Citat:
Ursprungligen postat av JAE
nej med Heidi fick han inga barn, vilket jag inte heller påstod. Annabella, den beryktade "nattklubbsdansösen", haha...
Mycket pengar är ju borta men Heidi tror jag sitter på väldigt mycket så Dan-Axels barn får nog en hel del där. Heidi har väl inga övriga barn såvitt jag vet iaf...
Med just Heidi fanns det inget äktenskapsförord...och vid hans död i Mexiko - vid frukosten inför livläkare och Heidi(1976)....segnade han bara ner och dog.
(bra läkare va?). Hon fik en mkt stor summa kontanter (Dagen värde kanske 50 miljoner), men inte en enda aktie, vilket ju var bra. För företaget var redan förstört, och höll på att "avinvesteras". Detta kan man tacka Svenska staten och en vis VD på företaget för, Denne VD hette Ingemar Blennow - och han satt i styrelsen på Erikbergs varv, Götaverken och Tirfing(som ägde alla Broströms dotterbolag), han körde hela allt i skiten...hans kompis högg han i ryggen, denne kompis var Kristian von Sydow(sidogrenssläktning till broströms). Broströms tvingades sälja Eriksberg för 1000 kronor, samtidig som Erikberg fik 500 miljoner i koncernbidrag av Tirfing. Sedan konkurs för begge.
Dock ej riktig konkurs för broströms - finansvalpar tog över företaget, som en gång var världens största rederi - men linjer i hela världen. Man har forskat i det här och tror att det var girighet mellan syskonen...Kerstin, Brita, Dan-Axel och Margaretha. Avundsjuka mellan syskonen således. Dan Axel avsattes ju som chef pga sin alkoholism, han var aldrig närvarande vid styrelsemöten, vilken ansen vara viktigt om man är ordförande. Det var dock en ful "statskupp" från hans syrrors män. Och han avgick, förmodligen för att han sket i vilket. Han hade dock ökat deras förmögenhet med över 500.000.000 miljoner procenct. Efter det gick det åt helvete.
Notera att man i Frederikshavn i Danmark spottar ut båtar på löpande band och tjänar multi pengar.
Man blir ju förbannad!