Resultat:
0%
röster
2011-01-20, 11:42
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDevilFred
Kan man inte införa en "like"-funktion för kommentarer så man slipper sitta och läsa 14 upprepningar mellan varje "ny" kommentar i varenda tråd? Om man håller med någon "likar" man helt enkelt istället för att skriva exakt samma sak och göra tråden svåröverskådlig.

Bespara mig "Åh, skall vi infektera flashback med facebook-funktioner nu också "-kommentarerna. Det är faktiskt en givande funktion.

Nej det är det faktiskt inte. Den har inget av nytta att ge, för de som vill komma med en kommentar som redan sagts kommer att göra det i alla fall.

Det finns betydligt bättre saker för teknikerna att koncentrera sig på. Exempelvis så skulle jag hellre se att de fick ordning på RP:funktionen så att den inte laggar av bara fan.
Citera
2011-01-20, 11:53
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDevilFred
Jag antar att behovet jag känner framförallt finns i trådar där hjälp efterfrågas. Då är det nämligen väldigt bra att veta om flera personer har samma åsikt eftersom man som trådstartare väger dessa mot andra åsikter.
Då kan du väl uttrycka dessa åsikter i skrift, samtidigt du passar på att komma med synpunkter, egna åsikter och liknande? Då för du ämnet vidare och tillför din sak.

En +/-1-funktion skulle inte vara till hjälp ens i sådana fall som du beskriver. Om någon ställer en intrikat fråga i en tråd och ett svar står oemotsagt, kan man anta att det svaret är fullgott och erbjuder en bra lösning. Om inte - då skriver folk inlägg och delger sin åsikt om varför något är fel eller varför det bör förändras. En levande diskussion, helt enkelt.

Möjligheten att per siffra ange ett inlägg / en åsikt som bra eller dålig är extremt lätt att utnyttja till felaktiga ändamål. Om någon startar en tråd 'Skall jag ta livet utav mig själv?' och ett svar med innehåll 'ja, det tycker jag' får tusenfalt fler +1-röster än det motsatta, innebär det då automatiskt att det bästa svaret är att...ta livet av sig?
Högst extrapolerat exempel, men du förstår tanken och andemeningen. Bara för att en åsikt får många röster innebär på intet sätt att den är riktig eller rätt, oavsett ämne. Sådant framkommer enbart genom livlig debatt där folk kommer med andra synsätt och andra åsikter.
Citera
2011-01-20, 20:00
Medlem
turk.i.burks avatar
Klart att flashback behöver en gilla och ogilla knapp, det skulle vara mycket enklare att hitta relevanta inlägg då
Citera
2011-01-20, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turk.i.burk
Klart att flashback behöver en gilla och ogilla knapp, det skulle vara mycket enklare att hitta relevanta inlägg då

Hur skulle man kunna göra det?

Är det inte först när man har läst inlägget som man kan avgöra det?

Och man skulle missa relevanta inlägg för att de inte hade fått nog med "gilla"?
Senast redigerad av Molnika 2011-01-20 kl. 20:46.
Citera
2011-01-20, 21:29
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Hur skulle man kunna göra det?

Är det inte först när man har läst inlägget som man kan avgöra det?

Och man skulle missa relevanta inlägg för att de inte hade fått nog med "gilla"?
Det skulle ju åtminstone hjälpa till att hitta sammanfattningar, namn på gärningsmän, viktiga länkar osv

Man skulle väl egentligen inte missa några inlägg, det är snarare så att vissa inlägg bara skulle få mer uppmärksamhet, sen är det ju upp till dig som läsare att selektera ut vad du vill läsa och inte.

Tror inte det skulle fungera med en ogilla-knapp, har man en annorlunda åsikt så går den bara att beskriva med ord. Men en gilla-knapp, det tror jag faktiskt skulle ge en bättre överblick över stora trådar
Citera
2011-02-22, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Det skulle ju åtminstone hjälpa till att hitta sammanfattningar, namn på gärningsmän, viktiga länkar osv

Man skulle väl egentligen inte missa några inlägg, det är snarare så att vissa inlägg bara skulle få mer uppmärksamhet, sen är det ju upp till dig som läsare att selektera ut vad du vill läsa och inte.

Tror inte det skulle fungera med en ogilla-knapp, har man en annorlunda åsikt så går den bara att beskriva med ord. Men en gilla-knapp, det tror jag faktiskt skulle ge en bättre överblick över stora trådar

Det brukar bli så att äldre inlägg alltid får fler gilla än de förtjänar och tvärtom för nyare inlägg, så det fungerar inte så bra. Kanske man kunde sätta ett tak för antalet gilla ett inlägg kan få.
Citera
2011-02-26, 22:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc22
Det brukar bli så att äldre inlägg alltid får fler gilla än de förtjänar och tvärtom för nyare inlägg, så det fungerar inte så bra. Kanske man kunde sätta ett tak för antalet gilla ett inlägg kan få.

Eller också kan man lägga ner hela idén eftersom den aldrig kommer att realiseras.
Citera
2011-03-18, 11:36
Medlem
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men det skulle även bli som det idag är på youtube, dvs. folk skriver "like this if you think Justin bieber sucks!!!" på en video om katter.. Det skulle nog bli mycket OT på forumet, o folk skulle enbart vara ute efter att få "gillningar"/bedömningar/omdömen osv.
Citera
2011-03-18, 15:11
Medlem
turk.i.burks avatar
Borde det inte bli dags för en omröstning snart eftersom många verkar vilja ha en GILLA knapp ?
Citera
2011-03-18, 15:13
Medlem
hejaklacksledares avatar
Detta är flashback och inte facebook.. Nej tack till en gilla-knapp.
Citera
2011-03-18, 15:18
Medlem
knullklassons avatar
Trams och småbarnsfasoner är vad det är! På Lunarstorm och Fragbite kanske det passar, men definitivt inte här!
Citera
2011-03-18, 16:20
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turk.i.burk
Borde det inte bli dags för en omröstning snart eftersom många verkar vilja ha en GILLA knapp ?
Många vill inte ha en sådan funktion, det har framkommit i denna tråd och i de andra trådarna. FB är som sagt inte Facebook där vi "gillar" vad andra säger, här debatterar vi. Man måste inte posta "+1" om man håller med vad en medlem har sagt, man kan skicka ett PM där man säger att det var en god tanke eller vad nu "+1" kan stå för.

Finns betydligt bättre funktioner som teknikerna kan fila på än denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in