Citat:
Ursprungligen postat av Rogge28
Emil står upp för sin klubb. Gör ett häst jobb i klacken. Leksand superstars skulle inte vara sig lik utan denne man, ska man hårddra vore klacken inte lika omtalad i press och media som man är i positiv bermärkelse. Han älskar Leksand, brinner för hockeyn och gör ett kanon jobb.
WORD! Leksands fans har i alla tider varit beroende av några få som tagit täten. Så var det vid tiden när Leksand vann sina senaste SM-guld. Då skrevs det i media om en kokande hall som inte liknade något i landet.
Dagens klack är Emils verk. Hans engagemang sedan tonåren har resulterat i det vi ser idag. Emil har varit pådrivaren och många andra lika duktiga och entusiastiska har hakat på och drivit klacken till vad det är idag - Sveriges bästa!
Jag minns inte hur gammal Emil var första gången han ställde sig upp på Södra Stå, som det hette på den tiden, men jag höjde lite på ögonbrynen.
Kaxig kille du har, sa jag till mamman.
Det är Emil, svarade hon.
Lägg ner skitsnacket i den här tråden. Emil är säkert inte perfekt, liksom ingen av oss är, men är det någon som ska ha lite kredd för hur den lever sitt liv, är det just Leksands klackledare - Emil!