• 8
  • 9
2011-10-31, 22:35
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Man kan väl säga att Dan-Axel hade den goda smaken att omge sig, på tjänstemanna-nivå, med väldigt kompetent personal, de skötte bolaget och gick även emot styrelsen i många fall. Sen när de inte fick den uppskattning som förtjänades så försvann de till andra bolag, danska jätten glufs-glufs till exempel.

Sen gick det stadigt utför, inte i samma raketfart som Saléns dock...
Hade varit intressant att höra vilka som gick till Maersk?

Broström tappade en hel del till Stena genom åren, Ryder, Ullman tex är gamla Broströmare, men till APMM??
Citera
2019-10-12, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Bylock och Nordsjöfrakt är väl stort, dock inte Dooooonsjö (skelar). Där hamnade jag som styrman när dom köpte upp Gorthons. Har sedan gått iland pga av oredan, och de löjligt låga lönerna till sjöss.

Då jag pluggade till sjökapten var det 6 killar från Donsö i klassen, alla hade skit fina bilar -> och umgicks i pricip bara med sig själva. Häromåret såg jag att en av dom har byggt ett nytt hus för över 50 mille på just Donsö. Minns inte vad den pellejönsen hette, men engelska kunde han inte, bedrövligt.
Backman är ett namn som ringer, det var en av dom.

Tycker det luktar avundsjuka här! Dyraste huset som byggts där ute är 13 miljoner av just en redare men inte med det namnet du nämner.
Citera
2019-10-12, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Nja dom tog färjan till fastlandet, körde till Kvarnberget i sex olika bilar, vi andra fattiga studenter undrade ofta varför dom inte samkörde. Samma färja, samma destination, samma klass - lustigt. Huruvida det finns bilar på Donsö, vet jag inte - aldrig varit där

En gång mönstrade jag av en kemikalietanker utanför Gbg, då kom självaste redaren och hämtade oss i sin privata fritidsbåt, körde oss till fiskebäck. hahaha fina gubbar. Det är så man tjänar pengar.

Ganska säker på de samåkte och körde en dag på man eller en vecka, men finns många avundsjuka som inte tål andras framgång!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in