Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-09, 19:08
  #1
Medlem
Mrdos avatar
Hej alla modemänniskor!
Jag har tröttnat på att använda halsduk bara för jag stör mig på hur jag ska knyta den varje morgon. Så hjälp mig! Hur knyter ni era halsdukar? Vilka sätt tycker ni är fulast och snyggast?
Citera
2008-10-09, 19:12
  #2
Medlem
Clit_Commanders avatar
har en som e cirka 3m lång och den virar ja bara en massa varv, den andra som är kortare och lite mer stilren har jag bara runt nacken
Citera
2008-10-09, 19:48
  #3
Medlem
Brukar köra ett varv och båda ändarna hänger fram eller en ända fram och en ända bak.

Många kör på att göra en ögla som man sedan drar ändan genom, körde på denna ganska mycket innan. Funkar bättre med korta halsdukar.
Citera
2008-10-09, 20:54
  #4
Avstängd
Schnitzel Fritzs avatar
Vissa knyter den jättehårt, både runt halsen och takkronan, eller regeln i garaget.
Citera
2008-10-09, 20:56
  #5
Medlem
Rövs avatar
Jag virar den bara runt halsen, och stoppar sedan in sluten under det virade.
Citera
2008-10-09, 21:29
  #6
Medlem
jumpcuts avatar
Oftast blir det fransk knut på den tjockare, kortare halsduken. Den längre, tunnare viras tills den tar slut, sen knyter jag ändarna eller pillar in dem under virningen...
Citera
2008-10-09, 21:57
  #7
Medlem
viker den på mitten och drar genom öglan
Citera
2008-10-09, 22:35
  #8
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blotdjur
viker den på mitten och drar genom öglan

Så gör jag också
Citera
2008-10-09, 22:36
  #9
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Så gör jag också

Jag med sa jag ju... Fransk knut! Även felaktigt kallad "stockholmssnara" av avundsjuka bönder och inflyttat patrask.
Citera
2008-10-09, 22:37
  #10
Medlem
Herr_Oins avatar
Lite längre halsdukar virar jag ett par varv runt halsen och stoppar sedan in ändarna i någon lämplig vrå.

Kortare halsdukar knyts genom att jag gör en ögla som jag drar båda ändarna igenom (klassiker).
Citera
2008-10-09, 22:44
  #11
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag med sa jag ju... Fransk knut! Även felaktigt kallad "stockholmssnara" av avundsjuka bönder och inflyttat patrask.

Sorry. Jag är lite trött och trasslade in mig i din beskrivning, 2 ändar och en öggla kändes bekant för mig, så jag citerade han istället för dig.

Du var först!!!!
Citera
2008-10-09, 22:46
  #12
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Lite längre halsdukar virar jag ett par varv runt halsen och stoppar sedan in ändarna i någon lämplig vrå.

Kortare halsdukar knyts genom att jag gör en ögla som jag drar båda ändarna igenom (klassiker).

Att inte heller du vet vad det heter...

Has the world gone mad?

Kolla i de gamla trådarna om halsdukar, då var det inte en jävel som var tvungen att förklara hur de gjorde, utan slängde sig med fancy-pancy-namn
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback