Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2018-01-16, 18:49
  #841
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ska kolla med övriga mods.

EDIT: har visst redan diskuterats för inte så länge sedan i Outlaw, jag lyfter det igen.
Tack! Det har hänt många gånger att jag känt att jag på ett enkelt sätt skulle vilja visa min uppskattning över vissa inlägg utan att behöva skriva i tråden eller skicka PM till skribenten i fråga. Går det att ordna på ett inte alltför komplicerat sätt och det inte finns några invändningar mot det som jag inte tänkt på så vore jag tacksam om möjligheten finns
Citera
2018-01-17, 11:42
  #842
Medlem
gabrielle2s avatar
Varför skall man betygsätta medlemmar?
Sitta och klappa sig själv på magen eller förändra sig själv för att kunna klappa sig på magen om man nu har det behovet.

Om jag håller med en skribent så behöver jag väl inte tala om det för den.
Men om jag gör det ibland så kan jag skriva att inlägget var bra och samtidigt ifrågasätta något eller komplettera med något.

Jag är helt övertygad om att sådant onödigt skit hindrar människor att vara sig själv och att det blir mer att man istället för att skriva sin åsikt söker bekräftelse av spökskrivare.

"Låt Flashback vara som det är"
En form av tummen upp😁
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-17 kl. 11:45.
Citera
2018-01-17, 11:50
  #843
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Varför skall man betygsätta medlemmar?
Sitta och klappa sig själv på magen eller förändra sig själv för att kunna klappa sig på magen om man nu har det behovet.

Om jag håller med en skribent så behöver jag väl inte tala om det för den.
Men om jag gör det ibland så kan jag skriva att inlägget var bra och samtidigt ifrågasätta något eller komplettera med något.

Jag är helt övertygad om att sådant onödigt skit hindrar människor att vara sig själv och att det blir mer att man istället för att skriva sin åsikt söker bekräftelse av spökskrivare.

"Låt Flashback vara som det är"
En form av tummen upp😁

Denna tråd avser inlägg som användare gör, inte medlemmar själva.

Senast är att detta inte syns för annat än medlemmen själv. Ett problem med dessa "jag håller med och tycker att detta var bra" att det idag inte finns något sätt att uttrycka det på; att behöva skriva ett menlöst inlägg som i princip endast går ut på att säga "Det du skrev var bra och jag uppskattar det" blir nästan en typ av OT. Trots detta är det den enda metoden som finns om man på något vis vill säga "Bra skrivet!".

Däremot finns det en rad problem som omgärdas av denna typ av saker, men i denna tråd finns också en rad olika lösningar på hur man löser det. Istället för att återigen säga att idén som helhet är dålig kanske du kan bemöta lösningarna eller t om komma med egna?
Citera
2018-01-17, 11:54
  #844
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Denna tråd avser inlägg som användare gör, inte medlemmar själva.

Senast är att detta inte syns för annat än medlemmen själv. Ett problem med dessa "jag håller med och tycker att detta var bra" att det idag inte finns något sätt att uttrycka det på; att behöva skriva ett menlöst inlägg som i princip endast går ut på att säga "Det du skrev var bra och jag uppskattar det" blir nästan en typ av OT. Trots detta är det den enda metoden som finns om man på något vis vill säga "Bra skrivet!".

Däremot finns det en rad problem som omgärdas av denna typ av saker, men i denna tråd finns också en rad olika lösningar på hur man löser det. Istället för att återigen säga att idén som helhet är dålig kanske du kan bemöta lösningarna eller t om komma med egna?
Jag skrev så här att jag de gånger jag skriver att jag uppskattar det som skrivs oftast då också tar med mina egna reflektioner, lägger till något eller ifrågasätter något.
Diskussionen blir då mer bredare än att enbart trycka på en knapp: jag håller med dig!
Trycker man enbart på knappen: jag håller inte med så hindrar man sig själv från att försöka förklara varför man inte håller med.
Den informationen försvinner.
Folk måste lära sig att uttrycka sina åsikter idag.
Viktigt!
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-17 kl. 12:05.
Citera
2018-01-17, 15:46
  #845
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tack! Det har hänt många gånger att jag känt att jag på ett enkelt sätt skulle vilja visa min uppskattning över vissa inlägg utan att behöva skriva i tråden eller skicka PM till skribenten i fråga. Går det att ordna på ett inte alltför komplicerat sätt och det inte finns några invändningar mot det som jag inte tänkt på så vore jag tacksam om möjligheten finns

I så fall hoppas jag att det också införs en möjlighet att avsäga sig denna typ av meningslöst "beröm".
Otroligt irriterande annars. Om någon har behov av att dela ut sitt gillande så generöst åt höger och vänster att det inte finns tid att skicka ett PM så kan det fanimej kvitta. Jag har inget behov av ett större eller mindre antal opersonliga klappar på huvudet.
Så grinig är jag.
Citera
2018-01-17, 16:11
  #846
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
I så fall hoppas jag att det också införs en möjlighet att avsäga sig denna typ av meningslöst "beröm".
Otroligt irriterande annars. Om någon har behov av att dela ut sitt gillande så generöst åt höger och vänster att det inte finns tid att skicka ett PM så kan det fanimej kvitta. Jag har inget behov av ett större eller mindre antal opersonliga klappar på huvudet.
Så grinig är jag.

