Resultat:
0%
röster
2010-09-23, 19:45
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Har diskuterats tidigare och motståndet är, som tur är, enormt. Detta är ett diskussionforum där man för fram sin sak med ord, inte nåt jävla communityställe där man roar sig med att +1:a eller likea (mysigt ord) enskilda inlägg till höger och vänster.

Men...om det nu skulle införas inom en oöverskådlig framtid - glöm inte att införa en hate-knapp också.

Precis, jag har dock tänkt samma tanke själv men kommit fram till att nackdelarna överväger fördelarna och låtit bli att skriva +1 eller liknande.
Citera
2010-09-23, 19:46
Medlem
Kasporrs avatar
Nej, jag tycker denna idén är riktigt dålig. Vill du gilla inlägg så är det bara att gå in på Facebook.
[Egen åsikt.]
Citera
2010-09-23, 20:00
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
[..] glöm inte att införa en hate-knapp också.
Den om något hade använts flitigt, troligtvis flitigare än likeknappen.
Citera
2010-09-23, 20:11
Medlem
telephone80s avatar
Vissa trådar handlar ju lite om att "få cred" ,tex "skämt om jimmie åkesson" tråden i vilken jag är aktiv för närvarande
Citera
2010-09-23, 20:19
Medlem
leprasjuklings avatar
Skulle bara ytterligare likrikta forumet.
Jagsvaga människor kommer ännu mer än nu anpassa sina åsikter efter vad som anses Flashback-kosher.

En åsikt är ju inte vettigare bara för att 339609 andra tycker samma sak.
Citera
2010-09-23, 20:27
Medlem
soulreapers avatar
Har även jag gjort misstaget att starta en sådan här tråd för ett halvår sedan eller något och har under den perioden svängt lite och tycker att nej det är ingen bra idé, visst det skulle nog få bort en del +1 inlägg och dyl. men dessa är ju bara att skicka en rp för kfk..Forumets användare har ändå som det är lyckats få fram en rätt så elitistisk framtoning där de som har många inlägg och gamla användare ses som bättre än de som inte har det, ett tack system skulle öka på denna klyfta...
Citera
2010-09-23, 20:40
Medlem
telephone80s avatar
Nåväl, kan hålla med om att vi bör undvika elitism och klyftskapande på forumet. Jag tar tillbaka mitt förslag men gläds åt att vi har tagit vårt ansvar och lyft frågan till debatt!
Citera
2010-09-23, 20:41
Medlem
stordrulens avatar
Detta är inte facebook, kommer detta in på flashback så försvinner även jag. +1 brukar oftast följas utav någon kommentar, det kommer försvinna iom en funktion som sådan, vilket kommer bidra till ett sämre forum.
Citera
2010-09-24, 08:41
Medlem
BenAsslicks avatar
Jag skulle vilja ha den knappen enbart för att bli av med alla plussett-inlägg.

Utöver det skulle jag skita fullständigt i funktionen.
Citera
2010-09-24, 09:06
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Jag skulle vilja ha den knappen enbart för att bli av med alla plussett-inlägg.

Utöver det skulle jag skita fullständigt i funktionen.

Ja det är väl den enda anledningen till varför man kan tänka sig att ha en sådan funktion.

Visst, det går ju självfallet utmärkt att RP:a +1-inläggen som OT - vilket jag innerligt hoppas att de allra flesta gör när de ser ett...
Men jag tror ändå att en +1-knapp skulle få en ganska positiv effekt i det att moderatorerna skulle slippa dessa RP, och således få mer tid till övers för mer viktiga RP.

(detta säger jag utan att ha någon koll på hur mycket tid modereringen av +1-inlägg upptar för moderatorerna, så någon moderator får gärna kommentera detta)
Senast redigerad av [Strange Days] 2010-09-24 kl. 09:14.
Citera
2010-09-24, 09:28
Moderator
skunkensunes avatar
En möjlig variant som jag faktiskt tror skulle funka är att enbart användaren som får ta emot plusettorna kan se dessa och ingen annan. Då kan man visa sin uppskattning utan att skräpa ned forumet med smileys och oneliners samtidigt som man inte förstör debatten i sig.

Samtidigt så slipper jag gärna detta helt och hållet då det ändå är ett diskussionsforum vi är på.
Citera
2010-09-24, 09:30
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Ja det är väl den enda anledningen till varför man kan tänka sig att ha en sådan funktion.

Visst, det går ju självfallet utmärkt att RP:a +1-inläggen som OT - vilket jag innerligt hoppas att de allra flesta gör när de ser ett...
Men jag tror ändå att en +1-knapp skulle få en ganska positiv effekt i det att moderatorerna skulle slippa dessa RP, och således få mer tid till övers för mer viktiga RP.

(detta säger jag utan att ha någon koll på hur mycket tid modereringen av +1-inlägg upptar för moderatorerna, så någon moderator får gärna kommentera detta)

Min uppfattning är att plusettor inte är så många, det är desto fler oneliners och inlägg där en del av tråden har spårat ut i OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in