• 1
  • 2
2008-10-15, 00:21
Medlem
OGkushs avatar
Kan tnkas att det inte r bra, har en nra vn som nyligen gick bort efter att ha blandat xanor med sub.

Fast det var ju iofs inga rekommenderade lkardoser vi pratar om.
2008-10-15, 15:02
Medlem
sub och citodon r inte samma sak

Citat:
Ursprungligen postat av OGkush
Kan tnkas att det inte r bra, har en nra vn som nyligen gick bort efter att ha blandat xanor med sub.

Fast det var ju iofs inga rekommenderade lkardoser vi pratar om.

jag uppfattade att frgan gllde citodon och benzo.

jag har i och fr sej kombinerat sub och benzo i nstan fyra r utan problem,men jag tar dom i medicinskt syfte alts inga hga doser
1-2 8or i veckan ca 20mg diazepam om dan eller 45mg sobril ibland nn xanor om jag har svr ngest,d kan doserna bli lite hgre n om jag mr bttre.
subben tar jag mot smrta ,dosen varierar ven dr beroende p hur stark smrtan r.

men det betyder inte att andra tl det bara fr att det funkar fr mej. jag dricker heller aldrig alkohol,det kan ox pverka vilka lkemedel man tl
2008-10-15, 15:27
Medlem
angende citodon och benzo

jag har haft bde citodon och benzo utskrivet av samma lkare under mnga r. som hgst har jag haft tta citodon per dygn samtidigt som 25mg valium som hgsta dos per dygn(5x5mg valium) ngra r senara hade jag hgst 8 citodon + hgst 4x15mg sobril . jag tlde det ,men det betyder inte att alla gr det, xanor r starkare n dom benzo jag hade utskrivet ihop med citodon.

jag har aldrig tit medicinerna fr att droga p. man kan tla dom smre om man inte behver dom som lkemedel. tex om man har stark ngest ter ngestan upp benzon p ett annat stt n om man tar dom utan ngest,samma med opiater.

jag tycker inte att du ska g efter hur andra tl olika mediciner fr det r s individuellt. du mste sjlv prova vad som r bst fr dej.och var vldigt frsiktig och brja med vldigt lg dos. och blanda inte med alkohol.

en perfekt dos fr en mnniska kan vara en ddlig dos fr ngon annan

tex voltaren som mnga tl , fr jag yrsel ,hjrtklappning och knner mej svimfrdig av. det hr inte hit ,jag menar bara att alla r olika och tl olika kemikalier olika bra. lycka till
2008-10-15, 16:20
Medlem
OGkushs avatar
Nej, jag vet att det inte alls r samma sak. Men jag tnkte att det kanske pverkar andningen p samma stt som sub + benso gr.
2008-10-15, 20:37
Medlem
det str i fass att man ska vara frsiktig med att blanda sub och benzo. men jag vet mnga som gr det utan problem,frutom jag. men man ska nog vara frsiktig srskilt hga doser. jag hade anvnt benzo 20 r ,och tar lga doser av bda och aldrig alkohol.

dom funkar inte p samma stt som citodon. men man ska nd ta det lugnt om man r ovan.
2008-10-16, 21:57
Medlem
Om ni lser hela trden innan ni skriver mrker ni att jag redan testat p blandningen och saken r utagerad.

Detta r ingen tripprapport s jag tnker inte skriva ngot strre om det men jag kan sga s mycket som att det r totalt ondigt att blanda kodein och bonso (iallafall fr min del, d jag inte ens mrkte av kodeinet).

Jag rekommenderar med andra ord ingen att prova och riskera ngot eller fr den delen slsa bort tabletter.
2020-07-12, 16:42
Medlem
Tja. Har tv st ksalol och ngra citodon. Har kkat benso i ngra dagar nu s toleransen r vl hyfsat hg. Kan jag blanda 2 bens och 2 citodon? Kommer de boosta mina benso eller ngot snt?
2020-07-12, 16:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Anvnd (FB) Kan Jag blanda det hr? (frgor om samtidiga intag av olika droger) /lst
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in