Jag är nog lika grinig jag med.

Den som får en fin klapp av mig skall känna sig mycket nöjd.
En gång om året på sin höjd ger jag bort en klapp= extremt extremt undantag.
Dålig på att pm:a beröm också.
Ett förlåt kan jag pm: a när jag känner mig odräglig.
Inte så mycket mer.

Nej tack till meningslöst beröm.
Nej tack till betygsättning.
Nej tack till knappar av olika modeller som skall ersätta orden man själv skall uttrycka.

Det finns ju regler om det.
De reglerna finns ju för att det inte tillför något i debatten att skriva " jag håller med dig" i kommentar efter kommentar.
Varför måste man då ha en knapp för något som inte tillför något mer än en blink till medlemmen...å vad du är bra.
Sånt dravel behöver inte jag i alla fall.
Citera
2018-01-20, 17:16
  #847
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har tidigare varit negativ till "gilla-knappar" och liknande lösningar då det lätt skulle kunna uppstå kampanjer för vissa åsikter och det skulle kunna vara lite tungt för den som går mot strömmen. Men många gånger skriver skribenter på Flashback väldigt bra saker vilket borde finnas en funktion för att man kan visa sin uppskattning utan att kommentera eller skicka PM, typ en "gilla-knapp".

Därför borde det finnas en enkel funktion för att visa att man uppskattar någons inlägg utan att tvingas kommentera eller skriva "Word" eller "+1" som i övrigt är OT. Under varje inlägg borde det därför finnas en knapp som man klickar på om man gillar inlägget och det borde bara bara synas för den som skrivit inlägget, typ "Kämpendahl uppskattar ditt inlägg". Ingen annan kan se det. Det vore ett enkelt och jättebra sätt att visa att man uppskattar bra inlägg som andra skribenter skrivit utan att det påverkar debatten. Jag tror att det är ett bra sätt att motivera skribenter att skriva mer om man får andras uppskattning.

Först när jag såg att den här tråden bumpats så kände jag att blodet började koka, men det här var nog första gången jag såg ett vettigt 'gilla' förslag.

Är det endast synligt för personen som postat inlägget så har jag faktiskt inget emot det.

Edit: Dock som andra tidigare skrivit så ska det självfallet gå att välja att slippa få några uppdateringar om det.
Citera
2018-01-27, 15:26
  #848
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Hmm, ingen dum idé at det bara syns för den som postat inlägget ifråga. Vetefan om den varianten kommit upp tidigare. Ska kolla med övriga mods.

EDIT: har visst redan diskuterats för inte så länge sedan i Outlaw, jag lyfter det igen.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jodå, det förslaget har diskuterats tidigare. Det var för inte alltför länge sedan.

EDIT: Såg inte din edit först.

Inte bara nyligen noterade jag nyss. Här är en input från tobes som inte är helt galen:

(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.

Fortfarande gäller dock att man självklart bara ska kunna se detta själv.
Citera
2018-02-08, 00:33
  #849
Medlem
Rufoss avatar
En gilla-knapp eller en tack-knapp skulle underlätta väldigt mycket.

Tänk när någon ger ett svar på en enklare fråga man har ställt.

Om man endast vill tacka den personen / visa sin uppskattning, visst vore det bra med en knapp? I stället för att skriva ett helt nytt inlägg i tråden med ordet 'tack'.

Mindre plottrigt så.
Citera
2018-02-08, 14:30
  #850
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
En gilla-knapp eller en tack-knapp skulle underlätta väldigt mycket.

Tänk när någon ger ett svar på en enklare fråga man har ställt.

Om man endast vill tacka den personen / visa sin uppskattning, visst vore det bra med en knapp? I stället för att skriva ett helt nytt inlägg i tråden med ordet 'tack'.

Mindre plottrigt så.

Ja, ett tack blir plottrigt och gräns till OT då det bara blir en oneliner, men för ett enkelt tack finns möjlighet att skicka PM.
Citera
2018-04-28, 21:35
  #851
Medlem
Policys avatar
Ett gilla-knappsystem hade varit kontraproduktivt. Flashback är ett diskussionsforum, folk ska inte få komma undan med att trycka på en ogilla-knapp. För resonemang istället, jag vill se argument, inte passiv-aggressivt like-horeri.
Citera
2018-04-28, 21:54
  #852
Medlem
MrLevaLivets avatar
Nej inget Facebook-gilla trams tack. Jag förutsätter att folk säger tack hemma i soffan ändå, precis som jag gör om det inte är läge att posta ett tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback