag älskar henne för att...för att jag vet fan inte. Jag kan inte förklara ordet kärlek, tyvärr. Det enda jag vet är att kärlek är starka känslor för någon, att man tänker på någon jämt och ständigt. Och det är vad jag gör.
Säg till henne det du skrivit här är mitt förslag.
Citera
2008-10-11, 23:04
Medlem
Jag tror hon är sådär för att hon kan, gör slut, låt det gå en period så kommer du att tvinga fram ett annat beteende. Det kommer upphöra men inte sålänge du finns där och svansar och accepterar allting. Hon är vad jag kallar en dramaqueen, hon älskar uppmärksamheten. Hon älskar att vara svår och vara i centrum, vara den som får frågor ställt till sig om vem hon är och varför hon är si och så. När du börjar tröttna säger hon att hon ska förändras, hon leker med dig som en katt leker med en mus innan den äter upp den. Sluta vara en toffel och dumpa, då och endast då kommer denna relationen antingen läka och bli bra eller så har du sluppit en person som aldrig kommer göra dig lycklig.

Är det din första tjej förresten? För då förstår jag varför du stannar för man är så jäkla rädd att inte hitta en till, men det gör man och sen en till och en till, tills man är så jäkla trött på tjejer så man håller på att spy.

Så stanna inte i detta tramset av rädsla, för rädsla är inte kärlek och det är inte ärligt varken mot dig eller henne. Hon kanske känner det med, att din kärlek är grundad på rädsla, därför försöker hon frysa ut dig, se hur längre du orkar. Hon kanske egentligen älskar dig men vill inte bli tagen för givet. Där finns många orsaker till hennes beteende. Men svaret på alla är att låta henne vara ifred tills hon fattat att man inte kan spela och leka med andra människor, deras liv pågår också nu och varför ska det slösas på en svår jäkel?

Se reaktionen under några veckor när du gjort slut, bit ihop och avvakta. Visst det kommer göra ont, det kommer vara saknad, men tro mig den kommer bli mindre och mindre. Se vad hon skriver, se hur länge hon ligger på och försöker få det bra igen. Gör hon det kanske där finns något, gör hon inte det så är det ju bara bra att få veta. Det är en win-win situation, viktigast är att du får ett svar och kan gå vidare. Att leva i ovisshet är ett riktigt straff man lägger på sig själv.
Citera
2008-10-11, 23:15
Medlem
UAAs avatar
Wow, hon har din nyckel men ni har inte ens sex?
I kedjan av ömhetstecken så kommer byte av nyckel låååÅÅångt efter sex på min lista.

Ta tillbaka nyckeln, förklara för henne att det betyder inte att ni gör slut, bara att ni tar en annan nisch i ert förhållande. Ring henne inte lika ofta, och framförallt inte om du inte har nå vettigt att säga. Då ni ses se till att hitta på nått. Gärna lekfulla saker. Hitta på grejer, reta henne lite. Vattenkrig, brottning, tävlingar av olika slag där du får visa att du är en egen människa.

Just nu låter det som att du svansar efter henne och följer hennes minsta vink, och detta kan jag loooova dej att hon njuter av.

jag känner igen mej lite i dej. var nära att falla ner i samma grop för ett par herrans år sedan. PM:a mej om du vill ha fler tips.
Senast redigerad av UAA 2008-10-11 kl. 23:19.
Citera
2008-10-11, 23:48
Medlem
Skäggbiffens avatar
Fram med megafonen .. du behöver vädra vad du tycker istället för att upprepa din såkallade "påstridighet".
Citera
2008-10-12, 01:48
Medlem
Citat:
Hej.

Jag har(?) en flickvän. Jag gillar henne. Mycket. Men jag får inget från henne. Vi träffas inte ofta, och vi knullar fan inte ens. När jag försöker närma mig henne, t.ex genom bara kramar, så kan jag bli kallad påstridig.

Hon säger att hon gillar mig. Hon säger att hon älskar mig. (när jag frågar.) Men så här är det jämt. Det är jag som ringer, jag som hör av mig, jag som säger att jag älskar henne.

Idag kom vi fram till att vi inte kan vara tillsammans. Jag tog tillbaka nyckeln till min lägenhet och gick till bussen. Hon kommer till busshållsplatsen senare. Vi pratar men kommer inte fram till någonting. Tillslut säger hon att hon vill försöka, och tar tillbaka nyckeln. Jag älskar henne, och gav henne den. Gick sedan tillbaka hem till henne tillsammans. Där fortsätter det lika stelt. Jag känner mig jävligt oönskad. Jag är luft.Vad.fan.ska.jag.göra?

Ni får tillåtelse att vara hårda och ge mig en riktig uppläxning, jag gillar att få ordentliga åsikter av andra, bara dom kommer från hjärtat :P

Nej, gör slut. Säg att det inte känns bra, sen får hon tänka om. Hör inte av dig på ett tag så att hon verkligen tänker till, sen när hon ringer en gång så svarar du och är iskall, då lär hon respektera dina behov mer.
Citera
2008-10-12, 03:07
Medlem
Nej såhär ska du göra:

Du riggar alltsammans med en polare och hans flickvän som du har bra bra kontakt med. Ni fyra träffas tillsammans och din polare med bihang har i förhand fått veta situationen och fått instruktioner att hon ska vara öm mot honnom och ja, på det sättet du önskar att din tjej var mer mot dig, fast lite extra kanske.

Du skall på ett tydligt sätt kasta lystna blickar, eller några blickar som tydligt ger ett typ drömmande intryck vid anblicken av detta fina spel din polare och hans tjej emellan.

Säg sedan i slutet av er paraktivitet till din polare så att din tjej hör att dom verkar ha en fin relation eller något löst åt det hållet.

Låtsas sen som ingenting, säg nån dag senare att du vill lugna dig lite i er relation och gör som nån annan föreslog tex, ta tillbaka nycklen. Ha skoj med polare och visa att du skulle klarat dig bra utan henne om det skulle varit så att hon inte hade varit med i bilden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in