• 1
  • 2
2008-10-09, 07:58
Medlem
Ufojesuss avatar
http://kotaku.com/5060873/tekken-6-coming-to-xbox-360

"During his keynote at the 2008 Tokyo Game Show, Microsoft's John Schappert announced that beloved fighting franchise Tekken would be making the leap to the Xbox 360 in 2009 with Tekken 6. The Xbox 360 version will feature the Bloodline Rebellion update that recently went live in Japanese arcades, which introduces two new characters, Alisa Boskonovich and Lars Alexanderson. This marks the first time the series has appeared outside of a Sony, and while it isn't an exclusive, Tekken 6 with Xbox Live multiplayer is a major boon for 360 owners around the world."

Inte speciellt ovntat, men gr alltid ngon glad?
Citera
2008-10-09, 08:13
Medlem
some_guy88s avatar
Arrgghhh! Jvla frrdar-Namco! r ingenting lngre heligt!?
Citera
2008-10-09, 09:32
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av some_guy88
Arrgghhh! Jvla frrdar-Namco! r ingenting lngre heligt!?

Lite trist fr PS3-garna att PS3-versionen blir uppskjuten fr att slppas samtidigt som 360-versionen, men att slppa 360-versionen senare skulle nog skada frsljningen. Nu fr ju fler tillgng till spelet, vilket alltid r positivt.
Citera
2008-10-09, 09:55
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Detta mste vara det mest idiotiska draget ngonsin!
Vad fan tnker man med nr man har ett spel som enbart skall spelas med den perfekta kontrollen...Playstations handkontroll.

Fy fan Namco sger jag bara.

Fr att citera jesus....
"Tullindrivare och horor skall g fre Namco i himlen"
Citera
2008-10-09, 10:04
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W
Vad fan tnker man med nr man har ett spel som enbart skall spelas med den perfekta kontrollen...Playstations handkontroll.

Fr att citera jesus....

De har ju inte skrotat PS3-versionen, s du kommer fortfarande kunna spela med PS-kontrollen om du fredrar den.
Citera
2008-10-09, 10:27
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
De har ju inte skrotat PS3-versionen, s du kommer fortfarande kunna spela med PS-kontrollen om du fredrar den.

Just nu ser jag tekken som en smutsig hora och jag vill inte "leka" med denna hora nu.
Citera
2008-10-09, 12:13
Medlem
Ett litet djurs avatar
meltdowns

Tack fr underhllningen dudes!

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W

Fr att citera jesus....
r du sker p att Jesus nmnde Namco i det citatet
Citera
2008-10-09, 12:16
Medlem
qivs avatar
Jag blev glad i alla fall
Playstation-kontrollern r ju som att hlla en oergonomisk limpa brd i handen medan 360ns dito ligger helt perfekt. Ska bli kul att f spela Tekken igen.
Citera
2008-10-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qiv
Jag blev glad i alla fall
Playstation-kontrollern r ju som att hlla en oergonomisk limpa brd i handen medan 360ns dito ligger helt perfekt. Ska bli kul att f spela Tekken igen.
360-kontrollern har vl en bedrvlig d-pad? Vilket betyder att den r mer eller mindre omjlig att spela Tekken med. Rtta mig om jag har fel.
Citera
2008-10-09, 14:20
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baluch
360-kontrollern har vl en bedrvlig d-pad? Vilket betyder att den r mer eller mindre omjlig att spela Tekken med. Rtta mig om jag har fel.
D-pad?

Edit: I vilket fall som helst fungerade 360-kontrollern utmrkt till Dead or Alive.
Senast redigerad av qiv 2008-10-09 kl. 14:34.
Citera
2008-10-09, 14:28
Medlem
Santadunks avatar
Finns en trd frn nyrsafton 2006 dr man disskuterade detta, d var de bara ett rykte.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=422307
Citera
2008-10-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qiv
D-pad?

Edit: I vilket fall som helst fungerade 360-kontrollern utmrkt till Dead or Alive.
Directional pad: http://awcr.org/usability/img/joypadSchema.gif. r oftast den viktigaste delen av kontrollern vid fighting-spel (om man inte spelar med arkadsticka dvs).

Okej, har aldrig spelat DoA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in