• 1
  • 2
2008-10-09, 13:25
Medlem
Hallå alla flashbackare!

Uppdaterade mina grafikkortsdrivrutiner igår och nu när jag startar datorn står det:

NVIDIAs grafikkort får inte tillräckligt med ström. På grund av detta har grafikkortet sänkt prestandan till en nivå som tillåter fortsatt säker operation.

Åtgärda problemet genom att säkerställa att NVIDIAs grafikkort har den extra strömkontakten ansluten.

Så nu till frågan, har 8800 Ultra något extra uttag för extra ström isf var?
Det sitter 2 sladdar i på sidan av kortet som de står PCI-E på, vet inte om det har något med det att göra men bättre att skriva för mycket än för lite =)

Har förövrigt ett nätagg på 620W.

Sorry om jag slösar eran tid med min noob fråga.

MVH // Rajmo
Senast redigerad av Rajmo 2008-10-09 kl. 14:08.
Citera
2008-10-09, 13:34
Medlem
carbsons avatar
ja du ska koppla ström till både de två uttagen. från nätagget till grafikkortet
Citera
2008-10-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
ja du ska koppla ström till både de två uttagen. från nätagget till grafikkortet

Ja men de 2 kablarna sitter redan i. Undrade om det finns något mer uttag som jag inte ser. Har lite svårt att se då kortet är väldigt stort och mitt chassi är precis så stort att det får plats.

MVH // Rajmo
Citera
2008-10-09, 14:12
Medlem
carbsons avatar
och båda är kopplade till nätagget?. tror att det bara ska vara de två. finns det en liten lampa som lyser rött eller krönt vid skärmutgångarna?
Citera
2008-10-09, 14:21
Medlem
Citat:
och båda är kopplade till nätagget?. tror att det bara ska vara de två. finns det en liten lampa som lyser rött eller krönt vid skärmutgångarna?

Ja det är de och det finns ingen lampa.

MVH // Rajmo
Citera
2008-10-09, 14:45
Medlem
carbsons avatar
då vet jag inte längre. ring dom du köpte det från eller tillverkaren.
Citera
2008-10-09, 14:48
Medlem
Citat:
då vet jag inte längre. ring dom du köpte det från eller tillverkaren.

Okej. Tack för att du tog dig tid för att försöka hjälpa mig iaf

MVH // Rajmo
Citera
2008-10-09, 14:54
Medlem
George Wittigs avatar
Jag fick precis det här felet med ett nyinköpt 9800GTX. Skickade tillbaka det till butiken och det visade sig att kortet var defekt. Köpte ett Ati 4870 istället.
Citera
2008-10-09, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Jag fick precis det här felet med ett nyinköpt 9800GTX. Skickade tillbaka det till butiken och det visade sig att kortet var defekt. Köpte ett Ati 4870 istället.

VILKET KAP.
Citera
2008-10-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig

Har haft detta kort i ett halvår och inte haft några problem förut med det, men det kom nu med drivrutinerna. Så vet inte riktigt om det är deffekt kanske.

MVH // Rajmo
Citera
2008-10-10, 11:29
Medlem
George Wittigs avatar
NU minns jag förresten! När jag letade runt efter vad som kunde vara fel med mitt kort så visade det sig att det där felet kan uppkomma av en känd bugg i drivrutinerna. Nvidia System Sentinel känner felaktigt av att systemet leverarar för lite kräm och klockar ner kortet. Tydligen har det att göra med vissa specifika kombinationer av drivers/grafikkort/PSU:s.

Om du googlar på "Nvidia System Sentinel" och power så får du träffar om detta problem.

Det diskuteras här på Anandtech:
http://forums.anandtech.com/messagev...readid=2141003
Senast redigerad av George Wittig 2008-10-10 kl. 11:32.
Citera
2008-10-10, 12:28
Medlem
Kaspersky 0_os avatar
Vad för nätdel på 620w har du? Kan vara så att den börjar säcka ihop.
Haru du prövat byta tillbaks till de gamla drivrutinerna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in